تور روسیه: تشدید تنش دیپلماتیک روسیه و اروپا با اخراج دیپلمات ها

به گزارش کنفرانس هکا، در پی تشدید تنش دیپلماتیک میان کشورهای اروپایی و روسیه، مقدونیه شمالی پنج دیپلمات روس را عنصر نامطلوب خواند و روسیه هم در اقدامی تلافی جویانه از اخراج سه دیپلمات کشور اسلواکی اطلاع داد.

تور روسیه: تشدید تنش دیپلماتیک روسیه و اروپا با اخراج دیپلمات ها

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، طبق گزارش یک رسانه مقدونیه شمالی، سفیر روسیه در مقدونیه شمالی امروز (دوشنبه) برای دریافت یک یادداشت دیپلماتیک به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد که در آن پنج نفر از کارکنان سفارت روسیه عنصر نامطلوب اعلام شده اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این اقدام اسکوپیه حدود یک هفته پس از آن اعلام شده که 10 دیپلمات روس از سوی بلغارستان در همسایگی مقدونیه شمالی عنصر نامطلوب اعلام شده بودند. مقامات بلغارستانی مدعی شدند که اقدامات دیپلمات های مذکور با کنوانسیون وین ناسازگار است اما تعیین نکردند که کدام بخش از کنوانسیون را نقض نموده اند.

پیش از آن هم سه دیپلمات روس از اسلواکی اخراج شده بودند. در پی این اقدام، وزارت خارجه روسیه امروز در اقدامی تلافی جویانه، از اخراج سه دیپلمات کشور اسلواکی اطلاع داد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در 28 مارس (امروز، هشتم فروردین)، سفیر جمهوری اسلواکی در فدراسیون روسیه، به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و در آنجا به او اطلاع داده شد که طرف روسی تصمیم گرفته سه دیپلمات سفارت اسلواکی در مسکو را در پاسخ به اخراج سه نفر از کارکنان سفارت روسیه در اسلواکی در مارس، عنصر نامطلوب اعلام کند. طبق این بیانیه، به آن ها دستور داده شده ظرف 72 ساعت روسیه را ترک نمایند.

اخیراً بعلاوه آژانس امنیت داخلی لهستان گفت که این کشور اروپایی میخواهد 45 دیپلمات روس را به ظن جاسوسی اخراج کند. آژانس امنیت داخلی لهستان با صدور بیانیه ای مدعی شد که این افراد مظنون به عنوان افسران سرویس های ویژه روسیه و افراد مرتبط با آن ها توصیف می شوند که از موقعیت دیپلماتیک در لهستان برخوردار بوده اند. کریستتوف واکلاوک رئیس آژانس امنیت داخلی لهستان از وزارت خارجه این کشور درخواست کرد تا این 45 دیپلمات روس را عنصر نامطلوب اعلام کند.

پیش از آن هم خبرگزاری تاس روسیه اطلاع داده بود که مجلس اروپا ورود دیپلمات ها و مقامات روسیه و بلاروس به مقر این نهاد را ممنوع نموده است. ریاست مجلس اروپا در بیانیه ای ادعا نموده بود: در منزلگاه دموکراسی برای کسانی که در پی نابودی نظم دموکراتیک هستند جایی وجود ندارد. کشورهای اروپای طی سال های گذشته نیز با بهانه های متفاوت و به تبعیت از واشنگتن بارها دست به اخراج دیپلمات های روس زده بودند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13741

به "تور روسیه: تشدید تنش دیپلماتیک روسیه و اروپا با اخراج دیپلمات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: تشدید تنش دیپلماتیک روسیه و اروپا با اخراج دیپلمات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید