سفر ترامپ به ال پاسو و اوهایو در میان اعتراضات مردمی

به گزارش کنفرانس هکا، حضور حاشیه ساز دونالد ترامپ در شهرهای بحران زده آمریکا با اعتراضات مردمی گسترده به قوانین حمل سلاح و محکومیت برترطلبی سفیدها همراه شد.

سفر ترامپ به ال پاسو و اوهایو در میان اعتراضات مردمی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه در سفری به ال پاسو تگزاس و دیتون اوهایو برای دیدار با بازماندگان تیراندازی های جمعی اخیر و نیروهایی که امدادرسانی کردند، با درخواست هایی برای سختگیری روی قوانین حمل سلاح روبرو شد و خودش هم دموکرات ها و رسانه ها را هدف حمله گرفت.

سفر ترامپ تنها چند روز پس از وقوع تیراندازی های مرگبار که بیش از 30 کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت، انجام شد و او بیشتر مدت زمان سفرش را دور از انظار عمومی نهاده شد. ترامپ در این دو شهر با مقام های بیمارستانی ملاقات های غیر علنی داشت و سخنان کوتاهی در مرکز عملیات های اضطراری در ال پاسو ایراد کرد.

بیشتر تصاویر این سفرها توسط حساب های رسمی کاخ سفید منتشر شده و نشان می دهد ترامپ و همسرش ملانیا با لبخند با کارکنان بیمارستان و زخمی های این حوادث عکس می گیرند. سناتور شرود براون، دموکرات در کنفرانس خبری در دیتون گفت: او و ملانیا کار درستی انجام دادند. این بخشی از کار اوست که به مردم آرامش بدهد. مسرورم این کار را کرد.

اما سفرهای رئیس جمهوری آمریکا با اعتراضاتی هم روبرو شد. صدها تن از معترضان با تجمع در این شهرها خواهان اقدامی در مورد قوانین حمل سلاح شدند و لفاظی های ترامپ را هم محکوم کردند. دموکرات های آمریکایی معتقدند لفاظی های ترامپ یکی از علل وقوع خشونت در ال پاسو بوده است. در حمله مسلحانه در ال پاسوی تگزاس به لاتین تبارها 22 تن و در حمله مسلحانه دیتون 9 تن کشته شدند.

رفتارهای رئیس جمهوری آمریکا که هیچگاه بدون حاشیه نبوده است، این بار هم جنجال هایی به وجود آورد. او در راستا دیتون به ال پاسو یک سری توییت هایی منتشر کرد و به شدت جو بایدن، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا را مورد انتقاد قرار داد! پیغام های او جو ملتهب ناشی از تیراندازی ها را تشدید کرد.

توییت ها و اعتراضات مردمی بر نگرانی برخی از مقام های محلی که ورود ترامپ را معادل ایجاد دودستگی در جوامع سوگوار خود می دانستند، صحه گذاشت. نان ویلی، شهردار دیتون درباره سفر ترامپ گفت: فکر می کنم قربانیان و نیروهای امدادی از دیدن او مسرور شده باشند اما قصد دروغگویی ندارم، این برای جامعه ما سخت است. ما یک جامعه آسیب پذیر هستیم. درد زیادی را متحمل شدیم. این تنش بسیار ملموس و واقعی بود و ما هیچکدام از اینها را پیش از این رئیس جمهوری نداشتیم.

رایان میلک، سخنگوی بیمارستانی در ال پاسو به واشنگتن پست گفت: این مقطع خیلی حساسی در زندگی آنهاست. برخی ها گفتند نمی خواهند با رئیس جمهوری ملاقات نمایند. برخی گفتند هیچ ملاقات نماینده ای نمی خواهند.

منتقدان ترامپ می گویند او به نفرت علیه گروه های آمریکایی لاتین تبار دامن می زند. ورونیکا اسکوبار، نماینده دموکرات ال پاسو در مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر گفته بود حاضر به ملاقات رییس جمهوری نیست و رفتار و گفته های پرنفرت رییس جمهوری باعث رنج و درد مردم حوزه او و کل کشور شده است.

حضور ترامپ خصوصا در ال پاسو بسیار پرمخاطره بود. دموکرات های آمریکا، مانیفست مهاجم مظنون تیراندازی این شهر را که به تهاجم لاتین تبارها اشاره نموده بود به استفاده ترامپ از همین واژه برای توصیف موج مهاجران در مرز جنوبی ایالات متحده و توصیف گاه و بیگاه مهاجران به عنوان اراذل و اوباش و تبهکاران نسبت می دهند.

مقام های کاخ سفید چهارشنبه گفتند، ترامپ قربانی یک وضعیت بدون برد است چون اگر به دیتون و ال پاسو هم نمی رفت، مورد انتقاد قرار می گرفت. سخت تر شدن قوانین حمل سلاح نقطه کانونی اعتراضات ال پاسو و دیتون همزمان با ورود ترامپ بود. معترضان در دیتون شعار کاری کن! سر می دادند. یکی از مقام های محلی هم در نامه ای سرگشاده خواهان استفاده از فرمان اجرایی برای کاهش خشونت مرتبط با سلاح شد. در ال پاسو بنرهایی ترکیبی علیه تسلیحات تهاجمی و محکومیت برترطلبی سفیدپوستان وجود داشت.

مقابل بیمارستانی در دیتون، معترضان بادکنکی بزرگ به شکل رییس جمهوری آمریکا هوا نموده بودند و پلاکاردهایی را حمل می کردند که بر آنها نوشته بود: شهر ما را نجات دهید ،کاری بکنید و همینطور مسببش تو هستی.

یک معترض که نامش را عنوان نکرد به شبکه خبری سی بی اس گفت: او رییس جمهوری است و قدرت زیادی دارد و از این قدرت برای تحریک به خشونت استفاده نموده است. ما می خواهیم که قدرتش را برای ایجاد آرامش به کار ببرد. به گفته این معترض او در کشور شکاف ایجاد نموده است و ما باید به این موضوع اعتراض کنیم. این تسلیحات با این قدرتی که دارند باید محدود شوند.

در ال پاسو، بتو اورورک، از کسانی که برای به دست آوردن نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری مبارزه می نماید، گفت رییس جمهوری آمریکا در این شهر جایی ندارد. هم او و هم خانم اسکوبار در مراسمی که توسط مردم شهر به افتخار کشته شدگان و در مقابله با رجحان طلبی سفید برگزار گردید، شرکت کردند. اورورک در این جمع گفت رئیس جمهوری با سخنانش مشغول تخریب وجهه مهاجران بوده است. او پیشتر ترامپ را متهم کرد با رفتار نژادپرستانه الهام بخش حمله ال پاسو بوده است.

زمانی که ترامپ در ال پاسو بود، جو بایدن، از امیدهای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 او را به دمیدن شعله های رجحان جویی سفیدپوستی متهم کرد. بایدن در میان جمعی از حامیانش در ایالت آیووا ترامپ را به رهاسازی عمیق ترین و تاریک ترین نیروها در این کشور متهم کرد. او گفت: ما مشکل ظهور برترطلبی سفید را در آمریکا داریم و رئیس جمهوری هم روی کار است که آن را ترغیب و پررنگ می نماید. در حقیقت ما رئیس جمهوری با یک زبان سمی داریم که علنا و بدون ذره ای تاسف استراتژی سیاسی تنفر، نژادپرستی و دودستگی را در پیش گرفته است. ، ایسنا

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4687

به "سفر ترامپ به ال پاسو و اوهایو در میان اعتراضات مردمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر ترامپ به ال پاسو و اوهایو در میان اعتراضات مردمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید