طرز تهیه سمنو فوری آسان خانگی و خوشمزه تر از بازار

به گزارش کنفرانس هکا، اگر نزدیک عید است و می خواهید سمنوی سفره هفت سین را خودتان در منزل تهیه کنید، بهتر است به جای تهیه سمنو به شکل سنتی که زمان بر است در عرض چند ساعت یک سمنو خوشمزه و دلچسب در منزل تهیه کنید. این سمنو با آرد سبوس دار و بدون احتیاج به جوانه گندم تهیه می گردد و طعم و مزه ای حتی بهتر از سمنوهای بازاری دارد. بنابراین طرز تهیه سمنو فوری را در ادامه بخوانید و آن را تهیه کنید.

طرز تهیه سمنو فوری آسان خانگی و خوشمزه تر از بازار

مواد لازم برای تهیه سمنو فوری

  • آرد سبوس دار 2 پیمانه
  • شکر 1-1/5 پیمانه
  • آب 4-5 پیمانه
  • زعفران دم نموده به میزان لازم
  • گلاب 1/4 پیمانه
  • روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
  • پودر نارگیل یا خلال بادام به میزان لازم

طرز تهیه سمنو فوری

1. تفت دادن مواد اولیه

اولین مرحله از طرز تهیه سمنو فوری این است که آرد را در تابه ای روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته گردد و رنگ آن کمی کرم رنگ گردد. فقط مراقب باشید آرد نسوزد سپس شکر را به آرد اضافه کنید و حدود 2 تا 3 دقیقه دیگر تفت دهید.

2. پخت نهایی سمنو فوری

به تدریج آب را به مخلوط آرد و شکر اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شوند. در آخر دارچین را اضافه کنید 20 تا 25 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا سمنو به غلظت دلخواه شما برسد. بهتر است در 5 دقیقه آخر پخت سمنو به آن خلال بادام را اضافه کنید تا در مخلوط سمنو بپزد. در نهایت سمنوی شما آماده است. می توانید آن را با با پودر نارگیل یا خلال بادام تزیین کنید.

نکته مهم: سمنو را باید مرتب هم بزنید تا ته نگیرد و نسوزد.

نکات تکمیلی برای تهیه سمنو

سمنو فوری یک غذای سریع و خوشمزه است که در مدت زمان کوتاهی تهیه می گردد. اما رعایت نکات و فوت وفن های مربوط به آن هم درست مثل طرز تهیه سمنو طرز تهیه سمنو با جوانه جو - خانگی و خوشمزه مهم است.

نکات مهم برای انتخاب آرد مورد استفاده در سمنو

بهتر است برای تهیه سمنو از آرد سبوس دار یا آرد کامل گندم بهره ببرید تا سمنوی شما مقوی تر و خوشمزه تر باشد. در ضمن حتما آرد را قبل از استفاده الک کنید تا صاف و یکدست گردد.

نکات مهم در مورد شیرین کردن سمنو

اگر سمنو را با جوانه گندم تهیه کنید لازم نیست شکر یا شیرین کننده بهره ببرید اما چون در دستورالعمل سمنوی فوری از آرد استفاده شده بهتر است میزانی شکر به دلخواه خودتان برای شیرین کردن سمنو بهره ببرید. هر چند توصیه می کنیم از شیره خرما یا شیره انگور به جای شکر بهره ببرید. طرز تهیه سمنو با شیره انگور و طرز تهیه سمنو با شیره خرما را در کتاب کاله مطالعه کنید.

نکات مهم برای انتخاب روغن سمنو

یادتان باشد روغن استفاده شده در سمنو باعث می گردد سمنو لطیف تر و خوشمزه تر گردد. بنابراین بهتر است از روغن حیوانی یا محلی بهره ببرید البته استفاده از روغن مایع هم بلامانع است.

نکات کلی اما مهم در پخت سمنو

یادتان باشد برای اینکه سمنوی شما رنگ تیره تری داشته باشد، می توانید از شیره خرما بهره ببرید و برای این که سمنو طعم قوی تری داشته باشد، از هل و گلاب هم بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 23 اسفند 1402 بروزرسانی: 23 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15975

به "طرز تهیه سمنو فوری آسان خانگی و خوشمزه تر از بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سمنو فوری آسان خانگی و خوشمزه تر از بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید