زمان ثبت نام مسکن ملی به تفکیک استان ها ، قیمت هم اعلام شد

به گزارش کنفرانس هکا، نام نویسی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از روز سه شنبه (21 آبان) در چهار استان شروع شده و قرار است هر سه روز در سه تا چهار استان ثبت نام شروع گردد.

زمان ثبت نام مسکن ملی به تفکیک استان ها ، قیمت هم اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، عدم استفاده از زمین و تسهیلات دولتی تا کنون، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا یا شهر مادر نزدیک به آن از جمله شروط هشت گانه نام نویسی است. قیمت این واحدها نیز طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی به غیر از بعضی کلانشهرها متری 2.5 تا 3.5 میلیون تومان و جامعه هدف، دهک های سوم تا هفتم هستند.

زمان ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن در 10 استان سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد اعلام شده و گفته می گردد در استان تهران نیز ثبت نام از هفته آینده آغاز می گردد.

ابتدا شروط هشت گانه نام نویسی از روز شنبه 18 آبان ماه اعلام شد تا هموطنان واجد شرایط بتوانند در یک فرصت مناسب مدارک لازم را جمع آوری نمایند. در گام دوم نام نویسی همراه با بارگذاری مدارک در چهار استان سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز شد و هر سه روز امکان ثبت نام در سه تا چهار استان دیگر به ترتیب فراهم می گردد. سرانجام نام نویسی در این مرحله تا تکمیل ظرفیت خواهد بود. پس از پالایش متقاضیان ثبت نام شده در مرحله اول و در صورت وجود ظرفیت، سامانه پس از اطلاع رسانی برای ثبت نام مجدد تا سقف ظرفیت اعلام شده، بازگشایی می گردد.

  • ثبت نام در چهار استان از 21 آبان ماه

براساس گزارش ایسنا، از روز سه شنبه 21 آبان ماه فرآیند نام نویسی در چهار استان سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز شد که تا ساعت 15 روز 21 آبان در سیستان و بلوچستان 7651 نفر، خراسان جنوبی 2311نفر، خراسان شمالی 1041 نفر و در قم 4400 نفر ثبت نام نموده اند که در مجموع تعداد ثبت نام نمایندگان به 15 هزار و 403 نفر رسید. نام نویسی در استان قم به حد نصاب رسیده و سایت برای ثبت نام این استان در برنامه اقدام ملی مسکن بسته شده است. همچنین در خراسان جنوبی نیز شهرهای عشق آباد، بیرجند، قائن، فردوس، اسدیه، نهبندان و بشرویه تکمیل شده اند و در سیستان و بلوچستان نیز شهرهای مهرستان، سوران، میرجاوه نیز به اتمام رسیده اند.

چهار روز بعد یعنی از روز شنبه هفته آینده 25 آبان ماه 1398 قرار است ثبت نام در سه استان کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان آغاز گردد. متقاضیان در این سه استان باید قبل از روز شنبه مدارک خود را آماده نمایند. توصیه می گردد متقاضیان در این سه استان مدارک را از هم اکنون جمع آوری نمایند و به روز نام نویسی موکول ننمایند؛ زیرا با توجه به اولویت ثبت نام ممکن است ظرفیت تکمیل گردد.

سه روز پس از آن یعنی از روز سه شنبه 28 آبان ماه 1398 مهلت نام نویسی شهروندان سه استان چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد آغاز می گردد و تا زمان اتمام ظرفیت، نام نویسی انجام خواهد شد.

سایر استان ها هنوز اطلاع رسانی نشده اما با توجه به وعده ها احتمالا دیگر استان ها نیز هر سه روز وارد مرحله نام نویسی می شوند. هم چنین طبق اعلام معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از هفته آینده ثبت نام در طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن در شهرهای جدید اطراف تهران آغاز می گردد.

  • قیمت بین 2.5 تا 3.5 میلیون تومان در هر متر مربع

طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی حداکثر قیمت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی 2.5 تا 3.5 میلیون تومان در هر متر مربع است که البته در کلانشهرها متفاوت بوده و قیمت مسکن ملی به هنگام عقد قرارداد با مردم تعیین می گردد. در اکثر قریب به اتفاق کلانشهرها نیز قیمت نباید بیشتر از 3.5 میلیون تومان باشد.

متقاضیان برای نام نویسی باید به سامانه www.tem.mrud.ir وارد شوند.

وفق مفاد قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن و آیین نامه مربوطه به آن، شرایط و تعیینات طرح عبارتند از:

1- متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از 1384/01/01 به بعد بوده و از تاریخ 1357/11/22 از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده ننموده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

2- متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار

3- زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن

4- دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل 5 سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

5- نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و...)

6- توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی)

7- امکان سپرده گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در مورد متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه

8- توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی

مجله آزات وب: مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7283

به "زمان ثبت نام مسکن ملی به تفکیک استان ها ، قیمت هم اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان ثبت نام مسکن ملی به تفکیک استان ها ، قیمت هم اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید