رالی ساریکامیش در ترکیه: اولین سکوی قهرمانی صابر خسروی در کلاس Rally 3

به گزارش کنفرانس هکا، رالی ساریکامیش (SARIKAMIŞ) به عنوان نخستین مسابقه رالی قهرمانی کشور ترکیه در استان Kars برگزار گردید. دراین رالی برف و یخ، صابر خسروی راننده ایرانی کلاس Rally 3 توانست با حضور در رده سوم، اولین سکوی قهرمانی خود را در فصل 2024 بدست آورد. در رالی ساریکامیش، 26 خودرو و 52 ورزشکار برای کسب رده اول طی سه روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رالی ساریکامیش در ترکیه: اولین سکوی قهرمانی صابر خسروی در کلاس Rally 3
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - رالی ساریکامیش یکی از طاقت فرساترین مسابقات رالی در تاریخ مسابقات رالی قهرمانی کشور ترکیه به شمار می رفت.

سرمای منفی 17 درجه، یخ زدگی محل های سرویس خودروها و برنامه فشرده برگزاری این رالی، شرایط رقابت برای شرکت نمایندگان را بسیار سخت نموده بود.

بسیاری از شرکت نمایندگان در این رقابت، برای اولین بار قرار بود در استیج های برف و یخ رالی ساریکامیش با یکدیگر به رقابت بپردازند. از همین رو، کلوپ اتومبیلرانی شهر کارس یعنی Eksi 36 به عنوان برگزارنماینده اولین رالی برف و یخ ترکیه، یک تمرین (Shakedown) را هم برای شرکت نمایندگان در نظر گرفت.

این تمرین (Shakedown) به رانندگان و تیم ها اجازه می داد تا با شرایط استیج ها و چسبندگی تایرهای برف و یخ بیشتر آشنا شوند. از همین رو، می توانستند پس از بازگشت به محل سرویس پارک، تنظیمات دقیق تری برای خودروها در نظر گیرند.

استارت نمادین رالی ساریکامیش در روز آدینه 4 اسفند ماه انجام شد. بلافاصله پس از این مراسم، اولین استیج این رالی در شب استارت خورد. این استیج طولی برابر با 4 کیلومتر داشت به طور رسمی، اولین تجربه تمامی شرکت نمایندگان در یک استیج رالی ساریکامیش به شمار می رفت.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

صابر خسروی راننده ایرانی حاضر در این رقابت توانست استیج شبانه رالی ساریکامیش را با حضور در رده سوم به انتها برساند. کسب این رده به این علت مهم بود که خسروی علاوه بر اختلاف 2 ثانیه ای با نزدیک ترین رقیب خود، تمامی رنو کلیوهای Rally 3 را نیز پشت سر بگذارد.

رقابت در روز دوم نیز با کسب رده سومی خسروی در کلاس Rally 3 به انتها رسید. او در انتها روز دوم، 1 دقیقه و 18 ثانیه و 8 دهم ثانیه از نزدیک ترین رقیب خود جلوتر بود.

در روز سوم و آخر رالی ساریکامیش، خسروی پس از پشت سرگذاشتن 6 استیج در نهایت با اختلاف 54.4 ثانیه ای نسبت به نزدیک ترین رقیب خود توانست مقام سومی کلاس Rally 3 را حفظ کند و این رقابت را در سکوی قهرمانی به انتها برساند.

او در رده بندی کلی رالی ساریکامیش در میان شرکت نمایندگان کلاس رالی 2، رالی 3، رالی 4 و… پیروز شد در رده هفتم جدول قهرمانی رالی ساریکامیش حضور داشته باشد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

برنده رالی ساریکامیش Kerem Kazaz هجده ساله از ترکیه بود که با Co-Driver خود Andris Malnieks تونستند با فورد فیستا رالی 2 تیم Parkur Racing در رده نخست این رقابت را به انتها برسانند. Kazaz با هجده سال و دو ماه، جوان ترین راننده تاریخ کشور ترکیه شد که در اولین رالی رسمی خود در ترکیه، به عنوان برنده رقابت را به اتمام رساند.

سکوی دوم در رده بندی کلی به Ali Türkkan و Co-Driver خود Burak Erdener رسید. این راننده به همراه یاری راننده خود سال گذشته به عنوان قهرمانی دست یافتند. اما سال جاری به نظر نمی رسد که فورد فیستا Rally 3 آنها توان رقابت با فورد فیستا Rally 2 کرم کازاز را داشته باشد.

در نهایت، صابر خسروی هم به عنوان شرکت نماینده کلاس Rally 3 با فورد فیستا خود پیروز شد در رده سوم این کلاس بایستد. او که به همراه یاری راننده ترک خود Huseyin Cetin در این رقابت حضور داشت فقط 2.9 ثانیه لازم داشت تا Burak Cukurova با تجربه در کلاس Rally 2 را پشت سر بگذارد.

دومین رقابت رالی قهرمانی کشور ترکیه، 3 تا 5 فروردین ماه 1403 در شهر مارماریس ترکیه برگزار خواهد شد.

پاسخ به پرسش های متداول درباره مسابقات رالی قهرمانی کشور ترکیه
آیا هر فردی می تواند به عنوان یک ایرانی در مسابقات رالی قهرمانی کشور ترکیه حضور داشته باشد؟

- هر فردی از کشور ایران می تواند با تأییدیه رسمی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشور، جواز حضور در رقابت های برون مرزی را بدست آورد. هزینه حضور در هر رقابت رالی در ترکیه رقمی بین 300 تا 400 میلیون تومان است که نقداً به برگزارنمایندگان هر رالی پرداخت می گردد.

چه تفاوت هایی بین کلاس Rally 2 و Rally 3 وجود دارد؟

- خودروهای کلاس Rally 2 از موتورهای 1.6 لیتری توربو استفاده می نمایند. قدرت خروجی این موتورها 290 اسب بخار است و از محدودنماینده 32 میلیمتری برای توربو آنها استفاده می گردد. وزن کلی اتومبیلهای این کلاس به 1230 کیلوگرم می رسد و نیروی موتور به وسیله گیربکس های 5 سرعته سکوئنشال به هر دو محور جلو و عقب منتقل می گردد. خودروهای کلاس Rally 3 اما از یک موتور 1.5 لیتری توربو استفاده می نمایند که محدودنماینده توربو آنها، 31 میلیمتری است. وزن کلی خودروهای این کلاس به 1210 کیلوگرم می رسد و قدرت خروجی موتور آنها نیز 235 اسب بخار است. نیرو و گشتاور موتور خودروهای این کلاس نیز به وسیله گیربکس پنج سرعته سکوئنشال به هر دو محور جلو و عقب منتقل می گردد.

چند کلاس در رقابت های رالی قهرمانی کشور ترکیه برگزار می گردد؟

- کلاس RC2 متشکل از خودروهای Skoda Fabia Rally2 و Ford Fiesta Rally2 است. در کلاس RC3 خودروهای Ford Fiesta Rally3 در کنار خودروهای Renault Clio Rally3 رقابت می نمایند. کلاس RC4 2WD متشکل از خودروهای Peugeot 208 Rally4 و Opel Corsa E OPC است و در کلاس N هم Mitsubishi Evo IX ها با یکدیگر رقابت می نمایند. کلاس K3 از خودروهای Ford Fiesta ST تشکیل شده و در کلاس K4 نیز خودروهای Subaru Impreza STI N12 و Subaru Impreza STI N15 با یکدیگر رقابت می نمایند.

نتایج رسمی رالی قهرمانی کشور ترکیه را از کجا می توانم مشاهده کنم؟

- رسانه بیت ران به عنوان تنها پایگاه خبری فارسی زبان رقابت های رالی قهرمانی کشور ترکیه را پوشش می دهد. علاوه بر بیت ران، وب سایت های rallylive.net و ewrc-results.com نیز نتایج هر استیج از رالی قهرمانی کشور ترکیه را به صورت زنده منتشر می نمایند.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

رنو 5 E-Tech الکتریکی با 150 اسب بخار قدرت و پایه نگهدارنده نان باگت معرفی گردید

خودرو بی وای دی شناور 1200 اسب بخاری رونمایی شد

قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در اسفند ماه 1402

قیمت محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد ویژه اسفند ماه 1402 اعلام شد

گران شدن قیمت موتورسیکلت تا دو برابر در یک سال / موتور بیشتر از خودرو گران شد

رنو خودرو سال شد؛ این خودرو را بشناسید

منبع: بیت ران
انتشار: 9 اسفند 1402 بروزرسانی: 9 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15522

به "رالی ساریکامیش در ترکیه: اولین سکوی قهرمانی صابر خسروی در کلاس Rally 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رالی ساریکامیش در ترکیه: اولین سکوی قهرمانی صابر خسروی در کلاس Rally 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید