شهری که همه مردمانش دوقلو هستند!

به گزارش کنفرانس هکا، شهر دوقلوها | Town of Twins

دانشگاه تگزاس تخمین زده است که 32 نفر از هر 1000 نفر در این دنیا دوقلو یا 16 جفت در 1000 نفر است که 3 درصد جمعیت را شامل می شوند. این رقم به نظر می رسد بر اساس منطقه، نژاد و قومیت فرق دارد و بعضی گروه های قومی تعداد دوقلوهای بیشتری و بعضی تعداد دوقلوهای کمتری دارند. در دنیا چندین مکان وجود دارد که به شهر دوقلوها معروف هستند. این شهرها تعداد دوقلوهایشان کمی غیر عادی و تعجب برانگیز است. خبرنگاران در ادامه به معرفی شهر دوقلوها در نقاط مختلف دنیا می پردازد. با ماه همراه باشید:

شهری که همه مردمانش دوقلو هستند!

شهر دوقلوها

در حالی که محققان بر این باورند که دوقلوهای یکسان با شانس مطلق اتفاق می افتند، داشتن دوقلوهای غیر یکسان ارثی است. اگر شخصی در خانواده شما دوقلوهای غیر یکسان داشته باشد، شما نیز احتمال بیشتری برای تولد دوقلوهای غیر یکسان دارید. اگر مادر خود یک دوقلوی غیر یکسان است، احتمال به دنیا آمدن دوقلوها چهار برابر می گردد.

این عوامل باعث می گردد که دوقلوها به طور کلی در خانواده ها و در گروه های خاص قومی بیشتر شوند. در واقع، نژاد و قومیت به نظر می رسد که نقش مهمی در ترویج به دنیا آمدن دوقلوها دارد. به عنوان مثال، در ایالات متحده آمریکا، دوقلوها در میان آمریکایی های آفریقایی-آمریکایی (36.8 در 1000) بیشتر رایج و در آمریکایی های هیسپانیک-لاتین (21.8 در هر 1000) کمتر رایج هستند.

قوم یوروبا | Yoruba community

بالاترین اندازه تولد دوقلو در بین جوامع یوروبا در جنوب شرقی نیجریه وجود دارد که در اطراف یک شهر کشاورزی به نام Igbo-Ora واقع شده است. در هر 1000 تولد، تعداد 45 تا 50 دوقلو وجود دارد که به همین علت هم شهر دوقلوها محسوب می گردد. به عبارت دیگر، تقریبا 10٪ جمعیت یوروبا دوقلو هستند. تعداد غیرمعمول تولد دوقلوها در این شهر نام مستعار مرکز دوقلوهای دنیا را به دست آورده است.

در حالی که هیچکس نتوانسته علت این واقعه را از نظر پزشکی اثبات کند، تحقیقات نشان داده اند که تولد دوقلوهای زیاد این منطقه می تواند مربوط به عادت های غذایی زنان باشد. ممکن است مصرف زیاد نوع خاصی از سیب زمینی هندی یا شیرین (yam) حاوی مواد شیمیایی طبیعی باعث این قضیه شده باشند. اما علاوه بر آن، تعداد زیادی از دوقلوهایی که در اینجا متولد شده نیز می تواند یک موضوع ساده ژنتیک باشد.

در هر صورت، برای این جامعه عمدتا روستایی، بودن شهر دوقلوها چندان مسئله مهمی نیست. تولد دوقلوها در اینجا جشن گرفته می گردد و برای این مردم به عنوان برکتی از جانب خدا محسوب می گردد. بسیاری از زنان باردار در Igbo-Ora تمایل دارند که فرزندشان دوقلو گردد.

کاندیدو گودوی | Candido Godoi

شهر دوقلوها تنها مختص به قوم بالا نیست و در شهر کاندودیو گودوی برزیل در نزدیکی مرز آرژانتین نیز پدیده ای این چنینی وجود دارد.

اندازه تولد دوقلو در کاندیدو گودوی 10٪ است، که به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ کلی 1.8٪ برای استان ریو گرانده دو سول و نرخ دوقلوهای ملی کشور برزیل است. تولد دوقلوها از اوایل قرن بیست و یکم آغاز شد، زمانی که اولین استعمارگرها هفده دوقلو را تشکیل می دادند و نسل های بعد از آن ها نیز دوقلوهای زیادی داشته است. این جمعیت عمدتا از اقوام لهستانی یا آلمانی بوده و ریشه بسیاری از آنها به منطقه Hunsrück آلمان می رسند که نرخ دوقلوهایش بیش از حد میانه است.

محققان برای چند دهه کوشش کردند تا وجود این تعداد بالای دوقلوها را شرح دهند؛ سپس در سال 2009، مورخ آرژانتینی جورج کاماراسا در کتاب خود منگله، فرشته مرگ در آمریکای جنوبی (Mengele: The Angel of Death) تئوری بی نظیری ارائه کرد.

یوزف منگله (Josef Mengele) یک پزشک متفکر نازی بود که آزمایشی روی دوقلوهای در اردوگاه کار اجباری آلمان در آشویتس انجام داد. وظیفه او این بود که این آزمایشات را انجام دهد و رازهای تولد دوقلو را کشف کند تا آدولف هیتلر بتواند از آن برای افزایش مصنوعی جمعیت استفاده کند. همانطور که متفقین آغاز به نزدیک شدن به رژیم آلمان نازی کردند، منگله به جنوب آمریکا فرار کرد. جورج کاماراسا باور داشت که منگله آزمایش روی پدیده دوقلوها را پس از فرارش ادامه داد. احتمالا، او پیروز به شکستن کد دوقلو شده بود که این قضیه منجر به افزایش جمعیت شهر شد.

این ملاحظات به وسیله مورخان محلی مورد بحث قرار گرفته که می گویند منگله در طول زمان خود در برزیل شهر دوقلوها را مطالعه ننموده و فراوانی دوقلوها پیش از ورود منگله به آمریکای جنوبی نیز وجود داشته است. محققان بعلاوه ارتباط ژنتیکی و احتمالا ازدواج های فامیلی را به این قضیه نسبت داده اند.

بوزیم | Buzim

یکی دیگر از شهرهایی که به شهر دوقلوها معروف است، شهر بوزیم در شمال غربی بوسنی است. این شهر با جمعیت 20 هزار نفره بیش از 200 دوقلو دارد که در نوع خود کم نظیر است. برخلاف شهرهای قبلی که شرح دادیم، مردم بوزیم دوست دارند که از این ویژگی استفاده نموده و شهر را به یک جاذبه توریستی تبدیل نمایند.

این پدیده ابتدا به وسیله Nedzib Vucelj روزنامه نگار محلی کشف شد، زمانی که همسرش در طول جنگ داخلی 92 تا 95 صاحب یک دوقلو شد. ووکلج متوجه شد که حداقل 21 دوقلو در همان زمان در شهر متولد شده که این اتفاق از نظر او بسیار غیر معمول بود. او بعد از این کشف، یک صفحه مجازی برای کشف دوقلوهای دیگر شهر راه اندازی کرد. تا به امروز او حداقل 200 دوقلو را شناسایی نموده است. بوزیم عمدتا یک جامعه پدرسالارانه با سنت خانواده های پر جمعیت و امکان ازدواج های فامیلی است که ممکن است به چنین ژن هایی منجر شده باشد.

کودینی | Kodinhi

در شرق، پدیده شهر دوقلوها در روستای کیدینی در استان کرالای هند دیده می گردد؛ جایی که 250 مجموعه دوقلوها به طور رسمی ثبت شده که دارای 2 هزار خانواده است. تنها در سال 2008 از 300 تولد سالم، 15 زوج دوقلو در روستا متولد شده و این تعداد هر ساله با افزایش روبرو شده است. فقط در پنج سال گذشته (قبل از سال 2009) تا 60 زوج دوقلو در این شهر به دنیا آمده که همین موضوع هم باعث شده این شهر نیز به لیست ما اضافه گردد.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13018

به "شهری که همه مردمانش دوقلو هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری که همه مردمانش دوقلو هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید