تیم ملی بدون سرمربی و احتمالا فدراسیون بی رئیس

به گزارش کنفرانس هکا، فوتبال ایران برای جلوگیری از آسیب های جدی ترباید هرچه زودتر تکلیف خود را با سرمربی تیم ملی و حتی رئیس فدراسیونش بداند. کی روش که تلویحا جدایی اش را اعلام نموده و احتمالا تاج هم از این سمت خواهد رفت.

تیم ملی بدون سرمربی و احتمالا فدراسیون بی رئیس

حمیدرضا عرب،مهدی تاج شاید بعد از قهرمانی تیم ملی ایران درجام ملت های آسیا کورسوی امیدی برای تداوم کار در فدراسیون فوتبال برای خودش قائل بود اما حتی اگراحترام به قوانین داخلی را نادیده بگیریم، شکست بزرگ مقابل ژاپن و ناکامی دررسیدن به فینال جام ملت های آسیا رئیس را در فشارکافی قرارخواهد داد تادرروزهای آینده ازسمتش کنار برود.

این نتیجه به خودی خود اول شخص تصمیم گیر درفوتبال ایران را هم زیرسوال برده و با انتقادهایی روبرو ساخته است ونباید تنها پیکان انتقاد ها را به سمت کارلوس کی روش نشانه رفت؛ هرچند که دردوران کاری مهدی تاج اتفاقات مثبتی هم درتیم های ملی رخ داد ونباید دستاوردهایی که دراین دوران به دست آمده را نیز نادیده گرفت. با این حال اگرهرفردی دراین سمت حضورداشت، با ناکامی اخیرخود را درمعرض انتقادهای بسیارمی دید و ناچاربه جدایی ازصندلی ریاست می شد. رفتن مهدی تاج ازفدراسیون فوتبال ایران البته برای فوتبال ایران نیز بدون هزینه نیست و همین که زمانی مصروف انتخاب گزینه بعدی گردد، خود برای فوتبال ایران چالش هایی را به همراه خواهد آورد وشاید تا آن روز نیز پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی نیز به عقب بیفتد.

تردیدی نیست سرمربی جدید باید زمانی انتخاب گردد که رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده باشد، مگرآنکه دیگرتصمیم گیران ورزش کاررا به نوعی جلو بیندازند و هم زمان با انتخاب رئیس جدید ومعرفی گزینه ها، مذاکره با مربیان نامی را هم دردستورکار خود قراردهند که البته این وضعیت ممکن است درنهایت منجربه انتقادهایی ازسوی رسانه ها به سمت دیگرتصمیم گیران ورزش گردد وآن ها را متهم به دخالت درکاررئیسی کند که برای انتخاب مهم ترین عضو زیرمجموعه اش نه اختیارداشته و نه زمان کافی. به همین دلیل فوتبال ایران باید هرچه سریع ترتکلیف خود را با آینده بداند و درراه انتخاب رئیس جدید سرعت عمل به خرج دهد.

مسئله انتخاب سرمربی نیزریزه کاری های خودش را دارد. ازیاد نمی بریم که پیش ازحضور8ساله کی روش که ثبات مطلوبی درکادرفنی تیم ملی وجود داشت، چه مصائبی برای انتخاب سرمربی تیم ملی به وجود آمد. ماجرای حضورکلمنته درایران و پیامدش معرفی نام هایی که تعیین نبود بتوانند کشتی بازنده شده آن روزهای فوتبال ایران را به سوی ساحل آرامش راهنمایی نمایند، ماه ها زمان را ازما گرفت و دست آخرگزینه ای روی نیمکت تیم ملی جلوس کرد که توانست دوبارپی درپی تیم ملی را به جام جهانی فوتبال ببرد.

کی روش گرچه دردو جام ملت هایی که با تیم ملی ایران تجربه کرد، بازنده شد و به کامیابی نرسید اما دررسیدن به جام جهانی فوتبال چیره دستی بسیاری داشت. اکنون نیز انتظاراست بعد ازکی روش گزینه ای روی نیمکت تیم ملی بنشیند که علاوه برتضمین صعود به جام های جهانی آینده، درجام ملت های آسیا نیز طلسم قهرمان نشدن فوتبال ایران را بشکند که یقینا انتخاب چنین مردی هم وقت بسیاری را طلب می نماید وهم هزینه سرسام آوری. کی روش با این سطح توانایی نزدیک به 160میلیاردتومان درطول 8سال مربیگری درفوتبال ایران دستمزد گرفته است و گمان می رود مربی باکیفیت ترازاو رقم های بالاتری را طلب کند که باید بودجه استخدام چنین گزینه ای نیزدرکمترین زمان ممکن فراهم گردد.

1

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1754

به "تیم ملی بدون سرمربی و احتمالا فدراسیون بی رئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی بدون سرمربی و احتمالا فدراسیون بی رئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید