همه چیز درباره صبحانه خوشمزه و مفصل انگلیسی!

به گزارش کنفرانس هکا، صبحانه مخصوص انگلیسی | English Breakfast

این روزها در منوی کافه ها در بخش صبحانه، بی بروگرد نام صبحانه انگلیسی را دیده و حتما برای یک بار هم که آن را انتخاب نموده اید. صبحانه ای اشتها برانگیز و خوشمزه که از مواد غذایی تازه تشکیل شده است و در عین این که بسیار کامل است، در یک بشقاب عظیم جا می گردد و اتفاقا شما را کاملا هم سیر می نماید! همه مواد مغذی یک جا در این بشقاب جمع شده اند و یک وعده کامل را برای شما به وجود می آورند اما، بشقاب صبحانه مخصوص انگلیسی از کجا به وجود آمد؟ ما امروز در خبرنگاران و در یک شکم گردی مفصل و جانانه می خواهیم هر چیزی را که به صبحانه مخصوص انگلیسی ختم می گردد را مورد آنالیز قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

همه چیز درباره صبحانه خوشمزه و مفصل انگلیسی!

همه چیز درباره صبحانه مخصوص انگلیسی

انگلیسی ها می گویند که؛ صبحانه انگلیسی به قدری خوب و کامل است که شما می توانید روزی 3 بار صبحانه بخورید!

همانطور که از نام این بشقاب خوشمزه و منحصر به فرد پیدا است، این صبحانه کامل و بسیار لذیذ برای کشورهای اروپایی همچون انگلیس و ایرلند است و در اصل خواستگاه این صبحانه را باید جزیره بریتانیا بدانیم. درباره صبحانه مخصوص انگلیسی نکته جالبی وجود دارد و آن این است که به این سبک از این وعده غذایی، صبحانه کامل هم می گویند. البته به نظر می رسد که این نام کاملا برازنده این صبحانه است زیرا، در این بشقاب هر ماده غذایی که بتوان سر صبح میل کرد و از لحاظ غذایی نیز غنی باشد، قرار گرفته است.

ریشه های پیدایش این صبحانه برای اولین بار در سال 1300 میلادی می رسد. در واقع می گویند که انگلیسی هایی که این صبحانه را اختراع کردند، آن را مناسب کسانی می دانند که ریشه های آنگولاساکسون در خود دارند! این صبحانه ترکیبی یا به عبارتی دیگر میکس شده از مواد غذایی همچون لوبیای پخته شده، بیکن سرخ شده، تخم مرغ نیمرو، قارچ، سوسیس، گوجه فرنگی، نان از نوع تست شده و در صورت علاقه، مقدار کمی از سبزیجاتی همچون برگ نعنا. می بینید؟ شما تنها در یک وعده آن هم در ساعات آغازین روز، می توانید تا وعده ای کامل را در میزانی تعیین به عنوان صبحانه میل نمایید و انرژی آغازین روز خود را به دست آورید.

درباره صبحانه مخصوص انگلیسی باید بدانید که معمولا مردم در انگلیسی برای میل کردن وعده صبحانه خود، بین ساعات 7 الی 9 صبح وقت می گذارند و معمولا در ساعات آغازین روز، غذایی بسیار کامل را میل می نمایند. البته این سنت و برنامه غذایی در بین انگلیسی ها بسیار قدیمی است. در بشقاب صبحانه انگلیسی از غذاهایی استفاده می شود که در زمره خوراک های سنتی انگلیسی ها قرار گرفته است و مواد اولیه آن، جزئی از تولیدات محلی و داخلی در این منطقه است.

و البته که کاملا دستورالعمل های پخت هر جزء از آن ها، مربوط به بومیان انگلیسی است. این که چگونه صبحانه انگلیسی به دیگر نقاط دنیا هم رفت و تبدیل به یک غذای ایده آل و خوشمزه شد، برای خودش یک فرمول ساده و تعیین دارد. اولین دلیلی که می توان برای رفتن این غذا به نقاط مختلف دنیا بیان نمود این است که انگلیسی ها از آن جا که عادت دیرینه کشورگشایی در سراسر نقاط مختلف و قاره های کشف شده و کشف نشده زمین داشتند، هر آن چه که مخصوص و مرتبط به فرهنگشان بود را نیز با خودشان به نقاط مختلف زمین می بردند.

سبک سنتی صبحانه مخصوص انگلیسی نیز یکی از همین مواردی بود که آن ها به هر جایی که رفته بودند، وام دادند. البته در این میان بیشترین استقبالی که از این سبک صبحانه شد در بین چینی ها، مردم و بومیان آمریکای شمالی که بیشترشان خودِ مهاجران انگلیسی زبان و هندی ها بودند، شد. البته اگر دقت کنید می بینید که مواد غذایی که در تهیه بشقاب صبحانه مخصوص انگلیسی ها سرو می شود نیز در این مناطق یا کشت می شود یا پرورانده می شود و به همین خاطر سرعت جا افتادن و محبوبیت صبحانه مخصوص انگلیسی در این مناطق از دیگر جاها بیشتر بوده است.

درباره صبحانه انگلیسی باید این نکته را بدانید که در دیگر نقاط و کشورهای قاره اروپا همچون؛ سوئد، ایتالیا، آلمان، پرتغال و لیتوانی این مدل صبحانه و یا مواد خوراکی نزدیک به آن که همچون صبحانه مخصوص انگلیسی در یک بشقاب و وعده صبحانه میل می شوند، نیز وجود دارد ولی به هر حال حقیقتی که وجود دارد این است که این صبحانه به نام انگلیسی و از طریق آنان معروف شده است. با این که ما صبحانه انگلیسی را متشکل از همان مخلوطی که برایتان نام برده ایم می شناسیم اما انگلیسی ها سبک دیگری هم برای خوردن صبحانه دارند که از یک فنجان قهوه با آب پرتقال تشکیل می شود.

در کنارش هم از یک کاسه غلات صبحانه فرآوری شده استفاده می نمایند. البته نباید حضور نان تست شده تازه و تارت، عسل و مارمالاد را نادیده گرفت. هر دو سبک این صبحانه ها و مواد غذایی محبوب ذائقه انگلیسی ها است اما، در شرایط مختلفی خورده می شوند. معمولا بشقاب متشکل از بیک، قارچ، نان تست شده، گوجه فرنگی، نیمرو، سوسیس و خوراک لوبیا به همراه قهوه و یا چای را در آخر هفته ها و تعطیلات می خورند و برای دیگر روزهای هفته که ممکن است دارای محدودیت های زمانی باشند، از این ترکیب آخری که برایتان چند خط بالاتر گفتیم، استفاده می نمایند. هر دوی این صبحانه ها در کافه ها و رستوران های انگلیسی ارائه می شوند و از لحاظ قیمت و هزینه پرداختی هم فرق زیادی با یکدیگر ندارند و می توانیم این غذاها را در زمره غذاهای ارزان قیمت یک منوی غذایی به حساب آوریم.

درباره صبحانه مخصوص انگلیسی ها باید بگوییم که درست است که معمولا ما این غذا را از چند ترکیب مخصوص و تعیین از بیکن و سوسیس می دانیم اما در کنار آن از مواد غذایی همچون: پودینگ و فرنی هم در کنار آن نیز میل می نمایند. البته ترکیب فرنی معمولا در زمستان ها و یا در هتل ها و همچنین در زمان مهمانی ها سرو می شود. به هر حال صبحانه مخصوص انگلیسی با هر ترکیبی امروزه حتی در کافه های ایرانی هم سرو می شود و امکان چشیدن آن را حتی در زمانی که با اعضای خانواده دوستانتان برای صبحانه به بیرون رفته اید نیز دارید.

دانستنی هایی درباره صبحانه مخصوص انگلیسی

  • هندی ها در صبحانه خود به سبک انگلیسی از مرغ و ادویه ماسالا نیز استفاده می نمایند.
  • در دیگر مناطق انگلیس از دیگر مواد غذایی همچون: کیک اسفنجی ویکتوریایی، تارت مخلوط شده با قهوه، ژله، پودینگ مخصوص، کیک اسکونز، پای سیب زمینی، کیک گوشت، پودینگ مخصوص روز کریسمس،پای پیاز، پای سیب، گوشت کباب شده گاو، گوشت گوسفند ذغالی با سس گوجه فرنگی مخصوص، هات پای، پیراشکی قدیمی و انگلیسی به نام بدفورشایر و بسیاری از خوراک های سنتی منطقه ها سرو می شود.
  • اگر در کنار صبحانه مخصوص انگلیسی شما از کیک سیب استفاده شد این را بدانید که صبحانه شما را از روی دستور پخت و تهیه این صبحانه از کشورهایی همچون؛ آلمان، اسکاندیناوی، هلند و شمال قاره آمریکا درست نموده اند.

طرز تهیه صبحانه مخصوص انگلیسی

برای درست کردن صبحانه مخصوص انگلیسی باید بدانید که کار زیادی در پیش رو ندارید و تنها باید بدانید که دقیقا دوست دارید تا صبحانه خود را با چه طعمی و در چه حد و میزانی از پخت می خواهید. دوست دارید غذایتان برشته باشد و یا نه، دوست دارید سوسیس و یا بیکن شما کمی نیم پز باشد. برای درست کردن این غذا لازم دارید تا از مواد غذایی همچون: سوسیس، نان تست تازه، تخم مرغ، گوجه فرنگی، قارچ، بیکن بهره ببرید و در کنار آن ها هم قهوه، آب میوه تازه و یا چای را نیز می توانید میل نمایید. ابتدای امر پیشنهاد می کنیم که سوسیس ها را سرخ نمایید و بگذارید تا برای نهایتا 20 دقیقه با روغن کنجد و یا روغن هسته انگور را به صورت آرام بپزید. با این که شعله گاز کم است اما یادتان باشد که هر از گاهی سوسیس ها را پشت و رو نمایید تا همه طرف های آن به آرامی و یک نواختی سرخ شود. اگر هم که برای پخته شدن سوسیس هایتان عجله دارید، می توانید برای 10 دقیقه اما به صورت مداوم حواستان به فرایند پخت سوسیس ها باشد. برای سرخ کردن بیکن ها هم قبل از این که آن ها را داخل روغن داغ قرار دهید، بر روی آن ها یک خراش کوچک ایجاد نمایید و برای سرخ کردن هر طرف از آن ها بین 3 الی 4 دقیقه با شعله ای بسیار ملایم وقت بگذارید. این خراش ها باعث می شود که این بیکن ها مغز پخت شوند. البته این مقدار زمانی که می گوییم کاملا سلیقه ای است و بستگی به میزانی دارد که شما برای ترد شدن بیکن خود می خواهید زمان بگذارید اما حد نرمالش، همین مقدار زمان است.

پیشنهاد می کنیم که هم بیکن و هم سوسیس های سرخ شده خود را در داخل فضای فر نگه دارید تا داغ بمانند. بعد از درست کردن سوسیس و بیکن نیز قارچ ها را تمیز نموده و سپس بر روی آن ها فلفل و نمک به مقدار کافی بپاشید و تنها چند دقیقه کوتاه و قبل از این که خشک شوند، سرخ کنید. قارچ ها را کلا در حدی نگه دارید که زیادی خشک نشوند و تا حدی آب دار باشند. برای گوجه ها هم می توانید از گوجه فرنگی های کوچک و یا به اصطلاح مینیاتوری بهره ببرید و یا این که گوجه ها را قاچ کنید و بر روی هر تکه ای از آن، فلفل و نمک بپاشید. حتی اگر هم دوست داشته باشید می توانید تا حلقه های گوجه را سرخ کنید. برای نان هم می توانید یا تنها نان ها را تست نموده و یا این که آن ها را با با کمی کره و فلفل سیاه سرخ نمایید. برای طلایی کردن هر طرف از یک تکه برش نان، تنها کافی است که 3 دقیقه بر روی شعله وقت بگذارید.

نیمرو را هم که دیگر بلد هستید

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: الی گشت
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10048

به "همه چیز درباره صبحانه خوشمزه و مفصل انگلیسی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره صبحانه خوشمزه و مفصل انگلیسی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید