سفر 6 توریست به فضا طی ساعات آینده

به گزارش کنفرانس هکا، 6 توریست فضایی قرار است عصر امروز به وقت ایران به وسیله شرکت بلو اوریجین(Blue Origin) به فضا بروند.

سفر 6 توریست به فضا طی ساعات آینده

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اسپیس، شرکت پروازهای فضایی جف بزوس به نام بلواوریجین قرار است امروز پنج شنبه 31 مارس ساعت 9:30 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (18:00 به وقت تهران) 6 نفر را به فضا پرتاب کند.

فضاپیمای نیو شپرد شرکت بلواوریجین قرار است امروز از محل پرتاب این شرکت در غرب تگزاس پرتاب گردد. افراد علاقه مند به این پرتاب می توانند پوشش زنده این برنامه را از سایت بلواوریجین دیدن نمایند.

این ماموریت با نام NS-20 شناخته می گردد، زیرا بیستمین پرواز فضایی فضاپیمای نیو شپرد خواهد بود. اما این تنها چهارمین پرواز فضایی سرنشین دار بلو اوریجین پس از سه پرواز سرنشین دار نیوشپرد در سال 2021 خواهد بود.

6 جهانگرد امروز به وسیله این شرکت فضایی به فضا پرتاب خواهند شد و حس بی نظیری را تجربه خواهند کرد. نام 6 جهانگرد فضایی این ماموریت عبارت است از: مارتی آلن (Marty Allen)، شارون هگل (Sharon Hagle)، مارک هگل (Marc Hagle)، گری لی (Gary Lai)، جیم کیچن (Jim Kitchen) و جورج نیلد (George Nield).

مارتی آلن تاجر، شارون هگل و مارک هگل زوج فعال در حوزه امور بشردوستانه، جیم کیچن معلم و کارآفرین و جورج نیلد رئیس شرکت فناوری های فضای تجاری Commercial Space Technologies است. نیلد سابقه طولانی در زمینه پروازهای فضایی دارد و قبلا به عنوان معاون اداره حمل و نقل فضایی تجاری اداره هوانوردی فدرال و مدیر دفتر ادغام پرواز برای برنامه شاتل فضایی ناسا فعالیت می کرد.

گری لی، کارمند قدیمی بلواوریجین و طراح اصلی فضاپیمای نیو شپرد نیز همراه این پنج نفر خواهد بود. گری لی جایگزین ستاره برنامه تلویزیونی پخش زنده شنبه شب یعنی پیت دیویدسون شده است، چرا که پس از به تعویق افتادن تاریخ پرتاب NS-20 از 23 مارس به سه شنبه (29 مارس) دیویدسون از بودن در این پرواز استعفا داد.

قرار بود این پرتاب سه شنبه انجام گردد، اما پیش بینی وزش بادهای شدید در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (30 مارس) تاریخ پرواز را به پنج شنبه موکول کرد.

نیو شپرد از یک موشک و یک کپسول تشکیل شده است که هر دو قابل استفاده مجدد هستند. مسافران نیو شپرد در طول هر ماموریت زیر مداری سه تا چهار دقیقه بی وزنی را تجربه می نمایند که حدود 11 دقیقه از بلند شدن فضاپیما تا فرود کپسول با یاری چتر نجات به طول خواهد انجامید. هنگامی که این پرتاب انجام گردد، یک ماموریت کوتاه خواهد بود. پروازهای جهانگردی فضایی بلو اوریجین معمولا از زمان پرتاب تا فرود تنها حدود 11 دقیقه طول می کشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13772

به "سفر 6 توریست به فضا طی ساعات آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 6 توریست به فضا طی ساعات آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید