دهه فرهنگ فارس با نام حافظ آغاز شد

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، فرهنگوران استان فارس جمعه شب در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس دور هم جمع شدند تا آغازگر دهه فرهنگ و دهه یادروز حافظ باشند.

دهه فرهنگ فارس با نام حافظ آغاز شد

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: خداوند انسان را به قلم سوگند داد و شاید به همین خاطر است که کتاب مقدس شده و به همین خاطر اعجاز رسول اکرم(ص) قداست دارد.

بهزاد مریدی با اشاره به اینکه اگر تمامی کتب دیرین را در اعصار و قرون گذشته مورد بررسی قرار دهیم کمتر کتاب غیر آسمانی است که مقدس شده است، افزود: هیچگاه تا به امروز ایلیاد و اودیسه هومر را در دست نگرفته و به آن قسم یاد نکرده ایم اما کتاب حافظ را چنین کرده ایم و هرگاه خوشحالیم یا ناراحت و هرگاه که غمزده ایم یا نا امید به حافظ مراجعه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه امشب جمع نشده ایم که کرامت و بزرگی حافظ را بشناسیم، افزود: اینجا جمع نشده ایم که حافظ را معرفی کنیم زیرا حافظ ما را به جهان معرفی کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تاکید کرد: دهه فرهنگ و حافظ و سعدی بهانه ای است که بتواینم از لطف و کرامات این شاعران بزرگ بهره ببریم.

مریدی با اشاره به ظرفیتهای بزرگ این شعرا و ادبا بیان نمود: این روزها گردشگری رویداد و گردشگری ادبی را باید مورد توجه قرار دهیم تا اقتصاد خود را بنیان کنیم کاری که جهان نیز آن را انجام می دهد.

وی گفت: گوته آلمانی ماوایی است برای درآمد اقتصادی آن کشور و حافظ در کشور ما نیز چنین ظرفیتی را دارد.

در ادامه مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: دهه فرهنگ با نام حافظ شروع می شود و صحبت کردن از حافظ نیز خیلی سخت است.

هادی پژوهش بیان نمود: حافظ ویژگیهای خاصی در بین اهالی فرهنگ و ادبا دارد و یکی از این ویژگی ها این است که وی هیچگاه متملق نبوده است.

وی گفت: اگر اسمی در کتاب حافظ برده شده نه از سر تملق بلکه برای پند و اندرز بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با اشاره به اینکه حافظ شاعری بدبین نیست، افزود: حافظ به عالم خلقت و زندگی بدبینی ندارئد اما بسیاری از شعرا بدبین هستند.

پژوهش با بیان اینکه ناامیدی در اشعار حافظ دیده نمی شود، افزود: حافظ خود را تسلیم قضا و قدر الهی می داند و انتظار در فرهنگ حافظ جایگاه رفیعی دارد.

وی گفت: گاهی اوقات احساس می کنیم در مقابل فرهنگ وارداتی کم داریم و سرگردان هستیم در صورتیکه باید به هویت اصیل ایرانی و اسلامی خود برگردیم و باید در نظر داشته باشیم که تمدن ایرانی در دوران کهن هیچ هماوردی در کنارش نبوده است.

در ادامه مراسم نیز گروه موسیقی نفیر به سرپرستی محمد معتمدی به اجرای برنامه پرداخت.

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8663

به "دهه فرهنگ فارس با نام حافظ آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهه فرهنگ فارس با نام حافظ آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید