ساری 2022 فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است

به گزارش کنفرانس هکا، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رویداد ساری 2022 را فرصتی مناسب برای جذب گردشگر و معرفی ظرفیت های جدید در مازندران دانست.

ساری 2022 فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است

میراث آریا: ولی تیموری در نشست مشورتی با مدیرکل و کارشناسان مازندران که در محل معاونت گردشگری کشور برگزار شد، با اشاره به رویداد ساری 2022 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو گفت: حضور دبیرخانه اکو در ایران و اشتراکات فرهنگی، قومی و قبیله ای از نکات مهم در مناسبات بین المللی در این منطقه است.

او با اشاره به آمار سازمان جهانی جهانگردی و وجود یک میلیارد و 400 میلیون گردشگر در جهان گفت: از هر پنج گردشگر چهار مورد در منطقهٔ خود حضور داشتند و این موضوع فرصت ایده آال برای جذب گردشگر در استان مازندران، ایجاد می کند.

معاون گردشگری کشور گفت: تفاوت های فرهنگی، جاذبه گردشگری ایجاد می کند و همچنین با معرفی محصولات و ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و صنایع دستی، می توان تمرکز سفر در مازندران را تنوع بخشید.

او افرود: میزبانی ایران از اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2021 و اجلاس کشورهای حاشیه دریای خزر، فرصت خوبی برای ورود به دو سال متوالی پایتخت گردشگری خواهد بود.

تیموری ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری های استاندار مازندران و تیم کارشناسی برای رسیدن به این رویداد مهم، همراهی تمام دستگاه ها و سرعت بخشی در امور اجرایی، تبلیغاتی و برنامه ریزی برای رسیدن به نتایج مثبت و هدفمند را خواستار شد.

او ضمن ابراز خرسندی از دریافت فرصت برگزاری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در دوسال متوالی در ایران، گفت: همراهی استان های اردبیل و مازندران در این خصوص ضروری است.

ساری 2022 افق روشن برای مازندران

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی برای اجرایی شدن این رویداد از سال 96 شروع شد.

او با اشاره به اهمیت سازمان همکاری اقتصادی اکو در منطقه گفت: 11 و 12 آبان ماه سال جاری، مازندران و رامسر میزبان وزرا و روسای رادیو و تلویزیون کشورهای عضو اکو خواهد بود که این رویداد، فرصتی مهم برای معرفی مازندران و تبلیغات گسترده ساری 2022 خواهد بود.

فرزانه گفت: نمایشگاه جنبی در این اجلاس، با رویکرد معرفی صنایع دستی خاص مازندران و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری از برنامه این اداره کل در این اجلاس خواهد بود.

او با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی در بین کشورهای عضو اکو گفت: گردشگری ورزشی یکی از ظرفیت های متنوع و جدید است که در رویداد ساری 2022 توجه ویژه ای به آن خواهد شد.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6564

به "ساری 2022 فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساری 2022 فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید