سمفونی نهم در آتش گرانی بنزین سوخت

به گزارش کنفرانس هکا، زینب تقوایی تهیه کننده فیلم سینمایی سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند درباره شرایط نامناسب فروش این فیلم بیان کرد که این فیلم قربانی تحولات جامعه و البته مدیریت اکران شد.

سمفونی نهم در آتش گرانی بنزین سوخت

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، زینب تقوایی تهیه نماینده فیلم سینمایی سمفونی نهم به کارگردانی محمدرضا هنرمند که در حال اکران است، درباره شرایط فروش این فیلم گفت: ما از فروش این فیلم اصلا راضی نیستیم. سمفونی نهم همزمان با چندین اتفاق اکران شد که شرایط را برای این فیلم سخت کرد.

تقوایی در تشریح این شرایط ادامه داد: از یک سو فصلی که سمفونی نهم در آن به نمایش درآمد فصل پرمخاطبی نبود، از سوی دیگر این فیلم همزمان با 2 فیلم کمدی و چند فیلم کودک و فیلم های قدرتمندی که پیش از این روی پرده بودند، به نمایش درآمد. ضمن اینکه سمفونی نهم از آن دسته فیلم هایی بود که ابتدا خودش باید خودش را معرفی می کرد، از همین رو برنامه ریزی ما به گونه ای بود که فکر می کردیم اگر یک هفته از نمایش فیلم بگذرد مخاطب فیلم را درک می نماید، البته این رخ داد و فروش ما بعد از چند روز اول که بد بود، فرایند صعودی پیدا کرد، اما در این میان 2 اتفاق دیگر رخ داد. همزمان با اکران فیلم ما، خانه پدری برای بار دوم برطرف توقیف شد. ما می دانیم آن فیلم هم حق اکران دارد، اما این بی برنامگی که در بخش اکران وجود دارد فیلم های زیادی را نابود می نماید. این در حالی است که این فیلم ها برای مردم و سینمای ایران با سرمایه و زحمت زیاد نیرو ها ساخته می گردد. شرایط وقتی بدتر می گردد که هیچ فضایی برای دیده شدن، به این گونه فیلم ها نمی دهند. در نتیجه وقتی فیلم های کمدی اکران می شوند، سینمادار با توجه به استقبال مخاطب، ترجیح می دهد روی فیلم های کمدی بیشتر مانور بدهد.

راه ارتباطی مان با مخاطبان فیلم قطع شد!

وی اضافه کرد: در کنار این اتفاقات که مربوط به شرایط اکران می شد، بحث نارضایتی ها نسبت به گرانی بنزین و ناآرامی ها در جامعه هم پیش آمد که در پی آن اینترنت قطع شد. به همین دلیل راه ارتباطی ما با مخاطبان تا حدود 80 درصد کاهش یافت که این هم یک ضربه بزرگ بود. در واقع سمفونی نهم چندین ضربه را متحمل شد و هنوز هم ترکش های آن ادامه دارد، چون هنوز اینترنت ها به طور کامل وصل نشده است.

تهیه نماینده سمفونی نهم ادامه داد: از سوی دیگر حال و روز مردم هم خوب نیست. وقتی اتفاق این چنینی در جامعه رخ می دهد مردم هم آنقدر روحیه ندارند که به دنبال تماشای فیلم بفرایند. چراکه اولویت های دیگری دارند و دچار یک به هم ریختگی ذهنی می شوند که باعث می گردد سینما لطمه می بیند.

وی اضافه کرد: متاسفانه نکته دیگری درباره فیلم ما رخ داد که من نمی دانم از روی جهالت و یا خیانت عده ای بود، این بود که عده ای سکانسی از این فیلم را به طور مرتب پخش کردند و روی آن مانور دادند؛ از همین رو خیلی ها فکر کردند سمفونی نهم فیلم مساله داری است. همین موضوع وزارت ارشاد را نگران کرد در حالی که سمفونی نهم اصلا جای نگرانی ندارد، چون فیلم شریفی است و تمدن ایرانی را برجسته می نماید کما اینکه فیلم خودش می تواند از خودش دفاع کند.

با یک هفته تمدید اکران، ضرر ها جبران نمی گردد

این تهیه نماینده درباره تمهید تمدید یک هفته اکران جبرانی برای فیلم های اکران شده در بازه زمانی گرانی بنزین و ناآرامی ها، شرح داد: تمدید یک هفته ای اکران اصلا این ضرر ها را جبران نمی نماید و شاید فقط برای تسلی خاطر ما باشد. تا مخاطب فیلم را مجدد پیدا کند و جامعه به حالت سابق خود بازگردد زمان می برد و با یک هفته کاری از پیش نمی رود. خیلی از برنامه ریزی های تبلیغاتی ما به هم ریخت، چون ما گذاشته بودیم تا در هفته دوم اکران فیلم، آغاز به تبلیغات کنیم که مصادف با تحولات جامعه شد؛ بنابراین با تمدید یک هفته ای اکران، اتفاق خارق العاده ای رخ نمی دهد. امیدوارم وزیر ارشاد و مدیران حوزه فرهنگی نسبت به این ماجرا ها نگاه منصفانه تری داشته باشند. به هر حال همه ما باید در حوزه فرهنگ به یکدیگر یاری کنیم. چراکه سینمای ایران به خودی خود مهجور است. من این را از زمانی که درگیرش شده ام، بیشتر متوجه شده ام. این سینما نیازمند حمایت اساسی است.

وی درباره شرایط تبلیغاتی سمفونی نهم مطرح نمود: دوستان در تلوزیون به ما لطف داشتند و تبلیغات تلویزیونی ما بد نبود، اما در حال حاضر بخش زیادی از تبلیغات مربوط به حوزه فضای مجازی است که ما عملا آن را از دست دادیم.

تقوایی در انتها توضیح داد: به نظرم اگر این فیلم در زمان دیگری به نمایش گذاشته می شد می توانست به فروش خوبی برسد. عواملی که فیلم داشت فارغ از موضوع و ساختار به خودی خودی می توانست مخاطب جذب و فروش خوبی را تجربه کند. با این وجود امیدوارم همه به هم یاری کنیم. من فکر نمی کنم کشوری بدون پیشرفت در حوزه فرهنگ، بتواند در اقتصاد یا حتی سیاست پیروز باشد. امیدوار صاحب نظران و مدیران این موضوع را درک نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7405

به "سمفونی نهم در آتش گرانی بنزین سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمفونی نهم در آتش گرانی بنزین سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید