خبرنگاران مهار ویروس کرونا درقم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممکن نیست

به گزارش کنفرانس هکا، قم - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ویروس کرونا دراین استان مدیریت شده ولی هنوز مهار نشده و تحقق این امر نیز به عملکرد عمومی جامعه در طرح فاصله گذاری اجتماعی مرتبط می باشد.

خبرنگاران مهار ویروس کرونا درقم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممکن نیست

محمد رضا قدیر عصرشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران قم درتالار کرامت استانداری قم، تاکید نمود: در حال حاضر بحث فاصله گذاری هوشمند باید با ظرافت خاصی اعمال گردد.

وی گفت: پیک کرونای خیلی واضحی نداریم، و منتظر هستیم تا سرانجام فروردین ماه آن را کنترل کنیم.

رییس علوم پزشکی قم اضافه نمود: کلیه بیماران کرونایی اعم از افراد بومی و همچنین اتباع خارجی با مکانیسم های تعریف شده تحت پوشش رایگان خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به طرح فاصله گذاری هوشمند توجه به آن را بویژه در مراکز و اجتماع های عمومی حائز اهمیت دانست، و گفت: فروشگاه ها و مجتمع های تجاری نباید در این طرح مورد غفلت واقع شوند.

این مسئول همچنین توجه به نیازهای روحی و روانی افراد جامعه در دوران پسا کرونا را ضروری خواند، و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما و سایر نهادهای فرهنگی باید یک بسته فرهنگی را ارائه نمایند و علوم پزشکی نیز برای همکاری آمادگی دارد.

86 درصد جمعیت قم غربالگری کرونا شدند

رییس مرکز بهداشت قم نیز دراین جلسه با اشاره به اجرای طرح های غربال گری، فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند در قم، خاطر نشان کرد: از مجموع یک میلیون و 290 هزار جمعیت قم بالغ بر یک میلیون و 114 هزار تَن معادل 86 درصد برای پیشگیری از کرونا تحت مراقبت و غربالگری قرار دریافتد.

سیامک محبی همچنین با اشاره به سرانجام یافتن طرح مراقبت در مراکز روستایی استان گفت: نرخ خدمات سلامت قم در مراکز روستایی از مرز 90 درصد عبور نموده و در بعضی روستاها نیز کار غربالگری تا بیش از 99 درصد سرانجام یافته است.

وی گفت: در طرح غربالگری در مراکز شهری استان نیز به دلیل نداشتن شماره تماس افراد ساکن منطقه با تاخیر نسبی روبرو هستیم، که این موضوع در بیشتر استان ها که 100 درصد جمعیت شهری خدمات بهداشتی دریافت می نمایند، وجود دارد و در شهر تهران نیز به مراتب جدی تر است.

وی با اشاره به فعالیت 9 مرکز درمانی 16 ساعته در این استان، اضافه نمود: 11 هزار و 465 بیمار کرونایی یا مشکوک به کرونا پس از خود اظهاری و غربالگری توسط مراقبان سلامت درمرحله نخست به این مراکز مراجعه کردند، و بعد از معاینه بوسیله کادر درمانی و پزشک بخش اعظمی از این افراد در منزل قرنطینه شدند .

محبی گفت: نزدیک به 512 هزار نفر از مردم قم در سامانه غربالکری وزارت بهداشت ثبت نام کردند، و این افراد بخشی از حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری هستند که برای آنها غربالگری انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در میان 61 دانشکاه علوم پزشکی کشور رتبه 6 را دارد.

معاون علوم پزشکی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع طرح ثبت نام صنوف کم خطر در سامانه وزارت بهداشت، گفت: ثبت نام حدود 58 صنف کم ریسک معین شده از سوی ستاد ملی کرونا در این سامانه در بازه زمانی یک هفته الزامی است.

محبی اضافه نمود: همه واحدها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند که پس از دریافت کد رهگیری ثبت نام، توسط دستگاه های بازرسی و نظارتی پیگری و دنبال می گردد.

وی خاطرنشان کرد: این مهلت توسط وزارت کشور معین شده و قابل تمدید کردن نیست و با اصنافی که در خصوص ثبت اطلاعات خود اقدام ننمایند، طبق قانون برخورد خواهد شد و به احتمال خیلی زیاد پلمب می شوند.

به گزارش خبرنگاران، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه خاطرنشان کرد: تا به امروز 70 هزار و 29 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 125 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4 هزار و 357 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور خاطرنشان کرد: از دیروز تا امروز 23 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1837 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 70029 نفر رسید.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9870

به "خبرنگاران مهار ویروس کرونا درقم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهار ویروس کرونا درقم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید