سامانه نظام ایده ها و نیاز ها اردیبهشت 1401 به طور رسمی رونمایی می شود

به گزارش کنفرانس هکا، جلسه شورای نظام ایده ها و نیازها، در راستای بررسی پیشرفت فرایند اجرایی شدن این سامانه و همچنین بازنگری اساسنامه موسسه استنادی علوم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گشت.

سامانه نظام ایده ها و نیاز ها اردیبهشت 1401 به طور رسمی رونمایی می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، در آغاز نشست جلسه شورای نظام ایده ها و نیاز ها از طراحی لوگوی اختصاصی سامانه نان تقدیر و تشکر کرد و در خصوص شیوه نامه ارائه ایده ها و طرح ها، داوری و تایید ایده ها از طریق سامانه نکاتی را گفت.

در این جلسه مقرر شد در خصوص نحوه سرمایه گذاری و حمایت های مالی از طریق بخش خصوصی و دولتی از پژوهش های ثبت شده در سامانه رویه روشنی در نظر گرفته شود.

وزیر علوم تأکید کرد: مراحل تأیید ایده ها و راه چاره هایی که در سامانه از طریق محققان و نخبگان ارائه می شود به گروه های علمی دانشگاه ها واگذار شود و تایید مراکز دانشگاهی به منزله تایید وزارت علوم در نظر گرفته شود.

زلفی گل با تأکید بر تسریع در آماده سازی شیوه نامه بررسی نظام نیاز ها و ایده ها در سامانه نان، گفت: از ظرفیت اساتید دانشگاه برای نوشتن شیوه نامه استفاده شود.

وزیر علوم در این نشست در خصوص نحوه داوری راه چاره های ارائه شده بحث مالکیت معنوی صاحبان فکر و ایده و انتشار عمومی ایده ها نظراتی را مطرح نمود.

زلفی گل تأکید کرد: اولویت اصلی سامانه نان، حل مسائل کشور است و طرح ها و ایده هایی که مرتبط با حل نیاز های اساسی کشور باشد، در اولویت بررسی قرار می گیرند.

در ادامه این نشست، بخش های مختلف وب سایت سامانه نان تشریح شد و حاضران در نشست نظرات خود را در خصوص بخش های مختلف آن ارائه کردند.

محمد جواد دهقانی رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، نیز در این نشست گزارشی را از فرایند پیشرفت طراحی سامانه نان ارائه داد.

در ادامه خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با قدردانی از اقدامات انجام شده خواهان تسریع در انجام فرایند طراحی سامانه و اعلام رسمی رونمایی از سامانه شد و مقرر شد این سامانه در اردیبهشت سال 1401 به صورت رسمی رونمایی می شود.

در بخش دیگری از این نشست اساسنامه موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، در راستای انطباق با سامانه ایده ها و نیاز ها نان مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت که برای تأیید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.

در پایان این نشست مقرر شد؛ نظرات ارائه شده در اصلاح اساسنامه نان مورد توجه قرار گیرد و پس از تصویب در وزارت علوم برای تصویب نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13828

به "سامانه نظام ایده ها و نیاز ها اردیبهشت 1401 به طور رسمی رونمایی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه نظام ایده ها و نیاز ها اردیبهشت 1401 به طور رسمی رونمایی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید