جیلی آزکارا هیبریدی را بشناسید ، کراس اوور چینی نو بازار چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش کنفرانس هکا، جیلی آزکارا هیبریدی دو دیفرانسیل 190 اسب بخار قدرت دارد. این کراس اوور کابین مدرنی دارد و از امکانات کاملی استفاده می نماید. قیمت این خودرو چه قدر است و آیا ارزش خرید دارد؟

جیلی آزکارا هیبریدی را بشناسید ، کراس اوور چینی نو بازار چه ویژگی هایی دارد؟

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: جیلی آزکارا که در بازارهای جهانی جیلی Boyue Pro (بویو پرو) نام دارد، یک کراس اوور هیبریدی خفیف دو دیفرانسیل است. هر چند نسل تازه این خودرو با کد Boyue L ظاهر بسیار مدرنی دارد، اما طراحی آزکارا هم مناسب و اصولی است. این کراس هیبریدی 190 اسب بخار قدرت دارد و فهرست امکانات آن کامل است.

فیلم کامل معرفی جیلی آزکارا هیبریدی را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

از طرف دیگر آزکارا یک خودروی دو دیفرانسیل است که قیمت کارخانه تنها رقیب چینی اش یعنی تیگو هشت پرومکس، 800 میلیون تومان گران تر از آن است. پیشرانه آزکارا با یاری شرکت Volvo پیشرفته، چرا که جیلی مالک شرکت Volvo Cars است. برند جیلی یکی از با کیفیت ترین برندهای چینی است و در ایران نیز باوجود کم لطفی هایی که در حقش شد، باز هم خوش نام و پر هوادار است.

اما مشخصات فنی این خودرو و تفاوت هایش با سایر چینی های بازار چیست؟

مشکل بزرگ ریرا چیست؟ شرحات کامل را در ویدیوی زیر در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
برادری با Volvo

همان طور که پیش تر اشاره شد شرکت Volvo Cars در سال 2010 میلادی به وسیله شرکت جیلی از شرکت فورد موتور خریداری شد. جیلی شرکت سواری های ولوو را که به وسیله فورد موتور به ورشکستگی رسیده بود، احیا کرد.

پیشرانه 1.5L توربوشارژ جیلی آزکارا با کد JLH-3G15TD در کنار موتور الکتریکی کوچک 48 ولتی آن قادر به فراوری 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتون متر گشتاور است. این پیشرانه با یاری ولوو پیشرفته است. گیربکس هفت سرعته دو کلاچ این خودرو نیز توان پیشرانه را به هر دو محور خودرو منتقل می نماید.

البته این خودرو یک نمونه تک دیفرانسیل با موتوری ضعیف تر و گیربکس شش سرعته AT هم در بازار چین دارد که نوع قوی تر آن برای ایران انتخاب شد و انتخاب هوشمندانه ای هم بود.

آزکارا روی پلت فرم NL شرکت جیلی توسعه یافت که در نسل تازه این خودرو دیگر وجود ندارد.

برترین کامیون آلمان به ایران رسید فیلم آنالیز این کامیون را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
کابین و امکانات

کابین جیلی آزکارا زیبا و مدرن است. مهم ترین شاخص آن هم فرم اسپرت صندلی ها و چرم ناپای آن است. کیفیت پلاستیک قسمت های بالایی داشبورد و کنسول وسط خیلی معمولی است و طرح دسته دنده هم قدیمی به نظر می رسد. البته ارگونومی کابین خوب است و همه چیز سر جای خود قرار گرفته است. صفحه نمایش 12.3 اینچی خودرو رزولوشن خوبی ندارد، اما کیفیت تاچ و سرعت عمل آن خوب است.

جیلی آزکارا به امکانات رفاهی مانند ترمز پارک و یاریی برقی، دوربین 360 درجه، سنسور جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، کی لس، رادار حرکت بین خطوط و گرم کن و سرد کن صندلی های جلو مجهز است. صندلی های برقی جلو، سقف پاناروما با سانروف، صفحه نمایش 12.3 اینچی و صفحه کیلومتر دیجیتال هم از دیگر امکانات رفاهی این خودرو هستند.

این خودرو در بخش امکانات ایمنی به هشت ایربگ، کنترل پایداری و کشش، کنترل حرکت در سر بالایی، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور و… مجهز است.

جیپ چینی به ایران آمد آنالیز این خودرو را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
با کیفیت اما نسل قدیم

جیلی آزکارا در بخش طراحی متناسب تر از سایر هموطنان چینی اش در ایران است. اوضاع داخل کابین و کیفیت آن نیز همین طور است. امکانات این خودرو مناسب است و در بحث عملکرد فنی با توجه به آمار و ارقام بهتر از محصولات گمنام چینی است که برای نظر نهایی احتیاج به تست و آنالیز آن وجود دارد. کیفیت این خودرو در تمام بخش ها به وضوح یک سر و گردن بالاتر از خودروهای چینی دیگر موجود در کشور است.

اما این خودرو مدت ها است که دیگر در چین فراوری نمی گردد و حتی فراوری نسل نسخه فیس لیفت آن نیز در سال 2021 به خاتمه رسید. از همین رو پیش بینی می گردد که تعداد محدود به جای مانده از این خودرو از انبارهای چین خریداری و به کشور وارد شدند.

در حال حاضر نیز نسل تازه این خودرو با کد Boyue L از پلت فرمی تازه استفاده می نماید و 220 اسب بخار قدرت دارد که کاش این خودرو وارد کشور می شد.

تویوتا کرولایی که به ایران آمده چه ویژگی هایی دارد؟ در یک ویدیو در کانال یوتیوب خبرنگاران کامل شرح داده شده:

در مجموع سایر خودروهای چینی موجود در بازار کشور نیز همین اوضاع را دارند. اما شاید بتوان واردات جیلی به عنوان یک محصول با کیفیت را به فال نیک گرفت. قیمت این خودرو در سامانه یکپارچه یک میلیارد و 895 میلیون تومان اعلام شد که قیمتی رقابتی محسوب می گردد.

انتظار می رود شرکت وارد کننده این خودرو یعنی فردا موتورز بتواند عملکرد مناسبی در بخش تامین خدمات و قطعات این خودرو داشته باشد. تا شاهد مسائل خریداران دیگر خودروهای چینی در بحث تامین قطعات نباشیم.

تارا وی4 LX معرفی گردید / گران ترین خودروی داخلی ارزش خرید دارد؟

زمان عرضه ریرا / درخواست مدیرعامل ایران خودرو درباره قیمت گذاری

جتور X90 پلاس با گروه بهمن به بازار می آید / فیدلیتی دریم چه ویژگی هایی دارد؟

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره ای

کولیوس تازه با سروش دیزل مبنا می آید / آنالیز رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر منطقه ها محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی گردید / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی گردید / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای تازه ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

جایگزین پژو پارس معرفی گردید / توقف فراوری پس از 23 سال!

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

بستیون نات معرفی گردید / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی گردید / محصول مشترک رنو و JMC چین!

خودروهای تازه ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

کولیوس تازه با سروش دیزل مبنا می آید / آنالیز رنو سامسونگ QM6 وارداتی

منبع: بیت ران
انتشار: 20 بهمن 1402 بروزرسانی: 20 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14942

به "جیلی آزکارا هیبریدی را بشناسید ، کراس اوور چینی نو بازار چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیلی آزکارا هیبریدی را بشناسید ، کراس اوور چینی نو بازار چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید