راهنمای خرید دستکش بدن سازی؛ چگونه برترین دستکش را برای ورزش انتخاب کنیم؟

به گزارش کنفرانس هکا، برای هر ورزشی به تجهیزات مناسب و باکیفیت احتیاج دارید که از شما در برابر صدمه تماشا محافظت می نمایند و باعث می شوند پیشرفت بیشتری داشته باشید و نتیجه بهتری بگیرید. یکی از این تجهیزات دستکش بدن سازی است که از آسیب تماشا دست ها هنگام وزنه زدن جلوگیری می نماید و بعلاوه منجر به افزایش نیرو می گردد تا جلسه تمرینی کارآمدتری داشته باشید. در این نوشته می خواهیم به راهنمای خرید دستکش بدن سازی و فواید استفاده از این دستکش بپردازیم.

راهنمای خرید دستکش بدن سازی؛ چگونه برترین دستکش را برای ورزش انتخاب کنیم؟

برای خرید برترین دستکش بدن سازی باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در ادامه ابتدا نگاهی به فواید مهم دستکش بدن سازی می اندازیم و می بینیم چرا باید هنگام ورزش و وزنه زدن دستکش دست کنید. سپس به سراغ نکاتی می رویم که باید برای خرید دستکش در نظر داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

چرا باید با دستکش بدن سازی ورزش کنید؟

پیش از آنکه نکات مهم را برای خرید دستکش بدن سازی آنالیز کنیم، باید ببینیم چرا باید از آن بهره ببرید. دست کردن دستکش بدن سازی هنگام ورزش مزایای زیادی دارد و باعث می گردد نتیجه بهتری از جلسه تمرینی خود بگیرید. در ادامه مهم ترین فواید استفاده از دستکش بدن سازی را لیست نموده ایم.

1. بهتر وزنه ها را نگه می دارید

دستکش بدن سازی می تواند یاریتان کند بهتر وزنه ها را نگه دارید. این برای تازه کارانی که قدرت کمی دارند و نمی توانند به خوبی وزنه ها را دست بگیرند بسیار مفید خواهد بود.

دستکش بدن سازی باعث می گردد محکم تر دمبل و هالتر را نگه دارید. این برای زمانی مناسب است که بخواهید وزنه های سنگین بلند کنید، زیرا بدون استفاده از دستکش احتمال سُر خوردن وزنه ها بسیار بالا است و به سختی می توانید آن ها را نگه دارید.

2. از سر خوردن وزنه جلوگیری می نماید

زمانی که وزنه ها را بهتر و محکم تر نگه دارید احتمال لیز خوردن آن ها و آسیب دیدگی کمتر می گردد. برای خیلی ها پیش می آید که دمبل یا هالتر از دستشان سر می خورد و منجر به آسیب دیدگی شان می گردد. با استفاده از یک جفت دستکش بدن سازی باکیفیت می توانید جلوی این اتفاق را بگیرید و ایمنی بیشتری داشته باشید.

3. از سایش پوست و پینه پیشگیری می نماید

یکی از مسائل اصلی وزنه زدن با دست خالی پینه و تاول هایی است که کف دست شکل می گیرند. سنگینی وزنه ها و زبری سطح آن ها باعث آسیب دیدگی پوست می گردد و شما با استفاده از دستکش بدن سازی می توانید از این مشکل پیشگیری کنید.

4. احساس راحتی و ایمنی بیشتری به شما می دهد

دست کردن دستکش بدن سازی هنگام ورزش یاریتان می نماید بهتر وزنه بزنید، احتمال آسیب دیدگی را به حداقل برسانید، جلوی عرق کردن دست ها را بگیرید و بعلاوه درد کمتری احساس کنید. همه این ها باعث می شوند احساس راحتی و ایمنی بیشتری داشته باشید. البته برای این فایده حتما باید دستکش های مناسب، باکیفیت و کاملا مقدار دست کنید.

5. از مچ دست ها محافظت می نماید

دستکش هایی که طراحی مناسبی دارند از مچ دستان شما محافظت می نمایند. بعضی دستکش ها دارای مچ بند هستند و این برای استحکام مچ ها و جلوگیری از آسیب های احتمالی مناسب است. گاهی اوقات وزنه زدن ممکن است منجر به رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی مچ ها گردد. استفاده از دستکش های بدن سازیِ مناسب با محکم نگه داشتن مچ ها جلوی این اتفاق را می گیرد.

راهنمای خرید دستکش بدن سازی

اکنون که می دانیم استفاده از دستکش بدن سازی چه فوایدی دارد، باید ببینیم چگونه برترین گزینه را انتخاب و بخرید. برای خرید برترین دستکش بدن سازی باید نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید.

1. کیفیت و چسبندگی

نخستین چیزی که برای خرید برترین دستکش بدن سازی باید در نظر بگیرید جنس و چسبندگی آن است. دستکش های محکم و باکیفیت قطعا طول عمر بیشتری دارند و خرید به صرفه تری خواهند بود. چسبندگی دستکش هم به نگه داشتن بهتر وزنه ها و افزایش ایمنی یاری می نماید. کف دستکش های بدن سازی معمولا دارای طرح ها و جنس خاصی است که یاریتان می نماید وزنه ها را محکم تر نگه دارید. این باعث می گردد بدون مشکل وزنه های سنگین را بلند نموده و برای مدت زمان طولانی ورزش کنید.

یک دستکش مناسب از جنس های مرغوب و باکیفیت مانند نایلون، چرم و نئوپرین تهیه شده و دارای طرح های خاص، شیار یا برآمدگی هایی است که از سر خوردن وزنه جلوگیری می نمایند.

2. آزادی و راحت بودن

دستکش های سفت و سخت برای وزنه زدن مناسب نیستند. شما باید گزینه هایی را بخرید که آزاد و نرم هستند و هوا را به خوبی عبور می دهند. انعطاف پذیری و نرمی دستکش باعث می گردد دستتان احساس بهتری داشته باشد و هنگام ورزش اذیت نگردد. این اذیت شدن جدا از اینکه ورزش را سخت می نماید، بعد از مدتی منجر به آسیب دیدگی هم خواهد شد.

بسته به جنس دستکش می توانید آن چیزی را که دنبالش هستید پیدا کنید. برای نمونه، دستکش های نایلونی انعطاف پذیری بالایی دارند، ولی به خوبی از دست ها محافظت نمی نمایند و به همین علت برای فعالیت های خیلی سنگین مناسب نیستند. پارچه مش انتخاب دیگری است که قابلیت تنفس و انعطاف پذیری بالایی دارد. دستکش های چرمی هم اگرچه به خوبی از دست ها محافظت می نمایند، انعطاف پذیری کمی دارند و به دست ها فشار می آورند. شما بعلاوه می توانید از جنس نئوپرین بهره ببرید که بسیار نرم است و رطوبت دست ها را هم جذب می نماید تا دستانتان حین تمرین خنک بمانند.

شما با در نظر داشتن این نکات باید تعادلی بین انعطاف پذیری و محافظت دستکش ها پیدا کنید و ببینید کدام جنس برایتان مناسب تر است.

3. بالشتک و امنیت دستکش

بعضی دستکش ها دارای بالشتک و لایه بندی های نرمی هستند که تمرینات طولانی مدت و سنگین را لذت بخش می نمایند. اگر قرار باشد وزنه های سنگین بزنید و حسابی به خودتان فشار بیاورید باید خرید دستکش های محکم تر و کلفت تر را در نظر داشته باشید. اگر هم جلسه تمرینی سبکی دارید به این نوع دستکش نیازی نخواهید داشت.

جدا از بحث لایه بندی و بالشتک، بعضی دستکش ها دارای مچ بند هستند و ایمنی شما را افزایش می دهند. این گزینه برای تازه کاران، کسانی که مچ ضعیفی دارند یا کسانی که وزنه های بسیار سنگین بلند می نمایند مناسب است. دستکش های محکم و مچ بنددار به خوبی جلوی آسیب دیدگی را می گیرند و نیروی شما را هم افزایش می دهند تا بهتر وزنه بزنید.

افزون بر این، مقدار انگشت های دستکش هم روی مقدار راحتی و ایمنی شما تأثیر می گذارد. دستکش های بدن سازی معمولا داری انگشت های نیمه هستند. شما باید دستکشی را بخرید که به خوبی از انگشتانتان محافظت می نماید و در عین حال منجر به اصطکاک یا محدودیت حرکتی نمی گردد. برترین گزینه دستکش هایی هستند که نیمه پایینی انگشت ها را کامل می پوشانند و سر انگشت ها را هم آزاد می گذارند.

4. مقدار کاملا مناسب

در صورتی که مقدار دستکش بدن سازی مناسب شما نباشد، همه نکات و فوایدی که آنالیز کردیم هیچ خواهند شد. دستکش شما باید کاملا مقدار باشد؛ یعنی زیادی گشاد نباشد تا سر بخورد و منجر به اصطکاک و تاول زدن گردد، بعلاوه زیادی تنگ نباشد که جلوی حرکت آزاد دست ها را بگیرد و به آن ها فشار بیاورد.

شما باید دستکشی را انتخاب کنید که به خوبی روی دست ها قرار می گیرد، آویزان نمی گردد و زیادی هم به کف دست نمی چسبد. جدا از این، باید اجازه دهد انگشتان دست به خوبی حرکت نمایند، خم شوند و وزنه ها را نگه دارند.

سخن پایانی

دستکش های بدن سازی برای کسانی که اهل ورزش و وزنه زدن هستند بسیار مفید و کاربردی خواهند بود. شما با این راهنمای خرید دستکش بدن سازی می توانید برترین گزینه را بخرید و جلسه تمرینی بهتر و ایمن تری داشته باشید.

یادتان باشد حتما دستکش های باکیفیت و مناسب بخرید تا هم جلوی آسیب دیدگی را بگیرند، هم طول عمر بیشتری داشته باشند. البته باید به نگه داری از دستکش ها هم دقت داشته باشید و بدانید هرچه بیشتر ورزش کنید، بدنتان بیشتر عرق می نماید و این عرق کردن هم منجر به کثیف شدن دستکش ها و کاهش طول عمرشان می گردد.

برای اینکه دستکش ها را تمیز نگه دارید تا طول عمرشان بیشتر گردد و سلامتی تان هم به خطر نیفتد حتما پس از ورزش آن ها را کاملا خشک کنید و در مکانی خشک نگه دارید، برای خشک کردنشان از نور خورشید استفاده نکنید و هر چند وقت یک بار هم آن ها را با آب گرم و مواد شوینده بشویید.

منابع: AllExtreme, AWMA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 بهمن 1402 بروزرسانی: 23 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15028

به "راهنمای خرید دستکش بدن سازی؛ چگونه برترین دستکش را برای ورزش انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید دستکش بدن سازی؛ چگونه برترین دستکش را برای ورزش انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید