شناسایی وضعیت غیرعادی سر نوزادان با استفاده از گوشی هوشمند

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این سیستم مبتنی بر تلفن همراه احتیاج به پرتونگاری برای شناسایی ناهنجاری های جمجمه سر نوزادان را هم از بین می برد؛ به خصوص که تکرار پرتونگاری سلامت نوزادان را به طور جدی به خطر می اندازد.

شناسایی وضعیت غیرعادی سر نوزادان با استفاده از گوشی هوشمند

در حال حاضر برای معین دقیق میزان ناهنجاری جمجمه سر نوزاد، از روش هایی مانند توموگرافی رایانه ای یا ام آر آی استفاده می گردد که تشعشعات رادیویی هر دو روش برای سلامت نوزادان بسیار خطرناک است. از همین رو از روش های یادشده تنها در شرایط حاد برای نوزادان استفاده می گردد.

این سیستم که در اسپانیا ابداع شده مبتنی بر استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه و یک کلاه پلاستیکی منعطف بوده و برای استفاده نوزادان تا 12 ماهگی مناسب است. بعد از قراردادن کلاه یادشده بر روی سر نوزاد، ویدئویی در محیط اپلیکیشن از تمامی زوایای سر وی تهیه شده و سپس از این ویدئو برای تهیه مدلی سه بعدی و رایانه ای استفاده می گردد که نشان دهنده میزان ناهنجاری وضعیت سر نوزاد است.

انتظار می رود بعد از تکمیل آنالیز ها، استفاده درمانی از اپلیکیشن یادشده در بیمارستان های اسپانیا و دیگر نقاط دنیا شروع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5468

به "شناسایی وضعیت غیرعادی سر نوزادان با استفاده از گوشی هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی وضعیت غیرعادی سر نوزادان با استفاده از گوشی هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید