ابهام های 15 ماهه سرمربی ژرمن

به گزارش کنفرانس هکا، هزینه های بسیاری برای خط حمله استقلال شده اما تا امروز این هزینه ها ثمری برای استقلال نداشته است.

ابهام های 15 ماهه سرمربی ژرمن

به گزارش خبرنگاران ، وصال روحانی، اینکه وینفرد شفر انتها پذیرفته است دستیار تازه ای بیاورد، کم اهمیت تر از آن است که وی پس از یک سال و 3 ماه کلنجار رفتن با بیش از 10 مهاجم در تیم استقلال و رفت و آمد شماری از آنها هنوز به همه چیزها و آدم هایی نرسیده است که در خط حمله به آنها احساس احتیاج نموده است.

حتی اگر فقط فصل جاری را مبنا بگذاریم و از فصل گذشته به سبب تازه وارد بودن شفر چشم بپوشیم، سرمربی آلمانی استقلال بیش از 10 میلیارد تومان را صرف جذب مهاجمان تازه نموده و در فاصله کمی تا خاتمه نیم فصل اول هنوز به آدم های مورد نظرش در این خط و ترکیبی که در این خط جواب بدهد، دست نیافته است. درست است که خرید مرتضی آقاخان و روح ا... باقری در پیش فصل و در زمانی انجام شد که خط و ربط خریدها در دست پندار توفیقی بود و شفر در خارج از کشور به سر می برد و اما به هر حال شفر کوششی برای دفع آنها نکرد و اگر از آقاخان تا قبل از هفته گذشته هرگز بازی نگرفت، به این سبب بود که او بلافاصله بعد از انتقالش از پیکان به جمع آبی ها آسیب شدید دید و حاشیه نشین شد و البته نقل قول های دیگری را هم داریم که تصریح می ورزند او با مصدومیت قبلی از جمع خودروسازان جدا و جذب استقلال شد و مسوولان این باشگاه متوجه این امر نشده و با یک مصدوم طولانی مدت قرارداد بسته اند

از قربانی تا انصاری

سران استقلال اضافه بر این بعد از مدت ها دست به دست کردن علی قربانی و جابر انصاری و وابسته کردن سرنوشت آنها به خرید مهاجم خارجی تازه ای که باید جای خالی تیام را پر می کرد، انتها هر دو را جواب کردند و اگر قربانی باشگاهی را در اسلواکی یافت و پیراهن تیم ترناوا را به تن کرد انصاری روی دست آبی ها ماند و چون پیشنهاد معین و خاصی نداشت اصرار بر ماندن کرد و آبی پوش هم ماند، بدون اینکه شفر راضی و متقاعد به استفاده از وی گردد. شروع بد استقلال در لیگ هجدهم که چندان بهتر از شروع کار علیرضا منصوریان در لیگ هفدهم نبود، مسوولان را وادار به خریدهایی اضافه بر خط حمله استقلال در واپسین روزهای نقل و انتقال ها کرد و از این طریق بود که مرتضی تبریزی مهاجم نشان نموده استقلال و فرد مورد درخواست دو، سه سال اخیر آنها انتها از ذوب آهن جدا و استقلالی شد و الحاجی گرو آفریقایی هم با این نیت به جمع آبی ها اضافه شد که یک تیام تازه برای آنها باشد.

نکته عجیب

مبلغ چشمگیری که صرف استخدام اضطراری آنها شد، با اضافه شدن به ارقام خریدهای پیش فصل رقمی بسیار بالا و بالای 10 میلیارد تومان را شکل می دهد و در برخی گمانه زنی ها رقم خرج شده در این زمینه حتی از 12 میلیارد تومان هم فراتر می رود اما رقم دقیق هرچه باشد، این یک سوال مهم و نکته عجیب است که چرا شفر بعد از این همه آنالیز و اقدام و گزینش و امتحان هنوز ترکیب اصلی مورد نظرش در خط حمله و مهاجمانی را که می توانند خواسته های او را برآورده نمایند، نمی شناسد و آزمون و خطاهای وی همچنان ادامه دارد و فورواردهای انتخابی او سخت و کم و بد گل می زنند و از ناکام ترین ها هستند. این خصلت شفر و آزمایش های کم نتیجه و تغییرات مکرر او به خط دفاع و بخصوص دفاع میانی هم بسط می یابد و او طی 15 ماهی که از روی کار آمدنش در جمع آبی ها می گذرد، به ندرت یک ترکیب ثابت دفاعی را ولو در دو دیدار متوالی حفظ نموده است و مدام آدم به این خط می آورد و نفرات دیگر را از ترکیب خارج و آنها را بالا و پایین می نماید. شاید عذر او در روزها و هفته های پرشمار مصدومیت های فزاینده پژمان منتظری برای انجام تغییرات پذیرفته باشد و کوچ سید مجید حسینی به لیک ترکیه هم مزید بر علت شده باشد اما شفر با ندادن شخصیت و صندلی لازم به محمد دانشگر او را بسیار لرزان تر از دوران موفقش در تیم نفت نموده و در حرکتی علی منصور وار روزبه چشمی را همچنان بین مرکز خط دفاعی و مرکز خط میانی در حال رفت و آمد نگه داشته است.

ناکامی چه ریختی است؟ !

خط و ربط هایی از همین دست و نداشتن خط مشی روشن و درازمدت و صبر و تردید بیش از حد در تدوین و معین روش تهاجمی آبی ها سبب شده آنها در 11 بازی لیگی خود فقط 9 گل بزنند که حتی معدل یک گل در هر مسابقه را به دست نمی دهد. اگر مخارج جذب نفرات و تشکیل خط حمله ای که وصف آن رفت و مهدی قائدی و اللهیار صیاد منش را هم باید از اعضای آن تلقی کرد، به رقم نجومی نمی رسید که از آن یاد کردیم، باز جای اعتراض کمتری باقی می ماند اما زمانی که با هزاران خرج به نقطه فعلی می رسید، باید به کفایت سیاست گذاران فعلی باشگاه شک کرد و هنگامی که سرمربی تیم تان بعد از این همه آزمون نفرات مورد نظرش به بن بست کنونی پا می گذارد، باید در توانایی کادر فنی هم تردید روا داشت. به واقع آن چه اسباب حیرت بیشتری می گردد، این است که چرا شفر و همراهان و حامیان وی بابت شنیدن شایعات تعویض او و روی کار آمدن یک سرمربی جدید - وطنی - در استقلال ابراز تعجب و نارضایتی می نمایند. مگر ناکامی و نزدن به هدف و شکست در مأموریت ها که در حذف قاطعانه از آسیا و خارج شدن از چرخه جام حذفی در ایران و ایجاد فاصله ای 11 امتیازی با صدر نشین لیگ نمود پیدا می نماید، نشانه ها و سندهای شکست نیستند و آیا ناکامی یک چیز پنهانی و موجود شاخ و دم دار است که چون در جمع آبی ها به وضوح مشاهده نمی گردد، بتوان آن را انکار کرد؟

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 1205

به "ابهام های 15 ماهه سرمربی ژرمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام های 15 ماهه سرمربی ژرمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید