طرز تهیه پای آلبالو با خمیر مخصوص آن????؛ به روش قنادی ها

به گزارش کنفرانس هکا، فصل تابستون پراز میوه های خوش آب و رنگ و خوشمزه ست که از هیچکدوم نمیشه گذشت و بهتر اینکه اگه اجازه بدید چیزی از این میوه های خوشمزه باقی بمونه! میتونید شیرینی، کیک و دسرهای تابستانی خیلی خوشمزه باهاش درست کنید و تابستونتون رو شیرین تر کنید. براتون آموزش چند تا دسر و نوشیدنی با میوه های خوشمزه تابستونی رو در پست های قبلی گذاشتیم. اینبار اما واقعا حیف میشد اگر آلبالوی خوش رنگ و ترش و خوشمزه رو از یاد ببریم و باهاش یه آموزش خوشمزه نداشته باشیم! بله امروز آموزش یه پای خیلی خوشمزه و راحت رو در خبرنگاران بلاگ داریم! پای آلبالو! حتی فکرکردن بهش منو مجاب میکنه که دوباره و دوباره درستش کنم! انقدر که خوشمزه و لذیذه! به شدت پیشنهادش میکنم به هیچ عنوان ازاین آموزش به سادگی نگذرید و حتما تهیه اش کنید! مطمئنم پشیمون نمیشید! بدون معطلی میریم سراغ طرز تهیه این مینی پای لذیذ! این اندازه مواد برای حدودا 10 عدد مینی پای یا یک پای میانه هست.

طرز تهیه پای آلبالو با خمیر مخصوص آن????؛ به روش قنادی ها

برای تهیه پای نیاز دارید به کراست یا خمیر پای و مواد فیلینگ یعنی مواد میانی و داخل خمیر!

مواد لازم جهت تهیه کراست یا خمیر پای آلبالو
آرد 200 گرم
کره سرد 90 گرم
شکر 1 و نیم قاشق غذاخوری
آب سرد2 قاشق غذاخوری
نمک 1/4 قاشق چای خوری
مواد لازم جهت تهیه فیلینگ آلبالو
آلبالوی بدون هسته یک پیمانه
شکر 2/3 پیمانه
آب لیمو تازه 1/2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت1 قاشق غذاخوری
کره سرد 50 گرم

1- ابتدا خمیر را آماده کنید. برای این کار آرد را در ظرفی بریزید. شکر را اضافه کنید.

2- نمک را هم به آرد و شکر بیفزایید و مخلوط کنید. سپس کره کاملا سرد را به قطعات کوچک یک یا دو سانتی برش بدهید و به آرد اضافه کنید.

3- با نوک انگشتان دست شروع کنید به نرم کردن خمیر و مخلوط کردن با آرد! دقت کنید که اینکار را حتما با نوک انگشت یا چنگال انجام دهید و کره را نرم کنید.

اگر با دست اینکار را میکنید نباید مواد را با کف دست مخلوط کنید چون با اینکار گرمای دست باعث ذوب شدن کره و در نتیجه از بین رفتن خمیر میشه و خمیر دیگه کیفیت یک خمیر پای رو نخواهد داشت! پس به این نکته توجه کنید اگر مخلوط کردن خمیر را با دست انجام می دهید اینکار را فقط با نوک انگشتان انجام بدید.

4- بعد از اینکه ترکیب کره و آرد حالت به شکل شن در آمد. نوبت اضافه کردن آب است. دو قاشق غذاخوری آب سرد را اضافه کنید و مجدد کمی مواد را با هم مخلوط کنید تا به هم بچسبد و به شکل خمیر در بیاید.

5- اصلا نیازی به ورز دادن خمیر نیست به هیچ عنوان خمیر را ورز ندهید. وقتی خمیر آماده شد، آن را داخل کیسه یا سلفون بپیچید و در یخچال قرار دهید. اجازه بدید خمیر یکساعت در یخچال استراحت کند.

میتوانید خمیر را به همین ترتیب داخل غذاساز آماده کنید و بعد از اضافه کردن کره، دستگاه را روشن کنید و کمی مواد رو مخلوط کنید تا حالت شنی پیدا کند. و بعد آب یخ رو اضافه کنید و و خمیر بدست اومده را در یخچال بگذارید. طی مدت زمان استراحت خمیر در یخچال، بهتر است مواد داخلی پای رو آماده کنید. برای این منظور آلبالوهای هسته گرفته را داخل قابلمه ای بریزید.

6- شکر را به آلبالوها اضافه کنید. آبلیمو را نیز اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

7- اجازه دهید آلبالوها نرم شوند و آب بیندازند. بعد ازاین مرحله، نشاسته ذرت رو اضافه کنید.

8- هم بزنید و اجازه دهید کمی قوام پیداکند. و آب البالوها گرفته شود و غلیظ شود. از روی حرارت بردارید و همانطور که داغ است کره را اضافه کنید. کره و آلبالو ها را هم بزنید و اجازه دهید کمی سرد شود.

بعد از اینکه فیلینگ یا مواد داخلی پای آماده شد، وقت آماده کردن پای زیبا و هیجان انگیزه!

9- بعد از گذشت یکساعت خمیر رو از یخچال خارج کنید. روی سطح کار کمی آرد بپاشید و خمیر رو همانطور که سرده روی سطح کار با وردنه باز کنید.

10- اینکار ممکن است کمی سخت باشد چون خمیر کمی سفت شده کره بکار رفته در خمیر بر اثر سرما باعث سفت و سختی خمیر شده و ممکن ست حتی خمیر کمی شکننده باشد. نگران نباشید به آرامی و البته با فشار دست و کمک وردنه خمیر را باز کنید.

اگر قالب مینی تارت دارید که از به راحتی از آن استفاده کنید درغیر این صورت، کف و دیواره های قالب های کاپ کیک یا مافین رو چرب کنید. خمیر را با کاتر یا هر چیز ممکنی به اندازه داخل قالب برش دهید و بعد خمیر برش داده را داخل قالب قراردهید. سپس با مواد آلبالویی داخل خمیر را پر کنید.

11- حالا نیاز دارید یک خمیر هم روی مواد فیلینگ بگذارید. برای اینکار میتونید به سلیقه خودتون عمل کنید. خمیر رو با کاترهای مختلف قلبی و گل و طرحدار برش دهید. یا خمیر را به شکل ساده روی فیلینگ قرار بدید. سپس قالب رو داخل فر برای مدت زمان حدودی 25 تا 30 دقیقه با دمای 180درجه قرار دهید. تا خمیر پخته و طلایی شود.

قبل از پخت هم میتوانید کمی شکر قهوه ای یا سفید روی پای بریزید و بعد در فر قرار دهید. با همین روش میتوانید پای آناناس یا توت فرنگی یا میوه های دیگه را تهیه کنید.

به جای قالب مینی میتوانید خمیر را در قالب تارت یا پای پهن کنید. و مواد را داخل قالب بزرگ بریزید.

حتی بدون قالب هم میتوانید این کار را انجام دهید خمیر را به شکل مستطیل یا دایره و هر شکل دلخواهی برش دهید کمی از مواد آلبالویی در مرکز خمیر قرار دهید و سپس مجددا یک خمیر به اندازه خمیری زیرین روی فیلینگ یا مواد قرار دهید و لبه های خمیر را با چنگال به هم بچسبانید. با این اندازه مواد حدودا ده عدد مینی پای خواهید داشت!

میتوانید این پای را با بستنی سرو کنید اما به تنهایی هم بسیار لذیذ است.

امیدوارم ازاین آموزش لذت و بهره کافی رو برده باشید و در کنار عزیزانتون استفاده کنید. همچنین برای مشاهده دستورات کیک و شیرینی دیگر به سایت ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12960

به "طرز تهیه پای آلبالو با خمیر مخصوص آن????؛ به روش قنادی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پای آلبالو با خمیر مخصوص آن????؛ به روش قنادی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید