رکورد تازه آلمان در زمینه صادرات جنگ افزار

به گزارش کنفرانس هکا، ایسنا نوشت: صادرات جنگ افزار آلمان در امسال میلادی نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش یافته است. خریداران تولیدات آلمان بیش از همه مجارستان، مصر و ایالات متحده هستند.

رکورد تازه آلمان در زمینه صادرات جنگ افزار

دولت آلمان در پاسخ به پرسش های رسمی سوییم داگدلن، نماینده حزب چپ و امید نوری پور، نماینده سبزها در مجلس آلمان، در زمینه صادرات جنگ افزار در سال 2019 پاسخ داد.

در پاسخ های دولت آمده است که آلمان در مجموع حدود هشت میلیارد یورو جنگ افزار صادر نموده است که نسبت به سال گذشته میلادی افزایشی 65درصدی به شمار می رود.

پتر آلت مایر، وزیر اقتصاد فدرال، درباره این جهش صادراتی شرح داد که پس از انتخابات مجلسی در سپتامبر 2017 احزاب این کشور برای تشکیل دولت چند ماه مذاکره کردند و به همین دلیل رسیدگی به تقاضاها برای صادرات جنگ افزار به تعویق افتاده است.

به این ترتیب صادرات جنگ افزار در سال 2018 به نسبت سال های پیش از آن کاهش چشمگیری یافت.

آخرین رکورد صادرات تجهیزات جنگی آلمان در سال 2015 زده شد که حدود هفت میلیارد و 860 میلیون یورو بود.

به گزارش دویچه وله آلمان در امسال میلادی دو میلیارد و 600 میلیون یورو سلاح جنگی فروخته است و پنج میلیارد و 400 میلیون یورو دیگر تجهیزات رزمی.

در فهرست کشورهای مقصد تولیدات صنایع جنگی آلمان، مجارستان با یک میلیارد و 770 میلیون یورو در رده نخست واقع شده است.

پس از آن مصر با 802 میلیون یورو و ایالات متحده آمریکا با 483 میلیون یورو (حدود 500 میلیون دلار) جا گرفته اند.

صدور جنگ افزار به کشورهای پرسش برانگیز

اولریش نوسباوم، مشاور وزیر اقتصاد آلمان ضمن بیان این که باید بین اسلحه و دیگر تجهیزات جنگی تفاوت قائل شد تاکید نمود که صادرات آلمان از تانک های زرهی و کشتی جنگی تا آمبولانس و تجهیزات مین یاب را دربر می گیرد.

نوسباوم گفت که دولت فدرال در زمینه صادرات جنگ افزار حساسیت به خرج می دهد. اشاره این سیاستمدار به کشورهایی است که به طور مستقیم در جنگ شرکت دارند یا به تهدید همسایگان خود می پردازند و برای صلح جهانی خطر به شمار می فرایند، یا حقوق بشر را نقض می نمایند.

آلمان پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، صادرات جنگ افزار به این کشور را قطع کرد.

اما صدور جنگ افزار به کشورهایی مانند مصر، الجزایر (238 میلیون یورو در امسال)، قطر (223 میلیون یورو) و اندونزی (201 میلیون یورو) همچنان ادامه دارد.

سوییم داگدلن معتقد است که سیستم کنترل صدور جنگ افزار در آلمان به خوبی عمل نمی کند، به همین دلیل باید صادرات جنگ افزار قطع گردد.

کاتیا کویل، کارشناس تجهیزات جنگی حزب سبزها هم خواهان تغییر سیستم کنترل صدور جنگ افزار شده است.

310311

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8025

به "رکورد تازه آلمان در زمینه صادرات جنگ افزار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد تازه آلمان در زمینه صادرات جنگ افزار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید