آخرین فرصت بسکتبال با ویلچر ایران برای رسیدن به سهمیه پارالمپیک

به گزارش کنفرانس هکا، سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان از اعزام این تیم به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در تایلند اطلاع داد و گفت: در آخرین فرصت خود به دنبال کسب عنوان قهرمانی و سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو هستیم.

آخرین فرصت بسکتبال با ویلچر ایران برای رسیدن به سهمیه پارالمپیک

مازیار میرعظیمی در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: برای آماده سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیوست، تاکنون 4 مرحله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم و در 2 تورنمنت برون مرزی ترکیه و ژاپن شرکت کردیم. در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه چون به 3 تیم برتر سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو داده می گردد کوشش بر این است که بهترین صندلی را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امید به کسب عنوان قهرمانی در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه دارید، گفت: هدف گذاری ما کسب عنوان قهرمانی است، همان طور که در ژاپن توانستیم به این عنوان دست پیدا کنیم. البته کار سختی است اما برای رسیدن به چنین هدفی از هیچ کوششی کوتاهی نخواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان همچنین با اشاره به لژیونر بودن تعداد زیادی از بازیکنان بسکتبال باویلچر و حضور آنها در لیگ های اروپایی اعلام نمود: در حال حاضر جمع زیادی از بازیکنان بسکتبال با ویلچر مردان در لیگ های تیم های اروپایی همچون اسپانیا، ترکیه و آلمان فعالیت می نمایند که زمان اعزام تیم به تایلند تقریبا هشت نفر از این بازیکنان را به اردوی تیم ملی دعوت خواهیم کرد تا بهترین ها را راهی تایلند کنیم.

میرعظیمی اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان هر چند در پارالمپیک های گذشته صندلی خوبی را به خود اختصاص نداده و در ریو هم در صندلی دهم نهاده شد، اما این بار عزم خود را جزم کردیم که پس از کسب سهمیه در پارالمپیک 2020 بر روی سکو قرار بگیریم و ناکامی هایی که در گذشته داشتیم را جبران کنیم. البته این تیم در مسابقات قهرمانی آسیا 2017 چین نایب قهرمان شد و در قهرمانی جهان سال گذشته در آلمان در جمع 4 تیم برتر جهان ایستاد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل ویلچر بازیکنان مرتفع شده است یا خیر؟ توضیح داد: فدراسیون قول داده که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که تیم پیروز به کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو شد ویلچرهای جدید و استاندارد برای بازیکنان خریداری کند. البته وضعیت ویلچرها این قدر حاد نیست که نتوانیم در تایلند کسب سهمیه کنیم با همین ویلچرها نیز می توانیم عملکرد پیروزی داشته باشیم. ضمن این که با توجه به شرایط بد مالی نباید انتظار زیادی از فدراسیون داشت.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان در خاتمه گفت: با توجه به عملکرد خوبی که تیم ملی بسکتبال با ویلچر در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا داشت کوشش بر این است که ترکیب اصلی تیم را بر مبنای ترکیب جاکارتا ببندیم و با دعوت از چند بازیکن جوان، ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان را راهی تایلند کنیم.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6103

به "آخرین فرصت بسکتبال با ویلچر ایران برای رسیدن به سهمیه پارالمپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فرصت بسکتبال با ویلچر ایران برای رسیدن به سهمیه پارالمپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید