جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان برگزار می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان از برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان از 8 تا 12 دی ماه با موضوع ایام نوروز اطلاع داد.

جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران از گرگان، ابراهیم کریمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه جشنواره اقوام استان گلستان سال جاری در 8 دی ماه برگزار خواهد شد، گفت: استاندار گلستان تاکید نموده بود که این جشنواره به صورت بین المللی برگزار گردد.

وی توضیح داد: یکی از اهدافی که از برگزاری این جشنواره دنبال می کنیم معرفی استان گلستان است و در سال گذشته شاهد بودیم که شبکه های استانی اخبار خوبی را از جشنواره اقوام گلستان به نمایش و تصویر کشاندند و ما به دنبال این هستیم که شبکه های استانی برای معرفی گلستان به کشور این جشنواره را به روی آنتن های خود ببرند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه 110 نفر از هنرمندان در سال گذشته در این جشنواره غرفه داری کردند، اضافه نمود: تثبیت بحث اقوام و نگارستان بودن استان گلستان با این جشنواره در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سیاست گذاری شده و این جشنواره درصدد آن است که استان گلستان را به عنوان نگارستان تداعی کند.

کریمی به حضور خود در استان منگستائو قزاقستان اشاره نمود و یادآور شد: پروازهای بین دو کشور و قطار گردشگری از موضوعاتی است که بین دو کشور مطرح است وبا توجه به تنگناها بحث معرفی استان گلستان را به صورت جدی در این مذاکرات پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه 3 مرکز تخصصی همزمان با جشنواره اقوام در استان گلستان راه اندازی خواهد شد، گفت: مرکز تخصصی صنایع دستی اقوام در گرگان به همت اقوام سیستانی، مرکز تخصصی در دهنه محمد آباد علی آبادکتول با موضوع صنایع دستی و در دوزین مینودشت با موضوع ابریشم را پیگیر هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه پیش از این، مرکز هایی در رامیان با موضوع ابریشم و آق قلا نمد بافی راه اندازی نموده بودیم، گفت: کوشش می کنیم هزینه های اجاره نمایشگاه بین المللی گرگان را برای برگزاری این جشنواره کاهش دهیم در گذشته مبلغ 140 میلیون تومان قرارداد بسته بودند و کوشش کردیم با 100 میلیون تومان قرارداد را در سال گذشته داشته باشیم و سال جاری به دنبال افزایش هزینه اجاره بها نیستیم و کوشش داریم با 80 میلیون قرارداد ببندیم.

کریمی با بیان اینکه در سال گذشته در استان گلستان 304 هزار مسافر در سال 1394 اقامت داشتند، اضافه نمود: در نوروز سال 1395 این آمار 67 درصد افزایش پیدا کرد و و به 524 هزار نفر رسید و این جشنواره به اقامت و معرفی گلستان یاری خواهد نمود.

وی گفت: برگزاری جشنواره اقوام در سطحی که بتواند بین المللی باشد و با حضور مهمانان خارجی برگزار گردد و محدودیت هایی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: در کنار این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی را داریم که به صورت ملی برگزار می گردد و با توجه به نقاط ضعفی که در سال گذشته داشتیم سال جاری نمایشگاه صنایع دستی با یک کیفیت خوبی در جشنواره برگزار می گردد.

کریمی گفت: علاقمندان زیادی با توجه به استقبالی که داشتند تقاضا داشتند که مدت نمایشگاه بیشتر گردد و نمایشگاه سال جاری از 8 دی تا 12 دی برگزار خواهد شد و یک روزنسبت به سال گذشته زمان برگزاری اش افزایش پیدا نموده است.

وی اضافه نمود: کنگره بزرگداشت 4 هزار شهید سبب شد یک پارکینگ خوبی در نمایشگاه بین المللی گرگان ایجاد گردد و فضای نمایشگاهی با توجه به اجلاسیه گسترش پیدا نموده و با توجه به این مهم سال جاری شاهد فضای بهتری از جشنواره اقوام خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: به مدد این اجلاسیه و به برکت شهدا بتوانیم یک استقبال خوبی از مردم عزیزمان داشته باشیم و در بحث موضوع جشنواره با توجه به ثبت جهانی نوروز سال جاری موضوع را آیین نوروز گذاشتیم این در حالی است که در سال گذشته موضوع نمایشگاه اقوام گلستان ازدواج اقوام بود.

کریمی با بیان اینکه در 8 و 9 دی ماه همایش تاریخ معماری و شهرسازی ایران و همایش توسعه گردشگری براساس ظرفیت اقوام را در گرگان خواهیم داشت، اضافه نمود: به دنبال این بودیم که این همایش تحت شعاع این جشنواره و نمایشگاه قرار نگیرد و چند روزی فاصله ایجاد کنیم و در حال رایزنی هستیم.

وبلاگ پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8718

به "جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید