راهنمای گام به گام زیرسازی آرایش در 10 مرحله کاربردی و آسان

به گزارش کنفرانس هکا، برای این که آرایشی ماندگار، بی نقص و حرفه ای داشته باشید باید پوستتان را به خوبی آماده کنید. آرایشگران حرفه ای برای این که بتوانند میک آپ ها یا گریم های حرفه ای را روی افراد انجام دهند حتماً پیش از آرایش پوست صورت را گام به گام زیرسازی می نمایند. در مراحل آماده سازی صورت برای آرایش پوست به خوبی پاک سازی، لایه برداری و تغذیه می گردد تا بهتر بتواند مواد و محصولات آرایشی را جذب کند. در این مطلب قصد داریم راهنمای گام به گام زیرسازی آرایش را طی ده مرحله کاربردی و آسان به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید.

راهنمای گام به گام زیرسازی آرایش در 10 مرحله کاربردی و آسان

پیش از آرایش به این نکات دقت کنید

برای این که یک آرایش بدون نقص و ماندگار داشته باشید زیرسازی آرایش صورت اهمیت زیادی دارد؛ اما انتخاب درست لوازم آرایشی هم بسیار حائز اهمیت است. برای انتخاب و خرید انواع لوازم آرایشی باید نوع پوست، رنگ پوست و بعلاوه نوع میک آپ و کاربرد آن را در نظر داشته باشید.

  • اگر می خواهید در یک محیط گرم و مرطوب آرایش چشم ماندگارتری داشته باشید بهتر است به سراغ ریمل ها و خط چشم های ضد آب بروید.
  • در هنگام انتخاب و و کرم پودر توجه به نوع پوست اهمیت زیادی دارد. اگر پوست چرب دارید حتماً به سراغ پنکک ها و کرم پودرهای سبک و جاذب چربی و مات بروید تا ماندگاری بیشتری برای آرایشتان ایجاد نمایند. اگر پوست خشک دارید بهتر است کرم پودری که انتخاب می کنید براق و دارای خاصیت مرطوب نمایندگی باشد.
  • استفاده از رنگ نامناسب برای کرم پودر، باعث می گردد که ظاهری بسیار غیرطبیعی پیدا کند. وقتی کرم پودر و پوست صورت شما با هم تفاوت زیادی داشته باشد، کوچک ترین مشکل ایجادشده در کرم پودر، خیلی زود نمایان می گردد. در ضمنً برای پوشاندن چهره با یک رنگ متفاوت، مجبور می شوید از میزان زیادی کرم بهره ببرید.
  • این که چه نوع رژ لبی را انتخاب کنید بستگی به سلیقه شما دارد اما اگر ماندگاری رژ لب برایتان اهمیت دارد بهتر است در هنگام انتخاب و به سراغ رژ لب های مات بروید. رژلب های مات معمولاً دوام بیشتری دارند و کمتر روی صورت به جاهای دیگر می مالند. اما این رژلب ها معمولاً لب را خشک می نمایند به همین علت قبل از استفاده از آن حتماً باید لب را با بالم مناسب و کانسیلر آماده کنید. تینت لب هم ماندگاری بالایی دارد و برای آرایش های طولانی مدت توصیه می گردد.
  • اگر می خواهید آرایش شاین داشته باشید و از گلیترها بهره ببرید استفاده از چسب و پرایمرهای مخصوص گلیتر می تواند ماندگاری آرایشتان را افزایش دهد.

اولین و مهم ترین مرحله از آموزش گام به گام زیرسازی آرایش؛ پاک سازی صورت

اولین مرحله از زیرسازی میکاپ پاک سازی پوست صورت است؛ برای این که یک آرایش بی نقص و زیبا داشته باشید باید بستری تمیز برای استفاده از لوازم آرایشی مهیا کنید تا این محصولات به خوبی جذب پوستتان شوند. پاک سازی دومرحله ای در این بخش از گام به گام زیرسازی آرایش می تواند بیشترین تأثیر را در ماندگاری و یکدست شدن آرایش داشته باشد. ابتدا پوست را با استفاده از یک پد و یک ماده تمیزنماینده مانند میسلار واتر یا شیرپاک کن تمیز کنید و سپس با استفاده از فیس واش صورتتان را به خوبی بشویید و خشک کنید.

مرحله دوم؛ لایه برداری ملایم از پوست صورت

گاهی پنکیک و کرم پودر روی صورت حالت کیکی پیدا می نماید و باعث می گردد پوستتان جلوه ای ناخوشایند و غیرطبیعی داشته باشد. یکی از اقداماتی که می توانید برای پیشگیری از کیکی شدن و ماسیدن آرایش روی صورت انجام دهید، لایه برداری ملایم از پوست پیش از آرایش است. برای لایه برداری از پوست صورت می توانید از اسکرابرهای ملایم پوست صورت بهره ببرید یا یک ماسک لایه بردار روی پوست صورتتان بگذارید.

مرحله سوم؛ از تونر بهره ببرید

استفاده از تونر صورت می تواند پی اچ پوست صورتتان را تنظیم نموده و میزان منافذ باز صورتتان را هم کاهش دهد. در عین حال به جامانده آلودگی ها و سلول های مرده پوست که با پاک سازی صورت از بین نرفته با تونر صورت به طور کامل از بین می رود. تونر صورت را باید متناسب با نوع صورت و نوع مسائل پوستی تان انتخاب کنید.

مرحله چهارم؛ از مرطوب نماینده بهره ببرید

استفاده از مرطوب نماینده پیش از آرایش برای هر نوع پوست لازم و لازم است چرا که سبب می گردد جذب مواد آرایشی روی پوست بیشتر باشد و در عین حال پوست شاداب تری هم داشته باشید. اگر پوستتان چرب است از مرطوب نماینده های غیر کمدوژنیک و مخصوص پوست چرب بهره ببرید. برای آرایش روزانه می توانید از لوسیون ها یا کرم های مرطوب نماینده حاوی spf بهره ببرید یا پس از استفاده از مرطوب نماینده روی صورتتان کرم یا لوسیون ضدآفتاب بی رنگ بزنید. اگر به جای کرم پودرهای ساده از بی بی کرم یا سی سی کرم استفاده می کنید می توانید این مرحله را انجام ندهید چرا که این نوع محصولات حاوی مرطوب نماینده هم هستند.

مرحله پنجم؛ لب هایتان را لایه برداری و آبرسانی کنید

آماده سازی لب ها برای آرایش اهمیت زیادی دارد چرا که لب هایتان دیگر پوسته پوسته نمی گردد و ماندگاری رژ لبتان هم بیشتر خواهد شد. لایه برداری اولین مرحله از آماده سازی لب ها برای آرایش است. برای لایه برداری از لب ها می توانید از اسکرابرهای مخصوص لب بهره ببرید یا خودتان در منزل اسکرابر لب درست کنید به این صورت که میزانی روغن نارگیل را با شکر قهوه ای مخلوط نموده و با استفاده از یک مسواک نرم روی لب هایتان بمالید. پس از لایه برداری از لب ها با استفاده از بالم لب آب رسان لب هایتان را آبرسانی کنید تا زیباتر دیده شوند و مواد آرایشی را هم بهتر جذب نمایند. استفاده از ماسک لب هم در این مرحله از زیرسازی آرایش توصیه می گردد.

مرحله ششم؛ چشم های خسته را احیا کنید

اگر مطالب مرتبط با آموزش زیرسازی آرایش صورت را در اینترنت سرچ کنید خواهید دید در بسیاری از این آموزش های گام به گام آماده سازی چشم ها برای آرایش فراموش شده است در حالی که احیای چشمان خسته و آماده کردن آن ها برای آرایش از اهمیت زیادی برخوردار است به خصوص اگر با پف یا سیاهی زیر چشم روبرو باشید.

استفاده از سرم دور چشم یا پچ زیر چشم می تواند چشمانتان را شاداب تر نموده و محیط اطراف چشم را برای جذب مواد آرایشی آماده کند. به جای پچ زیر چشم می توانید از دو عدد چای کیسه ای یا دو حلقه خیار بهره ببرید به این صورت که چای های کیسه ای یا حلقه های خیار را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند سپس چشمانتان را ببندید آن ها را برای چند دقیقه روی پلک هایتان قرار دهید. برای این که ماندگاری آرایش چشم را افزایش دهید پس از استفاده از این محصولات یا مواد طبیعی می توانید از پرایمر چشم بهره ببرید و آن را به صورت آرام و نقطه ای روی پلک هایتان پخش کنید.

مرحله هفتم؛ استفاده از پرایمر صورت

در گام به گام زیرسازی آرایش یکی از مهم ترین مراحل استفاده از پرایمر صورت است. پرایمرها می توانند پوست را یک دست نشان بدهند، منافذ باز را کوچک تر نمایند و در عین حال باعث ماندگاری بیشتر مواد آرایشی روی پوست شوند. استفاده از یک پرایمر خوب، کرم پودرتان را تثبیت می نماید و ماندگاری آن را تا 8 ساعت یا بیشتر افزایش می دهد. بعضی از پرایمرها حتی توانایی نگهداری آرایش تا 24 ساعت را هم دارند. در این مرحله از زیرسازی آرایش تنها کمی پرایمر (چیزی در میزان یک نخود) برای هر بار استفاده کافی است. پرایمر را با حرکات دایره ای به پوستتان بمالید تا به خوبی جذب گردد. بهتر است به جای استفاده از برس های آرایشی پرایمر را با انگشتانتان به پوست صورت بمالید چرا که گرمای انگشتان باعث ذوب شدن و در نتیجه جذب بیشتر آن در پوست صورت می گردد. قبل از این که به سراغ دیگر مراحل آرایش بروید حتماً صبر کنید تا پرایمر به خوبی جذب و خشک گردد.

برای انتخاب پرایمر باید به نوع پوستتان توجه کنید. اگر پوست شما خشک است بهتر است به سراغ پرایمرهای آب رسان بروید و اگر پوست چرب دارید به سراغ پرایمرهایی که مخصوص پوست چرب فرموله شده اند بروید. مطالعه راهنمای انتخاب برترین پرایمر به شما یاری می نماید تا با توجه به نوع پوست و نوع مسائل پوستتان مناسب ترین نوع پرایمر صورت را برای زیرسازی آرایش صورتتان بیابید.

مرحله هشتم؛ کرم پودر بزنید

هفتمین گام برای زیرسازی آرایش استفاده از کرم پودر است. یک کرم پودر خوب علاوه بر این که می تواند نواقص پوست شما را پوشش دهد می تواند به برطرف و بهبود مسائل پوستی تان هم یاری کند. برای انتخاب برترین کرم پودر برای پوستتان باید به نوع پوست، رنگ پوست و فیشینگ میک آپ مد نظرتان توجه کنید. برای مالیدن کرم پودر روی صورتتان می توانید از بیوتی بلندرها، برس های آرایشی یا حتی انگشت بهره ببرید. این که چطور کرم پودر را روی صورتتان بزنید بستگی به نوع پوستتان دارد. در پوست معمولی برای اینکه پوشش طبیعی داشته باشید، از برس کرم پودر تخت بهره ببرید. این برس سطحی پهن تر دارد و باعث می گردد کرم پودر بدون اینکه هدر برود، به راحتی روی صورت پخش گردد.

اگر پوستتان خشک است از بیوتی بلندر یا اسفنج های آرایشی بهره ببرید؛ اسفنج یا بیوتی بلندر را پیش از استفاده مرطوب کنید و آب اضافی اش را بگیرید. سپس کرم پودر را با آن روی صورت پخش کنید.

اگر پوستی چرب دارید برای اینکه پوست صورت به علت چرب بودن براق و درخشان به نظر نرسد، بهتر است کرم پودر را با یاری برس به شکل نقطه ای و دایره وار روی صورت اضافه کنید. این نکته باعث می گردد پوشش کرم پودر مات گردد. در قسمت هایی از صورت که چربی بیشتری وجود دارد، از پودرهای آرایش روی کرم پودر بهره ببرید تا براق بودن پوست را از بین ببرد و از ماسیدن کرم پودر در طول روز هم جلوگیری کند. پودری که مدنظر است باید سبک باشد تا بتواند چربی اضافه پوست را نسبت به پودرهای فشرده و پنکک ها بهتر جذب کند.

اگر پوستی جوش دار دارید برای اینکه بتوانید برآمدگی و قرمزی جوش ها را بپوشانید، باید از کانسیلرهای دارای پوشش قوی و کامل در نقاط مورد نظر بهره ببرید. برای این منظور از انگشتان خود بهره ببرید. گرمای دست باعث گرم شدن کرم پودر و کانسیلر می گردد و آن را سریع تر جذب پوست می نماید. قبل از زدن کرم پودر روی پوست دستان خود را بشویید تا باکتری و میکروبی وارد منافذ پوست شما نگردد.

اگر پوستی با منافذ باز و بزرگ دارید برای استفاده از کرم پودر در این نوع پوست از برس های حجیم با سر گرد بهره ببرید. این براش باعث پخش شدن یکدست و ملایم کرم پودر می گردد و باعث می گردد درون منافذ باز ته نشین نشوند. موهای بلند و نرم این برس باعث می گردد میزان اضافه مواد آرایشی هم از روی پوست پاک گردد و خطوط و رگه های کرم پودر روی پوست باقی نمی ماند. برس را در حرکات دایره ای روی پوست صورت بکشید تا سطحی صاف و یکدست ایجاد گردد.

مرحله نهم؛ از کانسیلر بهره ببرید

پس از کرم پودر نوبت به کانسیلر می رسد؛ کانسیلر یکی از برترین لوازم آرایشی برای پوشاندن نواقص صورت است. کانسیلر را باید با توجه به نوع پوست و بعلاوه نوع نواقص پوستی تان انتخاب کنید. کانسیلر برای پنهان کردن تیرگی زیر چشم، محوکردن چروک های ظریف، کانتورینگ صورت و پنهان کردن لکه ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. با مطالعه راهنمای استفاده از کانسیلر می توانید بسته به احتیاج پوستتان از این محصول جادویی برای محوکردن مسائل پوستی تان بهره ببرید.

آخرین مرحله از گام به گام زیرسازی آرایش؛ از فیکساتور بهره ببرید

و اما آخرین مرحله از راهنمای گام به گام زیرسازی آرایش استفاده از فیکساتور است. پس از این که زیرسازی آرایش را به خوبی انجام دادید و آرایش لب ها و چشم هایتان را به خاتمه رساندید با استفاده از فیکساتور می توانید آرایشتان را به خوبی تثبیت کنید. شما می توانید از اسپری فیکس آرایشی یا پودر فیکس به عنوان فیکساتور بهره ببرید تا آرایشتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

در خاتمه

در این مطلب گام به گام زیرسازی آرایش را در 10 مرحله کاربردی و آسان آموزش دادیم. بار دیگر تأکید می کنیم که علاوه بر انجام صحیح مراحل زیرسازی آرایش باید در انتخاب لوازم و مواد آرایشی هم درست عمل کنید. نوع پوست، نوع مسائل و نواقص پوستی و نوع کاربرد میک آپ در انتخاب و خرید لوازم آرایشی اهمیت دارد. علاوه بر این سعی کنید حتماً از برندهای معتبر و استاندارد خرید کنید چرا که با استفاده از لوازم آرایش نامرغوب علاوه این که آرایشتان جلوه خوبی نخواهد داشت ممکن است به مسائل پوستی متعددی هم دچار شوید.

منابع: upcirclebeauty, augustinusbader, lorealparisusa

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 فروردین 1403 بروزرسانی: 25 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16704

به "راهنمای گام به گام زیرسازی آرایش در 10 مرحله کاربردی و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گام به گام زیرسازی آرایش در 10 مرحله کاربردی و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید