رویای سبز آن شرلی در سنگان!، فیلم

به گزارش کنفرانس هکا، در تعطیلات آخر هفته روستای سنگان تهران از برترین مقاصد سفرهای بهاری است. هوای خنک، سرسبزی درخت ها و درخشش آفتاب، دلچسب بودن این روستا را دو چندان نموده!

رویای سبز آن شرلی در سنگان!، فیلم

خبرنگاران: تیتراژ ابتدای سریال رویای سبز آن شرلی یادتان هست؟ اگر دوست دارید در آن لوکیشن زیبا قرار بگیرید بار و بنه ببندید و تا دیر نشده به سنگان بروید.

در تعطیلات آخر هفته این روستای تهران از برترین مقاصد سفرهای بهاری است. هوای خنک، سرسبزی درخت ها و درخشش آفتاب، دلچسب بودن این روستا را دو چندان نموده! روستای سنگان تهران از توابع بخش کَن در ناحیه شمال غربی مرکز است که دامنه کوه های میانی البرز واقع شده است؛ ارتفاع این روستا از سطح دریا 2100 متر است. با وجود آبشار، امامزاده، قله، ارگ سنگی، رودخانه و باغ دره در این روستا، می توانید در روزهای تعطیل، یک سفر کوتاه و یک روزه به این روستا داشته باشید.

روستا از شش محله تشکیل شده است که نام های آنها ده پایین یا سنگان پایین، ده میان یا سنگان میانی، ده سر یا سنگان بالا، باغ دره، دره تک و سنگان نو است. ده پایین یا سنگان پایین، قدیمی ترین محله این روستا محسوب می گردد و در ورودی این روستا قرار گرفته است.

آرامگاه امامزاده های سه گانه نشان دهنده قدمت طولانی این روستا است. بر اساس بعضی از سنگ قبرها، قدمت این روستا بالغ بر 500 سال تخمین زده شده است. بعلاوه در غرب این روستا و در دامنه های قله پهنه حصار، آبشار سنگان در ارتفاع 2575 متری از سطح دریا واقع شده است.

در روستا، این آبشار در ماه های فروردین و اردیبهشت بسیار باشکوه و زیبا است. در زمستان نیز قندیل های بزرگی از یخ و برف این آبشار را می پوشانند.

همانطور که گفته شد، این روستا در بخش کوهستانی شهر تهران یعنی بین کوه های میانی البرز واقع شده است. این روستا دقیقا در شمال غرب تهران واقع شده است و جزء منطقه کن به شمار میرود. این روستا کمی از سولقان بالاتر و ارتفاع آن از سطح دریا تقریبا 2100 متر است.

اگر قصد دارید به این روستای همسایه تهران سفر کنید، مسافتی حدود یک ساعت را باید با ماشین طی کنید. شیب مسیر این روستا پس از عبور از باغ ها، کم کم زیاد می گردد. آبشار معروف سنگان در بین مسیر، محل مناسبی برای استراحت مسافران است و در سمت چپ آبشار، غارهایی با فاصله کمی از آبشار قرار دارند.

رودخانه فصلی آن نیز از دامنه های شرقی کوه کرکو، سرچشمه می گیرد و پس از گذر از محله های سنگان بالا، سنگان پایین و ده باغ به رود کن یا سولقان می ر یزد؛ طول این رودخانه 12 کیلومتر است. توصیه می کنیم برای بازدید از آبشار سنگان وسایلی همانند کوله سبک، کفش مناسب مثل نیم بوت یا کفش ساق بلند، کلاه آفتابی، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، لوازم بهداشتی شخصی، زیرانداز انفرادی، قمقمه آب و فلاسک چای انفرادی، دوربین عکاسی و غذای مناسب همراه خود ببرید.

روستای سنگان در هر چهار فصل سال، زیبایی های خاص خود را دارد. این روستای ییلاقی در فصل بهار و تابستان آب وهوای بسیار مطلوب و دل پذیری دارد. در فصل بهار، شکوفه های گیلاس روی درختان می رویند و طبیعت بی نهایت سرسبز می گردد.

علاوه بر این، در فصل بهار عطر و بوی گل ها و گیاهان در تمامی منطقه ها روستای سنگان تهران پخش خواهد شد. آبشار سنگان در دوماه اول سال به شدت پرآب و سرزنده است. افرادی که به دنبال هوای پاک و با طراوت هستند، می توانند فصل بهار و تابستان را برای سفر به این روستا انتخاب نمایند.

روستای سنگان در فصل پاییز بسیار رنگارنگ و مناسب عکاسی است. افرادی هم که زمستان را برای سفر به این روستا انتخاب می نمایند، به ویژه برای رفتن به آبشار باید دقت و احتیاط لازم را داشته باشند. در زمستان، این روستا کاملا پوشیده از برف می گردد و مسافران می توانند در این چشم انداز آبشار لذت ببرند.

در روستای سنگان تهران امکانات رفاهی به صورت محدود وجود دارند. به طورکلی، در محله ای که امامزاده سنگان قرار گرفته، امکانات رفاهی مناسبی همانند رستوران، سکو برای نشستن و استراحت، بوفه فروش خوراکی و سرویس بهداشتی برای مسافران فراهم شده است. اقامتگاه بومگردی نیز یکی دیگر از امکانات رفاهی این روستا است. مسافرانی که قصد گذراندن زمان بیشتری در این روستا دارند، می توانند از آن استفاده نمایند. در روستای سنگان تهران یک اقامتگاه بومگردی به نام ارگ سنگی وجود دارد که امکان اقامت شبانه را برای مسافران فراهم نموده که آن هم اقامتگاه ارگ سنگی است.

این روستا از برترین جاهای دیدنی و مقاصد گردشگری اطراف تهران به شمار میرود. این روستا از توابع بخش کن سولقان است و در آن، جاهای تفریحی نظیر آبشار ، امامزاده قاسم ، قله پهنه حصار، ارگ سنگی ، رودخانه و باغ دره وجود دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 فروردین 1403 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16510

به "رویای سبز آن شرلی در سنگان!، فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویای سبز آن شرلی در سنگان!، فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید