دورهمی بازی می کنیم تا فوتبال حرفه ای، دیگر حق اشتباه نداریم

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، یحیی گل محمدی در نشست خبری قبل از بازی با ذوب آهن اصفهان گفت: حساسیت بازی ها هر هفته بیشتر می شود. فردا هم یک بازی حساس دیگر مقابل ذوب آهن داریم. فردا مقابل تیمی بازی داریم که هم باتجربه های خوبی دارد و هم جوانان خوبی در ترکیبش حضور دارند. این تیم از کادر فنی مجرب و خوبی بهره می برد و به مهدی تارتار بابت تیم خوبش تبریک می گویم. البته چیزی که برای ما اهمیت دارد کسب سه امتیاز این مسابقه خانگی و گرفتن امتیاز کامل بازی است و با تمرکز بالا بازی خواهیم کرد.

دورهمی بازی می کنیم تا فوتبال حرفه ای، دیگر حق اشتباه نداریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد ذوب آهن در فصل جاری لیگ برتر افزود: فردا مقابل یک تیم سرعتی بازی داریم. آنها می توانند با شروع بازی از عقب زمین هر تیمی را اذیت کنند. سعی می کنیم فضاها را ببندیم و برای خود کنیم تا آنها در زمین ما پاس کاری نکنند.

یحیی ادامه داد: در بازی با ذوب اهن سه امتیاز بازی هدف اصلی است که با تمرکز بالا به دست می آید و اصلاً حق اشتباه کردن نداریم، چون دیگر جبران آن سخت است. همه تیم ها برنامه دارند و از سازمان دفاعی خوبی برخوردارند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره بازی های فصل جاری لیگ برتر تاکید کرد: واقعاً فاصله تیم ها کم است و اصلاً فاصله ای نیست. باید با کمترین اشتباه و استفاده از فرصت های گلزنی سه امتیاز بگیریم. امیدوارم بازی خوبی انجام دهیم. بازی در زمین ماست و کار برای هر دو تیم سخت است، ولی باید بتوانیم از موقعیت ها استفاده کنیم تا سه امتیاز را کسب کنیم.

گل محمدی درباره احتمال حذف پرسپولیس از آسیا در صورت عدم تأیید مدارک سرخابی ها از طریق AFC گفت: این معضل بزرگی است که متأسفانه در فوتبال ما وجود دارد. چیزی که از آخرین مرنام و یا جلسه ای که تشکیل شد یادم است این بود که همه جشن گرفتند و همدیگر را بوسیدند و بغل کردند چون مجوز صادر شده بود و همه شاد بودند. الان نمی دانم چه اتفاقی افتاده و چه خروجی داشته است که می گویند شاید مجوز صادر نشود. این مسائلی که برای پرسپولیس و استقلال است در سال های گذشته هم بوده و نمی دانم چرا کسانی که قبلاً در فدراسیون بودند توانستند مجوز حرفه ای را بگیرند و امسال این اتفاق نیفتاده است. این مساله جای تعجب دارد.

او که از شایعه اخیر تعجب کرده بود درباره مسائل روزانه فوتبال ایران شرح داد: در مجموع باید بگویم به خاطر ساختار مریض فوتبال ایران است که این اتفاقات می افتد. این موضوعات قابل پیش بینی است و چیزی نیست که بگوییم الان افتاده است. چندین و چند سال است که این مسائل وجود داشته و الان به اوجش رسیده است. ما بیشتر نام فوتبال حرفه ای را یدک می کشیم، ولی واقعیت این است که سیستم و ساختار باشگاه ها و فوتبال ما از آسیا واقعاً عقب است. وقتی با تیم های حریف بیرون از خانه و در استادیوم های آنها بازی می کنیم تازه می فهمیم که امکانات و ساختار و تشکیلات چیست.

گل محمدی در ادامه صحبت های تلخ خود از موجودی فعلی فوتبال باشگاهی ایران یادآور شد: فوتبال در ایران بیشتر شبیه یک دورهمی شده است! نمی دانم چه بگویم. به عنوان یک عضو کادر فنی و مربی وظیفه خودم را انجام می دهم. کسانی که تصمیم گیرنده فوتبال هستند نباید شرایط را طوری فراهم می کردند که این اتفاقات بیفتد. نام پرسپولیس و استقلال آنقدر بزرگ است که به آسیا اعتبار بدهد و اگر این اتفاق بیفتد شاید برای فوتبال ما مهم نباشد، ولی آسیا از نبود پرسپولیس و استقلال ضرر خواهد کرد و اعتبار مسابقات زیر سوال می رود.

گل محمدی در واکنش به اینکه شهاب الدین عزیزی خادم بار دیگر قبل از بازی پرسپولیس رفتاری شبهه برانگیز داشته و قبل از بازی با اصفهان به این شهر سفر کرده تا در مجمع هیأت فوتبال آنجا شرکت کند، گفت: این سوال را باید از رئیس فدراسیون بپرسید. سعی می کنیم فکر مان را درگیر این مسائل نکنیم ولی به هر حال شکل کار، قشنگ نیست. در بازی با صنعت نفت یک رخ داد و نمی دانم این موضوع چرا برای دومین بار رقم می خورد. ما فکر مان را روی بازی با ذوب آهن می گذاریم و توجهی به این مسائل نمی کنیم.

وی درباره تفاوت فنی پرسپولیس در نیمه اول با نیمه دوم بازی ها تاکید کرد: اگر آمار دقیقی از بازی ها گرفته باشید، نیمه اول و دوم بازی ها فرق دارد و تعداد گل های کمتری به ثمر می رسد. دلیلش این است که تیم ها در شروع بازی ها احتیاط دارند ولی در نیمه دوم شرایط عوض می شود. پرسپولیس تیمی است که باید شروع قوی داشته باشد و در گذشته هم تا دقایق 20، 30 گل می زد و حتی بر تعداد گل هایش اضافه می کرد. ما در موقعیت سازی بد نبودیم و در نیمه های اول هم موقعیت های خوبی داشتیم، ولی امیدواریم که در نیمه اول هم بتوانیم بیشتر گل بزنیم.

یحیی نظر خود درباره پرونده بازیکن گابنی گل گهر سیرجان را اینگونه داد و گفت: وارد جزئیات رأی نمی شوم، ولی هر رأیی که می خواهد صادر شود باید همه جوانب لیگ را در نظر بگیرند. اینطور نباشد که یکی دو بازی اتفاق بیفتد و امتیازات را بخواهند به تیم هایی بدهند که کارشان برای قهرمانی راحت شود و کار برای ما سخت تر. این اتفاق خیلی خوب نیست و قطعاً کارشناسان درباره این موضوع صحبت کردند. رأی باید رأیی باشد که هیچ تیمی ضرر نکند و این اصلی است که باید به آن اهمیت داده شود.

سرمربی سرخپوشان مرکز درباره نیمکت نشینی برخی بازیکنان نام و رسم دار گفت: یک تیم خوب هستیم که به هم باور و اعتماد خیلی زیادی داریم. نمی گویم از سه چهار سال قبل به این طرف، از همین سال گذشته هفت هشت بازیکن در حد تیم ملی را از دست دادیم. این یک واقعیت است و بازیکنانی که به تیم آمدند همه آنها عاشق پرسپولیس هستند. بازیکنانی آمدند که ماشین و خانه شان را فروختند تا پول رضایت نامه شان را بدهند و بازیکنان قدیمی هم با مسائل زیادی دست و پنجه نرم کردند تا این تیم سرپا بماند. همه بازیکنان ما می توانند یک الگوی خوب برای بازیکنان دیگر باشند و در هر جلسه ای که با بازیکنانم دارم همیشه از آنها تعریف و تشکر کردم و انصافاً با اینکه 5 قهرمانی متوالی کسب کردند باز هم انگیزه و اشتیاق زیادی برای موفقیت دارند و این انگیزه را از هواداران خوب خودمان می گیریم و بودن آنها را کنارمان همیشه حس می شود و امیدوارم بتوانیم جواب محبت آنها را بدهیم. یک تیم خوب هستیم که برای موفقیت می جنگیم، اگر امسال هم نتوانیم جامی بدست بیاوریم ولی با تمام تلاش مان می جنگیم تا بتوانیم موفقیت هایمان را ادامه دهیم.

گل محمدی درباره رکورد حضور در قامت سرمربی برای 100 بازی رسمی را رد کرد و در این جهت چالش هایی هم داشت، شرح داد: افتخار بزرگی برای من بود که توانستم 100 بازی روی نیمکت پرسپولیس باشم. حضور روی نیمکت پرسپولیس حتی برای یک بازی هم اتفاق بزرگی برای هر مربی است و اگر برای صد بار هم رقم بخورد افتخار بزرگ تری است. خیلی شادم که در پرسپولیس کنار چنین بازیکنان و هواداران پرشوری هستم و از همه آنها تشکر می کنم. وقتی همیشه قهرمانی به دست بیاورید طبیعی است که تیم هایی که نتوانستند افتخاری کسب کنند سعی کنند حرف هایی بزنند که بخواهند اذهان و افکار عمومی را منحرف کنند و این اتفاق هم افتاده است، به جای اینکه تلاش بیشتر کنند بیشتر حرف می زنند و دنبال قصه و داستان هستند. از طرف دیگر هم برای ما ایجاد انگیزه می شود تا بتوانیم تلاش بیشتری کنیم و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

او درباره احتمال حضور رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس گفت: من در جایگاهی نیستم که بخواهم معین تکلیف کنم چه کسی مدیرعامل شود و چه کسی در هیئت مدیره قرار بگیرد. این در حیطه اختیارات من نیست ولی چیزی که می دانم این است ما با مسائل زیادی دست و پنجره نرم کردیم و در یک سالی که صدری آمده است واقعاً تلاش زیادی کرده و با اینکه تنها بوده توانسته یک نفری در پی حل تمام مسائل باشد. من از او تشکر می کنم کار خیلی سختی انجام داد و تلاش زیادی کرد، هرچند که شاید نتوانست همه کارهای باشگاه را حل نماید ولی بخش بزرگ مسائل را حل کرد. باشگاه نیاز به پایه و اساس قوی دارد. همین اتفاقی که درباره حرفه ای سازی می افتد به همین مساله ربط دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13777

به "دورهمی بازی می کنیم تا فوتبال حرفه ای، دیگر حق اشتباه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورهمی بازی می کنیم تا فوتبال حرفه ای، دیگر حق اشتباه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید