حداقل دستمزدها برای خبرنگاران کشور در نظر گرفته گردد

به گزارش کنفرانس هکا، نماینده مردم تهران با انتقاد از رویه ناصواب اروپایی ها در عمل به تعهدات برجامی شان گفت: اگر اروپایی ها به تعهدات شان عمل نکنند، اقتدار جمهوری اسلامی اقتضاء می نماید که ظرف 20 روز آینده گام سوم کاهش تعهدات هسته ای خود را محکم برداریم.

حداقل دستمزدها برای خبرنگاران کشور در نظر گرفته گردد

به گزارش خبرنگاران، مصطفی کواکبیان در جشنی که به بهانه روز خبرنگاران در سمنان برگزار گردید اظهار کرد: اروپایی ها به صورت جدی پای کار نمی آیند، آنها باید بدانند که اگر به تعهدات خود عمل ننمایند ایران نیز گام سوم کاهش تعهدات هسته ای خود را بر می دارد.

وی با بیان اینکه اروپایی ها 20 روز بیشتر وقت ندارند، ادامه داد: بعضی کشورها به صورت غیرمستقیم التماس می نمایند که ایران از برجام خارج نشود. حتی بعضی کشورها مثل عربستان و امارات در حال کوشش هستند که کشتی ایران آزاد شود.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات توضیح داد: اگر آنها کشتی ما را آزاد نمایند جمهوری اسلامی نیز متعاقبا کشتی آنها را آزاد خواهد نمود.

وی با انتقاد از طرح بعضی سیاه نمایی ها گفت: انتقاد با سیاه نمایی کاملا متفاوت است و ما از انتقاد سازنده استقبال می کنیم. متاسفانه سیاه نمایی ها مردم را مایوس می نماید.

وی با بیان اینکه بیان خواسته های مردم یکی از وظایف ذاتی رسانه ها است، اعلام نمود: طرح این مسائل نباید منجر به این شود که به جای انتقاد دست به سیاه نمایی بزنیم.

نماینده مردم تهران ناامید کردن مردم را به زیان کشورمان دانست و گفت: رسانه ها باید بکوشند که مشارکت سیاسی مردم افزایش یافته و با حضور در انتخابات، خود سرنوشت خود را رقم بزنند.

کواکبیان با بیان اینکه سیاستمدار را نمی توان از خارج وارد کرد ادامه داد: آنها که می کوشند القا نمایند نه اصولگرایان و نه اصلاح طلب ها نمی توانند گره از مسائل مردم باز نمایند باید بدانند که نمی شود نیروی انسانی و مدیر و سیاستمدار از کشورهای دیگر وارد کرد.

رئیس خانه مطبوعات کشور با اشاره به مسائل پیش روی اصحاب رسانه از مدیران خواست برای برطرف مسائل خبرنگاران کوشش بیشتری نمایند.

وی با اشاره به گسترده تر شدن رسانه ها در دنیای امروز گفت: رسانه امروز مفهومی وسیع تر از مطبوعات گذشته پیدا نموده است.

وی با بیان اینکه فعالیت مطبوعات در ایران به عصر مشروطه و قبل از آن برمی شود، افزود: شکل گیری رکن چهارم دموکراسی از دوران مشروطیت در ایران شروع شده اما متاسفانه این بخش همچون دیگر بخش های دموکراسی رشد لازم و کافی را نداشته است.

کواکبیان از امنیت شغلی به عنوان مهمترین دغدغه خبرنگاران و فعالان رسانه ای در ایران نام برد و با برشمردن بعضی مسائل این قشر افزود: گاهی اتهاماتی به خبرنگاران زده می شود که آنها را با پرونده های امنیتی روبرو می نماید که امیدواریم ریاست قوه قضاییه که به دنبال ایجاد تحول در این قوه است، کوشش کند تا دیگر این قشر پرکوشش به مجامع قضایی کشیده نشوند.

وی ادامه داد: خبرنگاری که دل به دریا می زند و در دفاع از نظام و کشور تخلفی را افشا می نماید، باید تشویق کنیم.

این نماینده مردم ادامه داد: باید دست خبرنگاری که خطر می نماید و بعضی ناروایی ها و رانت خواری ها را افشا می نماید؛ بوسید نه اینکه انواع اتهامات را به او بزنیم.

وی همچنین از بیمه خبرنگاران، به عنوان دیگر مشکل جدی خبرنگاران نام برد و افزود: باید حداقل دستمزدها برای خبرنگاران کشور رعایت شود. ضمن اینکه شغل خبرنگاری باید به عنوان مشاغل سخت در سازمان تامین اجتماعی به رسمیت شناخته شود تا خبرنگاران از مزایای آن بهره مند شوند.

نماینده تهران با اذعان به اینکه باید انحصار صداوسیما شکسته شود، ادامه داد: الان در بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس تلویزیون های خصوصی فعالیت می نمایند ما نیز باید انحصار صداوسیما را بشکنیم.

pariha.ir: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kalarena.com: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 4805

به "حداقل دستمزدها برای خبرنگاران کشور در نظر گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداقل دستمزدها برای خبرنگاران کشور در نظر گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید