دانشگاه آزاد به دنبال تعلیم و تربیت مدون است، لزوم ارتباط مستمر دانشگاه با نهادهای رسمی کشور

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه این دانشگاه یک بستر جامع برای تعلیم و تربیت است، گفت: این دانشگاه به دنبال تعلیم و تربیت مدون و با برنامه است.

دانشگاه آزاد به دنبال تعلیم و تربیت مدون است، لزوم ارتباط مستمر دانشگاه با نهادهای رسمی کشور

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه و تکریم معاونان آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه و امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی که عصر امروز در آمفی تئاتر فرهیختگان برگزار گردید، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک شبکه دانشگاهی، تربیتی و اجتماعی است، گفت: این شبکه عظیم در عرصه تعلیم و تربیت به معنای کامل حضور دارد و می تواند در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بستر ساخت تجربه پیروز استفاده گردد و از این جهت بسیار حائز اهمیت است.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک بستر جامع برای تعلیم و تربیت است، گفت: این دانشگاه از ابتدای آموزش تا پایان فعالیت داشته و در تمام حوزه ها اعم از مهندسی، پزشکی، آموزش عالی، مدرسه و... حضور فعال دارد و یک نظام کامل تعلیم و تربیت است.

وی اضافه نمود: اگر دانشگاه آزاد اسلامی بتواند به طور کامل و جامع وظایف خود را به صورت یک تجربه پیروز برای جمهوری اسلامی ایران به منصه ظهور برساند، در این صورت تعمیم این روش آموزشی به کل کشور قابل طرح خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه education در زبان فارسی آموزش و پرورش معنی شده، اما higher education، آموزش عالی ترجمه می گردد، گفت: در خصوص اول، آموزش و پرورش کنار هم آمده، اما در خصوص دوم، کلمه پرورش حذف شده که کار نادرستی است. اساساً تعلیم و تربیت در نگاه اسلام نیز دو مقوله تزکیه و حکمت درکنار هم قرار گرفته که بسته بسیار بزرگی را تشکیل می دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به یکی از احادیث نبوی مبنی بر اینکه سه دوره هفت ساله برای تربیت فرزندان ضروری است، توضیح داد: هفت سال اول کودک به تربیت خانواده محور بستگی دارد و هفت سال دوم مربوط به تأدیب و آموزش می گردد، اما هفت سال سوم که دوره تربیت اجتماعی و دوران وزارت نام دارد، مربوط به تربیت و رشد جوان می گردد و در این دوره است که دختران و پسران وارد دانشگاه می شوند، اما ما برای تربیت آنها برنامه ای نداشتیم، این در حالی است که در کشورهای غربی با برنامه ریزی یک دوره سه ساله را در شروع هفت سال سوم به عنوان کالج برای دانش آموزان در نظر می گیرند تا کارآیی بهتری داشته باشند و بسته تربیتی خود را عملیاتی نمایند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: ما در تعلیم و تربیت در دوره هفت سال آخر پیروز نبوده ایم، چرا که دانشجو در سه سال اول ورود خود با انبوهی از مسائل در یک محیط ناهمگون و با مدیریت دانشجومحور روبرو می گردد و این در حالی است که این دانشجو از یک محیط همگون، تربیت محور و تفکیکی وارد دانشگاه شده است. این نکته بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه گردد.

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تعلیم و تربیت مدون و با برنامه است

وی با تأکید بر اینکه دوره تربیتی سوم نیازمند تعلیم و تربیت معین، مدون و با برنامه است، اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این بوده که با یک نگاه جامع و ایجاد معاونت آموزش های عمومی و مهارتی، این هدف را عملی کند.

دکتر طهرانچی در ادامه ضمن قدردانی از دکتر علیرضا منظری توکلی معاون سابق آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: وی انسانی مخلص، مجاهد، پیگیر و تلاشگر است و همکاری با ایشان یکی از نعمت هایی بود که نصیب ما شد، اما در حال حاضر مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان را بر عهده گرفته و امیدواریم ضمن آشنایی که با سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی دارد، بتواند در ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان پیروز باشد.

وی اضافه نمود: دکتر منظری توکلی همچنین به عنوان نماینده رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان در هیأت رئیسه منصوب شده است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اعلام کرد: دکتر بطحایی که تجربه وزارت و سیر در آموزش و پرورش کشور را داشته، امروز به عنوان معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه معرفی می گردد. دکتر بطحایی با نظمی خاص و نگاهی جامع، تعلیم و تربیت را در مدل ها و کشورهای مختلف آنالیز نموده و برای تحولی که مدنظر دانشگاه آزاد اسلامی است، یک فرصت خوب به حساب می آید.

معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی با تمام نهادهای رسمی کشور ارتباط مستمر خواهد داشت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به ایجاد معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است که در تمامی شهرها حضور داشته و با تمام نهادهای کشور اعم از مجلس شورای اسلامی، ائمه آدینه، دولت، استانداران، فرمانداران و... در ارتباط است. از این رو معاونت امور مجلس دانشگاه به معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی تبدیل شد تا علاوه بر ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس، با سایر نهادهای رسمی کشور نیز ارتباط تنگاتنگ داشته باشیم.

وی اضافه نمود: دانشگاه آزاد اسلامی باید به ارتباطات برون سازمانی خود توجه جامع داشته باشد، لذا این تحول که ایجاد معاونت امور مجلس و ارتباطات اجتماعی بود، در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت.

دکتر طهرانچی ضمن تشکر از دکتر علیرضا منادی معاون سابق امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دکتر منادی اثرات ماندگاری در دانشگاه آزاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی بر جای گذاشته که در توسعه علم و ارتقای دانشگاه تأثیر داشته و از تجارب ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مهندس احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی از بدنه آموزش و پرورش کشور است، گفت: مهندس حیدری سال ها در وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور سابقه درخشانی داشته که امیدوارم بتواند با برنامه ریزی و روحیه برنامه محور خود در انجام امور محوله پیروز باشد.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4295

به "دانشگاه آزاد به دنبال تعلیم و تربیت مدون است، لزوم ارتباط مستمر دانشگاه با نهادهای رسمی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آزاد به دنبال تعلیم و تربیت مدون است، لزوم ارتباط مستمر دانشگاه با نهادهای رسمی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید