خواص باور نکردنی برگ درخت توت

به گزارش کنفرانس هکا، برگ های درخت توت بسیار مغذی هستند. آنها با ترکیبات گیاهی قدرتمندی مانند آنتی اکسیدان های پلی فنولی و بعلاوه ویتامین C، روی، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر و منیزیم غنی شده اند .

خواص باور نکردنی برگ درخت توت
درخت توت نه تنها میوه ای بسیار خوشمزه فراوری می نماید که به علت حضور ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی قدرتمند در آن هواداران زیادی در سراسر دنیا دارد؛ بلکه برگ هایش نیز پر از خاصیت است.

در واقع میوه تنها بخشی از محصول درخت توت که می تواند خواص زیادی برای بدن داشته باشد.

این در حالی است که بشر قرن هاست از برگ درخت توت نیز در طب سنتی به عنوان یک درمان طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده می نماید.

درخت توت (Morus) متعلق به خانواده Moraceae است و شامل چندین گونه مختلف از جمله :

توت سیاه (M. nigra)

توت قرمز (M. rubra)

توت سفید (M. alba)

این درخت بومی کشور چین است اما اکنون در بسیاری از منطقه ها دنیا از جمله ایالات متحده، اروپا، آسیا و آفریقا نیز کشت می شود.

برگ درخت توت کاربرهای مختلفی در آشپزی، صنایع دارویی و دیگر صنایع دارد. برگ ها و سایر قسمت های این درخت حاوی یک شیره سفید شیری رنگ به نام لاتکس هستند که برای بدن انسان سمی است و در صورت بلع ممکن است منجر به علائمی مانند درد معده یا سوزش پوست شود.

با این حال بسیاری از افراد بدون تجربه عوارض جانبی می توانند برگ های این درخت را به شیوه های مختلفی استفاده نمایند.

گفته می شود که برگ درخت توت بسیار خوش طعم بوده و معمولاً برای تهیه تنتور و چای های گیاهی از آنها استفاده می شود.

چای برگ درخت توت یک نوشیدنی پر مصرف و محبوب در کشورهای آسیایی است. علاوه بر چای، برگ های جوان این درخت را می توان بعد از پخت نیز مصرف کرد. حتی برای تهیه دلمه پیچ نیز می توانید از برگ درخت توت استفاده کنید.

مکمل برگ توت نیز در داروخانه ها وجود دارد که به علت فواید زیادی که برایش مطرح شده؛ محبوبیت روز افزونی پیدا نموده است.

علاوه بر این، این برگ ها تنها منبع غذایی کرم ابریشم (کرم کاترپیلار که ابریشم فراوری می نماید) بوده و بعضی اوقات به عنوان خوراک دام های شیرده نیز استفاده می شود.

برگ درخت توت ممکن است به کاهش قند خون، کاهش ترشح کلسترول و کاهش التهاب یاری کند.

این ویژگی ها برای مبارزه با بیماری های قلبی و دیابت بسیار مفید هستند. در ادامه بیشتر در خصوص خواص برگ درخت توت صحبت می کنیم.

کاهش قند خون از خواص برگ توتبرگ توت ترکیبات مختلفی را وارد بدن می نماید که هر کدام از آنها ممکن است به مبارزه با دیابت یاری نمایند.

یکی از این ترکیبات 1-دیوکسینوژیمایسین (DNJ) است که از جذب کربوهیدرات ها در روده جلوگیری می نماید. این برگ ها به علت حضور این ترکیبات ممکن است سطح قند خون و اندازه ترشح انسولین را نیز کاهش دهند. انسولین هورمونی است که اندازه قند خون را تنظیم می نماید.

در یک مطالعه 37 بزرگسال مالتودکسترین (پودر نشاسته ای که به سرعت سطح قند خون را بالا می برد) مصرف نموده اند. سپس به آنها عصاره برگ توت حاوی 5 درصد DNJ داده شد.

افرادی که 250 یا 500 میلی گرم از این عصاره را مصرف نموده بودند؛ اندازه قند خون و انسولین شان به اندازه قابل توجهی پایین تر از بعلاوه در یک مطالعه 3 ماهه دیگر، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 1000 میلی گرم عصاره برگ توت را 3 بار در روز با وعده های غذایی مصرف نموده بودند در مقایسه با گروهی که دارونما خورده بودند، قند خونشان بعد از غذا خوردن کمتر بالا رفت.

بهبود سلامت قلب از خواص برگ درخت توتبعضی تحقیقات حاکی از آن هستند که عصاره برگ توت با کاهش کلسترول و فشار خون، کاهش التهاب و جلوگیری از آترواسکلروز می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد. آترواسکلروز به معنی تجمع پلاک در شریان هاست و می تواند منجر به بیماری های قلبی شود.

در یک مطالعه به 23 نفر مبتلا به کلسترول بالا 3 بار در روز 280 میلی گرم مکمل برگ توت داده شد. بعد از 12 هفته، کلسترول LDL (کلسترول بد) آنها 5.6٪ کاهش یافت. در حالی که کلسترول HDL (کلسترول خوب) در بدن این افراد 19.7٪ افزایش یافت.

یک مطالعه 12 هفته ای دیگر نیز خاطر نشان کرد که 10 فرد مبتلا به تری گلیسیرید بالا که روزانه از مکمل برگ توت حاوی 36 میلی گرم DNJ استفاده نموده بودند، به طور میانه تری گلیسیرید خونشان 50 میلی گرم کاهش یافت.

علاوه بر این مطالعات حیوانی نیز نشان داده اند که این برگ ها ممکن است از ایجاد آترواسکلروز جلوگیری نمایند و آسیب سلولی و فشار خون بالا را کاهش دهند. همه اینها از عوامل خطر برای ابتلا به بیماری های قلبی محسوب می شوند.1

کاهش التهاب با برگ درخت توتبرگ توت حاوی ترکیبات ضد التهابی بی شماری از جمله آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است. بعضی تحقیقات نشان داده اند که این برگ ها ممکن است با التهاب و استرس اکسیداتیو مبارزه نمایند. همانطور که می دانید این دو عامل هر دو با ایجاد بیماری های مزمن مرتبط هستند.

مطالعات صورت گرفته بر روی موش های دارای رژیم های غذایی پر چرب نشان داده اند که مصرف مکمل برگ درخت توت باعث کاهش نشانگرهای التهابی مانند پروتئین واکنشی C و بعلاوه نشانگرهای استرس اکسیداتیو مانند سوپراکسید دیسموتاز در بدن می شود.

به همین ترتیب یک مطالعه آزمایشگاهی که بر روی گلبول های سفید خون انجام شد نیز نشان داد که عصاره برگ توت و چای آن نه تنها پروتئین های التهابی را در بدن کاهش می دهند بلکه احتمال آسیب DNA ناشی از تماس با استرس اکسیداتیو را نیز پایین می آورند.

اگرچه این نتایج دلگرم نماینده هستند اما برای تایید آنها به مطالعات انسانی بیشتری احتیاج داریم.

اثرات ضد سرطانی برگ توتبعضی از تحقیقات آزمایشگاهی صورت گرفته در این زمینه نشان داده اند که این برگ ها در برابر سلول های سرطانی سرویکس و کبد فعالیت ضد سرطانی دارند.

بهبود سلامت کبد با مصرف برگ توتتست های آزمایشگاهی و تحقیقات حیوانی معین نموده اند که عصاره برگ درخت توت ممکن است از سلول های کبدی در برابر آسیب محافظت نموده و التهاب کبد را کاهش دهد.

کاهش وزن از خواص برگ درخت توتمطالعات صورت گرفته بر روی جوندگان خاطر نشان نموده اند که این برگ ها ممکن است چربی سوزی را افزایش داده و باعث کاهش وزن شوند.

از خواص برگ توت بهبود رنگ پوستبعضی از تحقیقات آزمایشگاهی نشان داده اند که عصاره برگ درخت توت ممکن است از هیپرپیگمانتاسیون (ایجاد لکه های تیره روی پوست) جلوگیری نموده و به طور طبیعی رنگ پوست را روشن کند.2

درمان گلو درد با برگ توت سیاهگلو درد داشتن حالت بدی است. ین مشکل باعث ایجاد خارش و آسیب به گلوی شما می شود. بعلاوه بر روی صدایش ما تاثیر ربات مانندی می گذارد. لذا، برگ های توت ممکن است برترین راهکار سنتی برای درمان آن باشد. در واقع ممکن است شما صرفا احتیاج به جوشاندن برگ های توت سیاه و نوشیدن آب ولرم آن داشته باشید.

برگ توت سیاه برای درمان درد دهانزمانی که دهان درد دارید، شما شخص ساکتی خواهی بود. در حقیقت ممکن است شما دهان خود را با دهانشویه بشویید اما محلول سنتی آن سریعتر تاثیر می گذارد. علاوه بر آن چنانچه در سلامت نمناک اشاره نموده ایم شما می توانید از برگ های توت سیاه به عنوان طعن تازه دهانشویه خود استفاده کنید. بنابراین این دهانشویه برای شما درمانی خواهد بود و باکتری های بیشتری را در دهان شما خواهد کشت.

برگ توت سیاه برای درمان اسهالاسهال یکی از مسائل رایجی است که ممکن است شخص در زمان های ناخواسته تجربه کند. بنابراین برترین روش برای درمان سریعتر اسهال، درمان گیاهی است. لذا، برگ های توت سیاه مواد مغذی برای درمان اسهال دارند. در این درمان، شما باید برگ های توت سیاه را مانند دم نوش استفاده کنید. چگونه آن را به عمل آوریم؟ شما می توانید به سادگی 4/5 گرم از برگ ها را بجوشانید. سپس آنها را فشرده و عصاره اش را بنوشید. بعلاوه می توانید میزانی عسل نیز به آن بیفزایید. در نتیجه، دم نوش گیاهی برگ های توت سیاه اسهال را سریعتر درمان می نماید.

برگ توت سیاه برای بهبود سیستم ایمنیموردی که هرگز آن را نمی دانید، این است که شما می توانید از برگ های توت سیاه برای بهبودی سیستم ایمنی بدن خود استفاده کنید. در واقع برگ های توت سیاه سرشار از فلاونوئید است که منبع آنتی اکسیدان است. بنابراین برای ارتقای سطح ایمنی مفید است و به راحتی مریض نمی شوید. بعلاوه محتوای فلاونوئید از ورود ویروس و باکتری به بدن شما جلوگیری می نماید.

برگ توت سیاه برای ترمیم زخم هالحظاتی وجود دارند که شما بر روی زمین می افتید و پوست شما زخم می شود. ضمن اینکه داروهای بسیار زیادی وجود دارند که زخم ها را درمان نمایند اما شما باید از روش سنتی تبعیت کنید. در حقیقت، خواص برگ های توت سیاه قدرت این را دارند که به زخم ها سریعتر از آنچه که فکر کنید یاری نمایند.

برگ توت سیاه برای درمان زخم پوستاین یکی از اختلالات پوست است که ممکن است برای هر کسی رخ داده باشد. ضمن اینکه کسی نمی خواهد زخم در بدن خود داشته باشد به خصوص اینکه اگر کمی کثیف نیز باشد! در واقع برگ های توت سیاه خواص ضد باکتری دارند که با باکتری های زخم پوست مبارزه می نمایند. بنابراین زخم ها می توانند با مالیدن عصاره توت سیاه بر روی آنها، درمان شوند.

برگ های توت سیاه برای مبارزه با رادیکال های آزادرادیکال های آزاد به طور کلی برای ما بد هستند، اول اینکه باعث افزایش رشد سلول های سرطانی می شوند، دوم اینکه برای پوست به شدت بد هستند. به معنای دیگر برای سلامتی کل بدن ما مضر می باشند. در ضمن مطالعات دریافته اند که برگ های توت سیاه اکسیژن بیشتری از برگ های دیگر دارند. بعلاوه خاصیت این برگها که علیه رادیکال های آزاد هستند.

برگ های توت سیاه سرشار از فلاونوئیدبرگ های توت سیاه حاوی میزان زیادی فلاونوئید هستند. فلاونوئید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی استفاده می شود. بعلاوه این ماده برای تثبیت سلامتی سلول ها و اندام ها بسیار خوب است. در نتیجه عصاره برگ های توت سیاه برای افزایش سلامتی قلب بسیار نافع است.

برگ های توت سیاه برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزاوقتی محیط بیرون سرد است، شما به راحتی سرما می خورید یا مبتلا به آنفولانزا می شوید. یک روش سنتی برای درمان آن وجود دارد. بنابراین می توانید از برگ های توت سیاه برای درمان آن استفاده کنید. بعلاوه می توانید برگ های آن را بجوشانید و در حالی که هنوز گرم است آن را بنوشید. در نتیجه دمای بدن را کاهش می دهد و بینی شما را از احتقان آزاد می نماید.

برگ های توت سیاه برای درمان بواسیربواسیر باعث ایجاد حس بدی می شود وقتی که جایی می نشینید. مهم نیست که جایگاه چه میزان راحت باشد، اگر مبتلا به بواسیر باشید، آن جایگاه اصلا راحت نخواهد بود. برگ های توت سیاه خاصیت یاری به بواسیر را دارند.

برگ های توت سیاه برای درمان روماتیسماز این درمان دارویی برای درمان روماتیسم استفاده کنید. شما می توانید برگ های توت سیاه خشک شده را بجوشانید. آب گرم آن را حداقل به مدت دو روز و روزی یک فنجان بنوشید. سعی کنید همیشه از فواید آن برای درمان روماتیسم استفاده کنید.

خاصیت ضد پیری برگ های توت سیاهپیری واقعا حس بدی است. همانطور که بسیاری از ما میخواهیم جوان به نظر برسیم، رادیکال های آزاد و سبک زندگی بد ما پیری زودرس را افزایش می دهد. ضمن اینکه ما باید مراقب باشیم و برترین روش طبیعی را برای جلوگیری از پیری پیدا کنیم. برگ های توت سیاه حاوی منبع سرشاری از آنتی اکسیدان هایی است که از پیری زود رس جلوگیری می نماید.

برگ های توت سیاه برای درمان اختلالات گوارشییک فایده دیگر برگ های توت سیاه، درمان اختلالات گوارشی است. نوشیدن عصاره برگ های توت سیاه ممکن است باعث راحتی و افزایش سلامت گوارش شود. بناب این شما باید از برگ های توت سیاه برای درمان مسائل گوارشی خود استفاده کنید. در نتیجه توت سیاه یک میوه عالی با مواد مغذی اش است. بعلاوه برگ های توت سیاه برای جلوگیری از بیماری ها و افزایش سلامتی دهان بسیار مناسب است. پس از برگ های توت سیاه دور نباشید و میزانی از آن را به عنوان درمان سنتی به خانه ببرید.3

پی نوشت:

1.www.delgarm.com

2.www.sepandjam.ir

3.www.namnak.com

منبع: راسخون
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12909

به "خواص باور نکردنی برگ درخت توت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص باور نکردنی برگ درخت توت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید