عقب نشینی از لغو اجلاس سنگاپور

به گزارش کنفرانس هکا، ترامپ برای لغو اجلاس سنگاپور تردیدی نشان نداد. او متن نامه ای را به ما دیکته کرد و ما چندین بار آن را مرور کردیم ولی در نهایت نامه ای خاص خود ترامپ بود. نسخه نهایی به خاطر چند غلط کوچک ویرایش شد و انتها حدود ساعت 9 و 45 دقیقه صبح در اختیار عموم قرار گرفت.

عقب نشینی از لغو اجلاس سنگاپور

پس از این نامه ترامپ دو توئیت هم منتشر کرد. ما همچنین پیش نویس بیانیه ای را آماده کردیم تا ترامپ بتواند در مراسم امضای لوایح دولتی که از قبل برنامه ریزی شده بود، قرائت کند. در این بیانیه تأکید شده بود که اعمال فشار حداکثری بر کره شمالی ادامه خواهد یافت. همزمان من تلاش کردم تا با ویویان بالاک ریشنان وزیر خارجه سنگاپور تلفنی صحبت کنم و اوضاع پیش آمده را برای او توضیح دهم. در نهایت او را در دوبی و هنگام عوض کردن پرواز پیدا کردم. وزیر خارجه سنگاپور همان گونه که چند هفته قبل خبر برنده شدن کشورش برای میزبانی اجلاس سران امریکا و کره شمالی را پذیرفته بود، با لطف و مهربانی خبر تحولات جدید و احتمال لغو اجلاس را پذیرفت. اما مقامات کره شمالی به اندازه او مهربان نبودند. چانگ مشاور امنیت ملی کره جنوبی نزدیک ظهر تلفن کرد و گفت که لغو اجلاس سنگاپور از طرف امریکا یک سرشکستگی سیاسی بزرگ برای رئیس جمهور مون است، بویژه که این اتفاق درست پس از انتها سفر وی به واشنگتن روی می دهد. به گفته وی دیدار مون از واشنگتن انتظارات را در کره جنوبی بشدت افزایش داده بود. به چانگ گفتم با دقت آنچه را چوئه سان هوی درباره معاون رئیس جمهوری امریکا گفته است، بخواند اما او و رئیسش مون نرم شدنی نبودند. رئیس جمهوری کره جنوبی نیز بعداً اظهارات تعدیل شده چانگ را برای من تکرار کرد. در عوض یاچی مشاور امنیت ملی ژاپن به من گفت؛ ما از اینکه اجلاس سنگاپور لغو شد بشدت خوشحالیم و خیال مان راحت شده است. در حالی که کم کم ابعاد مختلف این اتفاق تازه عیان می شد، کره شمالی نمایشی مخصوص به خود را به راه انداخت و سایت آزمایش های هسته ای پانگی ری را به شیوه ای که ما از قبل پیش بینی می کردیم و به هیچ وجه هم قابل اعتماد و راستی آزمایی نبود، به اصطلاح تعطیل کرد.

شب که فرا رسید، شب خیلی مهمی شد. در حالی که کمتر از 12 ساعت از اعلام لغو اجلاس سنگاپور سپری شده بود، ناگهان اتفاق مهمی افتاد که مثل فرو ریختن سقف بود. ترامپ بیانیه ای نسبتاً ملایم تر از یکی دیگر از مقامات وزارت خارجه کره شمالی دریافت کرد و بلافاصله دستور داد که مجدداً اجلاس سنگاپور را برای روز 12 ژوئن در برنامه کاری خود قرار دهیم. به نظر من این یک اشتباه واضح و اعترافی آشکار به این بود که ترامپ درمانده شده و می خواهد به هر قیمتی با کیم جونگ اون دیدار کند. چنین رفتاری باعث شد رسانه ها گزارش های متعددی در مورد دیپلماسی سرگیجه منتشر کنند که دلسردی و ناراحتی دوستان ما را در سراسر جهان در پی داشت. البته رسانه ها سرنخی نداشتند که ما روز دوشنبه تقریباً اجلاس سنگاپور را لغو کرده بودیم، تا اینکه ترامپ عقب نشینی کرد. ، ایران

اروپا: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 11779

به "عقب نشینی از لغو اجلاس سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی از لغو اجلاس سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید