تراکتور چگونه مدعی قهرمانی فوتبال ایران شد

به گزارش کنفرانس هکا، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در تازه ترین مصاحبه خود در تلویزیون درباره مدیریتش بر این باشگاه گفت: بیش از 20 سال است که تیم داری می کنم. پیش از تراکتور یک تیم بدون طرفدار و بدون حاشیه داشتم. اما شرایط تراکتور کاملاً فرق دارد و با تجربه مدیریت تراکتور در چندین سال اخیر، به بلوغ مدیریتی در فوتبال رسیده ام.

تراکتور چگونه مدعی قهرمانی فوتبال ایران شد

وی که برنامه ای متفاوت در ابتدای حضورش در این باشگاه داشت به این نتیجه رسید که هیاهوی پوچ هیچ توفیقی برایش به همراه ندارد. از این رو تصمیم گرفت کمتر در امور مدیریتی دخالت مستقیم کند تا تنها با پول هایی که خرج می نماید بتواند نظرات سرمربی مورد اعتماد خود را جلب نموده و راه را برای رسیدن به رؤیای تراکتور هموار کند.

زنوزی در جابجایی تابستانی تمام گزینه های مد نظر پاکو خمز را جذب کرد. او که اعتقاد ویژه به توانایی فنی خمز دارد حسین پورحمیدی را به تراکتور برگرداند و با خرید بازیکنانی همانند شجاع خلیل زاده، آلوارو خیمنز، مهدی شیری، سیامک نعمتی، علی شجاعی، امیرحسین حسین زاده، سعید آقایی، عارف آغاسی، عارف رستمی، مهدی حسینی و علی شجاعی فهرست این تیم را تکمیل کرد. او نه تنها تمام خواسته های کادر فنی تراکتور را برآورده کرد بلکه مسائل مالی تراکتور را نیز رفع کرد.

زنوزی دست از تغییرات مداوم مدیرعاملی نیز برداشت تا هوشنگ نصیرزاده کار های اجرایی را پیش برده و او صرفا نقش پرداخت پول های کلان را بر عهده بگیرد.

آزادی عمل ارکان فنی و مدیریتی تراکتور سبب برگزاری تمرینات منظم پیش فصل این تیم شد. تراکتوری ها طبق برنامه تنظیمی خمز راهی ترکیه شدند و در آنجا سه بازی تدارکاتی انجام دادند. اردویی که ناله تمام بازیکنان تراکتور را به علت فشار بالای تمرینات در آورد. سرخ ها ساعت 8 صبح، 15:30 و 19 تمرینات خود را در ترکیه آغاز می کردند. سه نوبت تمرینی در بیشتر روز های اردو که توان استقامتی تراکتوری ها را افزایش داد.

بازیکنان باتجربه این تیم همانند شجاع خلیل زاده، سعید آقایی و مهدی شیری چنان فشار تمرینات خمز را بالا دانستند که آن را در سایر تیم ها کمتر تجربه نموده بودند. لشگر پر ستاره تراکتور در حالی برای لیگ برتر بیست و سوم آماده شدند که هیچ چیزی جز رؤیای قهرمانی را در سر نمی پرورانند.

بدون شک هیچ باشگاهی نظیر تراکتور تمرینات پیش فصل خود را پشت سر نگذاشت. اتفاقی مشابه برای تیم هایی نظیر گل گهر سیرجان که دور از حاشیه های چند فصل اخیر بازیکن گیری کرد. سپاهان اصفهان نیز تمرینات خود را به موقع آغاز کرد، اما خرید های متوالی این تیم باعث شد تا نفرات نو همانند عیسی آل کثیر، رضا اسدی و کاوه رضایی فرصت کمی برای هماهنگی داشته باشند.

حالا باید منتظر ماند و دید رقابت تیم های مدعی قهرمانی که طبق قرعه بازی ها از هفته اول روبروی هم قرار می گیرند چه نتایجی را در بر خواهد گرفت. آیا تراکتور با دست فرمان خمز یکه تازی خواهد نمود یا این تیم دچار فرسایش قوای جمسانی بازیکنان خود در طولانی مدت خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14105

به "تراکتور چگونه مدعی قهرمانی فوتبال ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراکتور چگونه مدعی قهرمانی فوتبال ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید