دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با سفیر ترکیه در ایران

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در دیدار صالحی امیری با سفیر ترکیه که نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به المپیک 2020، کیکاوس سعیدی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک، پیمان فخری مدیر مرکز نظارت بر تیم های ملی و عاطفه اسلامیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک هم حضور داشتند، ابتدا صالحی امیری ضمن خیرمقدم، به تاریخچه دوستی و ارتباط دیرینه دو ملت و تشابهات فرهنگی دو کشور پرداخت.

دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با سفیر ترکیه در ایران

در ادامه رئیس کمیته ملی المپیک پیشنهاد برگزاری نخستین دوره بازی های کشورهای عضو اکو را به میزبانی کیش عنوان کرد تا با هماهنگی کشورهای عضو اکو این بازی ها هر چند سال یکبار برگزار گردد تا در زمینه ورزش بهم یاری نمایند.

سپس صالحی امیری به مذاکراتی که پیش از این با مسئولان ورزشی ترکیه (رئیس کمیته ملی المپیک ترکیه) برای امضای تفاهم نامه ورزشی داشت، اشاره نمود و برای اجرایی شدن آن در زمینه برگزاری اردوی مشترک و تبادل مربی ابراز امیدواری کرد. در ادامه اورس سفیر ترکیه در ایران ضمن اشاره به سابقه آشنایی که پیش از این با صالحی امیری داشته، از ملاقات با ایشان ابراز خوشحالی کرد و گفت: صالحی امیری فرد فرهنگی بزرگی است که با حضورش در ورزش اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد.

دریا اورس با تاکید بر اینکه تا دو هفته دیگر به ترکیه سفر می نماید، گفت: درباره دو مطلبی که با صالحی امیری درباره آن مذاکره کردیم از جمله برگزاری بازی های کشورهای عضو اکو و انعقاد تفاهم نامه ورزشی بین دو کشور ضمن استقبال از آن با مسئولان ورزشی کشورم در این باره مصاحبه خواهم کرد.

وی ادامه داد: همانطور که ایران در رشته های کشتی و وزنه برداری مطرح است و می تواند به ما یاری کند ما هم در سوارکاری، گلف، کانو و کایاک پیروز هستیم و می توانیم با مشارکت یکدیگر بهم یاری کنیم و در اولین فرصت مسئولان ورزشی دو کشور ایران و ترکیه نشستی را در تهران و ترکیه برای عقد قرارداد خواهند داشت.

در سرانجام مقرر شد تاپیش نویس تفاهم نامه ورزشی به زودی از طرف ایران تنظیم و به ترکیه ارسال گردد.

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4005

به "دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با سفیر ترکیه در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رئیس کمیته ملی المپیک با سفیر ترکیه در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید