لغو چندین پروژه نظامی آمریکا برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک

به گزارش کنفرانس هکا، طبق گزارش وزارت دفاع آمریکا، این کشور از اعطای بودجه 3.6 میلیارد دلاری به چندین پروژه نظامی داخلی و خارجی صرف نظر نموده است.

لغو چندین پروژه نظامی آمریکا برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک

طبق سندی که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرد، بودجه تخصیص یافته برای 127 پروژه ساخت وساز نظامی، در ساخت دیوار مرزی 280 کیلومتری آمریکا و مکزیک هزینه خواهد شد.

وزارت دفاع دربیانیه ای جداگانه، از قطع 1.8 میلیارد دلار بودجه پروژه های خارجی اطلاع داد.

لیست منتشر شده، شامل پروژه هایی در بریتانیا، استونی، بلغارستان، آلمان، لهستان، ترکیه، یونان، مجارستان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، نروژ، رومانی، اسپانیا و دیگر کشورها است.

در ایالت آلاسکا، بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه میدان موشکی فورت گریلی، طبق این گزارش لغو شده است.

دیگر مواردی که شامل این قطعی بودجه شده اند، پروژه های جاده سازی، تاسیسات آموزشی، مدارس، ارتقای پایگاه های هوایی، تاسیسات مراقبت و نگهداری است.

به گفته جاناتان هوفمان، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) این وزارت خانه با تخصیص بودجه ای هنگفت زمینه را برای ساخت قسمتی از دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک فراهم نموده است.

این بودجه سه میلیارد و ششصدهزار دلاری بخشی از بودجه امسال دولت آمریکاست که به 127 پروژه ساخت و نوسازی مراکز نظامی در داخل و خارج از کشور اختصاص داده شده بود. اینک این پروژه ها فاقد بودجه شده و اجرای آن ها باید به تأخیر بیافتد.

چاک شومر، رهبر دموکرات های کنگره می گوید، وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بودجه های مختص ارتش را غارت می نماید تا خودخواهی خود را ارضا نموده و دیواری که پیش از این وعده نموده بود را بسازد این یک سیلی بر صورت سربازانی است که به کشور خود خدمت می نمایند.

الینه مک کاسکر، حسابرس وزارت دفاع آمریکا اعلام نمود که با این پول باید 11 پروژه مرزی اجرا گردد. با این همه این تنها 10 درصد از سه هزار و 200 کیلومتر دیواری است که باید در مرز مکزیک ساخته گردد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، در پی تصمیم دیوان عالی این کشور امکان تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی از این راه را پیدا نموده است. این دیوان اواخر ماه ژوئیه تصمیم یک قاضی فدرال که استفاده ترامپ از بودجه پنتاگون برای ساخت این دیوار را ممنوع اعلام نموده بود، را لغو کرد.

ساخت دیوار مرزی با مکزیک جزو وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ است. او هدف از اجرای این پروژه را مبارزه علیه مهاجرت غیر قانونی و قاچاق مواد مخدر خوانده است.

اما کنگره آمریکا تخصیص میلیاردها دلار به این پروژه را تأیید نکرد. ترامپ در پی این مخالفت در برهه ای وضعیت اضطراری ملی هم اعلام نمود. او حال کوشش می نماید بودجه ساخت دیوار را از محل بودجه های نظامی و فدرال تأمین کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5423

به "لغو چندین پروژه نظامی آمریکا برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو چندین پروژه نظامی آمریکا برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید