سفر سالانه 2 میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه ، تنها 400 هزار گردشگر ترک به ایران می آیند

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستاوردهای سفر خود به ترکیه را تشریح کرد و گفت: برگزاری تورهای ترکیبی بین ایران و ترکیه یکی از موضوعات مورد بحث بود.

سفر سالانه 2 میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه ، تنها 400 هزار گردشگر ترک به ایران می آیند

خبرنگاران : علی اصغر مونسان پس از بازگشت به ایران از سفر ترکیه گفت:

  • برگزاری تورهای ترکیبی بین ایران و ترکیه یکی از موضوعات مورد بحث بود و قرار شد تا دو هفته آینده کمیته فنی ایران به ترکیه سفر کند و سایر برنامه ریزی ها مربوط به برگزاری این تورها را انجام دهد. همچنین برای اجرای هفته فرهنگی در ترکیه از سوی ایران و برعکس تاریخ تعیین شد.
  • بحث ساخت 10 هتل در ایران از سوی سرمایه گذاران ترکیه ای از دیگر مسائلی بود که در این سفر مورد آنالیز نهاده شد و مقرر شد که طی دو ماه آینده سرمایه گذاران و تورگردانان ترکیه ای سفری به ایران داشته باشند تا بتوانیم ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در ایران را به آن ها معرفی کنیم.
  • قرار شد موضوعاتی که کمیته فنی در خصوص آن ها تصمیم می گیرد در سفری که بنده دوباره برای شرکت در نمایشگاه امیت (EMIT) به ترکیه دارم به امضای بنده و وزیر گردشگری ترکیه برسد.
  • سالانه 2 میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه می روند اما تنها 400 هزار گردشگر ترک به ایران سفر می نماید. به نظر می رسد در طرف ترکیه ای ما نیز عزمی برای افزایش میزان ورود گردشگران ترکیه ای به ایران شکل گرفته است و باید به تعادل نزدیک شویم.
  • در این سفر از وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه درخواست کردم که در ابتدای کار، برای اینکه این تجارت پا بگیرد، برای ورود صنایع دستی ایرانی به ترکیه عوارض اخذ نگردد. او نیز قول داد که با وزیر اقتصاد ترکیه درباره این مسئله صحبت و نتیجه را به ما اعلام کند.
  • با توجه به اینکه زمان چندانی برای برنامه ریزی ومشارکت در سالروزی که برای مولانا به نام شب عروس در قونیه برگزار می گردد، باقی نمانده است، پیشنهاد کردیم که در مراسم شب عروس شمس را معرفی نمایند و سال آینده روز شمس در ایران و روز مولانا در قونیه را با مشارکت هم برگزار کنیم.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: چمدان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4337

به "سفر سالانه 2 میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه ، تنها 400 هزار گردشگر ترک به ایران می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر سالانه 2 میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه ، تنها 400 هزار گردشگر ترک به ایران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید