خبرنگاران تامین و جذب بیش از 2 هزار تن روغن در خراسان جنوبی

به گزارش کنفرانس هکا، بیرجند - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 2 هزار و 68 تن روغن خوراکی برای توزیع در استان تامین شده و 450 تن روغن هم در حال جذب است.

خبرنگاران تامین و جذب بیش از 2 هزار تن روغن در خراسان جنوبی

عباس جرجانی شامگاه یکشنبه در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار گشت افزود: از این میزان، یک هزار و 568 تن روغن در سطح بازار توزیع شده و 500 تن نیز اکنون در مرکز استان و تمامی شهرستان ها براساس نرخ جمعیت هر شهرستان در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه 450 تن روغن هم در حال جذب است گفت: از این میزان 300 تن سهمیه صنف و 150 تن روغن خوراکی سهمیه مردمی است.

رییس سازمان صمت خراسان جنوبی از جذب و توزیع 37 هزار حلب روغن جامد در استان نیز خبر داد و افزود: 19 هزار و 500 حلب از این میزان در شهرستان ها توزیع شده است.

وی گفت: 17 هزار و 500 حلب روغن جامد نیز در مرکز استان و از طریق اتحادیه های تعاونی روستایی، فرهنگیان و کارکنان دولت همچنین فروشگاه های اینترنتی و واحدهای صنفی منتخب توزیع شده است.

جرجانی گفت: همچنین 300 تن برنج تنظیم بازار با قیمت 185 هزار تومان برای مصرف کننده، جذب و توزیع مردمی شده است.

وی افزود: در حوزه تامین گوشت مرغ هم با توجه به کاهش جوجه ریزی و شرایط به وجود آمده متاثر از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ممکن است با مسائلی روبه رو باشیم اما تمام توان را برای رفع مسائل به کار خواهیم برد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: برای تامین تخم مرغ مراکز فروش را در مرکز استان به پنج مرکز و در شهرستان ها هر کدام یک مرکز افزایش دادیم و در حال حاضر تخم مرغ در استان با قیمت کیلویی 17 هزار تومان قابل دسترسی است.

وی افزود: برای مدیریت تامین گوشت مرغ و تخم مرغ از ابتدای سال جاری 28 هزار تن جو، 26 هزار تن ذرت و 25 هزار تن سویا از ذخایر استان تامین و هزار و 260 تن مرغ منجمد توزیع شده و در حال پیگیری برای سهمیه جدید هستیم.

جرجانی گفت: در مورد میوه تنظیم بازار شب عید با توجه به بررسی های اجرا شده 800 تن میوه از طریق سه مباشر وارد استان خواهد شد که از انتها سال جاری تا 15 فروردین توزیع می شود.

وی با اشاره به برگزاری 11 جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان از ابتدای سال جاری گفت: 76 مصوبه اخذ شده که 20 مورد در حوزه تامین کالا، 30 مورد در حوزه توزیع و 26 مورد در حوزه بازرسی بوده است.

وی گفت: در این مدت 21 جلسه کمیته تخصصی ذیل کمیسیون تنظیم بازار نیز با اخذ 107 مصوبه برگزار گشته است.

رییس سازمان صمت خرسان جنوبی ادامه داد: طرح تشدید نظارت بر بازار هر سال از 15 اسفند ماه آغاز می شد اما سال جاری با توجه به شرایط خاص یک ماه زودتر و از 15 بهمن آغاز می شود.

وی گفت: در حوزه نظارت و بازرسی از ابتدای سال جاری تا به امروز 73 هزار مورد بازرسی اجرا شده که هزار و 243 پرونده تخلف تشکیل و 24 میلیارد ریال از وجوه تخلف شده به مردم بازگردانده شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با توجه به معدوم سازی 800 هزار قطعه پرنده در استان در اثر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اما با مدیریت شکل گرفته هیچ مسئله ای برای تامین مرغ و تخم مرغ در بازار استان وجود ندارد.

محمد اصغرزاده افزود: 10 واحد مرغ تخمگذار در بیرجند توانایی 15 تن تخم مرغ در روز را دارند اما مشکل اصلی بازار سیستان و بلوچستان است که با الزامی شدن مسوول فنی در مرغداری ها حفره ای که در خروج غیر قانونی وجود داشت، مرتفع شد.

وی گفت: در حال حاضر خروج تخم مرغ از استان ممنوع است و مرغداران نمی توانند بدون مجوز مرغ را از استان خارج کنند که این تصمیم در راستای رفع مسائل بازار استان گرفته شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دی سال جاری 129 واحد 2 میلیون قطعه جوجه ریزی داشتند که امیدواریم مسئله ای برای تامین نیاز اسفند ماه نداشته باشیم.

وی افزود: پیگیری هایی با سازمان دامپزشکی کشور اجرا شده تا مجوز جوجه ریزی برای مرغداری های تا شعاع 10 کیلومتری در مرغداری هایی که آلوده بودند، گرفته شود.

اصغرزاده گفت: مطمئنا با جوجه ریزی مرغداری ها نظارت ها تشدید خواهد شد که امیدواریم این نظارت ها رضایت بخش مردم در عرضه و تقاضا را به دنبال داشته باشد.

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: ایرنا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12560

به "خبرنگاران تامین و جذب بیش از 2 هزار تن روغن در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین و جذب بیش از 2 هزار تن روغن در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید