خامه درس فیزیک کوانتوم می دهد!

به گزارش کنفرانس هکا، کمی خامه به قهوه صبح خود اضافه کنید تا ابرهای مایع سفیدرنگ در اطراف فنجان شما بچرخد. اما چند ثانیه به آن فرصت دهید تا چرخش ها ناپدید شوند و شما را با یک لیوان معمولی حاوی مایع قهوه ای باقی بگذارند.

خامه درس فیزیک کوانتوم می دهد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، چیزی مشابه همین موضوع در تراشه های کامپیوتری کوانتومی اتفاق می افتد. این تراشه ها دستگاه هایی در کوچک ترین مقیاس ها هستند که به ویژگی های عجیب کیهان دست می زنند؛ جایی که اطلاعات می توانند به سرعت درهم ریخته شوند و قابلیت های حافظه این ابزارها را محدود نمایند.

راهول ناندکیشور، دانشیار فیزیک در دانشگاه کلرادو بولدر می گوید لزومی ندارد که اوضاع اینطور پیش برود!

در یک ایده تازه برای فیزیک نظری، او و همکارانش از ریاضیات استفاده نموده اند تا نشان دهند که دانشمندان می توانند اساساً سناریویی ایجاد نمایند که در آن شیر و قهوه هرگز باهم مخلوط نشوند و مهم نیست چقدر آن ها را به هم می زنیم.

یافته های این گروه ممکن است منجر به پیشرفت های تازهی در تراشه های کوانتومی گردد که روش های تازهی را برای ذخیره اطلاعات در اجسام بسیار ریز در اختیار مهندسان قرار می دهد.

ناندکیشور، نویسنده ارشد این مطالعه تازه می گوید: به الگوهای چرخشی اولیه فکر کنید که وقتی خامه را به قهوه صبح خود اضافه می کنید، ظاهر می شوند. تصور کنید این الگوها بدون توجه به مدت زمانی که دیدن نموده اید به چرخش و پایکوبی ادامه می دهند.

محققان هنوز باید آزمایش هایی را در آزمایشگاه انجام دهند تا مطمئن شوند که چرخش های بی سرانجام واقعاً امکان پذیر هستند. اما نتایج این گروه یک گام بزرگ روبه جلو برای فیزیکدانانی است که در پی ایجاد موادی هستند که برای مدت طولانی خارج از تعادل یا در تعادل باقی می مانند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 بهمن 1402 بروزرسانی: 10 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14698

به "خامه درس فیزیک کوانتوم می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خامه درس فیزیک کوانتوم می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید