در سفر به استانبول کجا بریم؟

به گزارش کنفرانس هکا، در این مقاله فهرستی از بهترین جاهای دیدنی استانبول را گردآوری کرده ایم که اگر قصد سفر به این شهر مجذوب کننده را داشتید، از همین حالا برای دیدن تک تک آن ها برنامه ریزی کنید.

در سفر به استانبول کجا بریم؟

خبرنگاران: استانبول، مرکز تاریخی ترکیه و یکی از بهترین شهرهای توریستی دنیا است که سالانه از بیش از ده ها میلیون دنیاگرد میزبانی می کند. نیمی از این شهر در آسیا و نیمه دیگر آن در اروپا واقع شده است که به مجذوب کنندهیت های این شهر کمک کرده است. ضمن اینکه استانبول جاذبه های طبیعی و تاریخی هم کم ندارد که برای دیدن از آن ها به چندین روز زمان لازم است. به واسطه هم مرز بودن ایران و ترکیه، این کشور یکی از مهم ترین مقاصد دنیاگردی برای مردم ایران نیز محسوب می گردد. در این مقاله فهرستی از بهترین جاهای دیدنی استانبولرا گردآوری کرده ایم که اگر قصد سفر به این شهر مجذوب کننده را داشتید، از همین حالا برای دیدن تک تک آن ها برنامه ریزی کنید.

جاذبه های دنیاگردی استانبول

استانبول پر از جاذبه های دنیاگردی و تفریحی است که شاید اگر می خواهید سفر چند روزه ای را به این شهر داشته باشید، نتوانید به تمام آن ها سر بزنید. به همین علت هم بسکمک از مسافران پیش از سفر خود در مورد مکان های دیدنی استانبول جستجو می کنند تا دست پر به این شهر بروند. این شهر با مساجدی تاریخی و معماری عصر عثمانی، جزایری بی نظیر که تداعی کننده بهشت روی زمین هستند و مراکز تجاری بزرگی که از برندهای مطرح دنیا میزبانی می کنند، می تواند سفری به یادماندنی را برای شما رقم بزند.

مسجد آبی

یکی از منحصربه فردترین مساجد دنیا به نام مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد در استانبول بنا شده است که هر ساله میزبان دنیاگردان زیادی از سراسر دنیا است. سلطان احمد در سال 1616 برای جلوه گر شدن قدرت امپراتوری عثمانی، دستور ساخت این مسجد را صادر کرد. این مسجد با بیش از 20 هزار کاشی آبی رنگ تزئین شده که فضایی دلنشین و خیره کننده را به وجود آورده است. محراب این مسجد از سنگ مرمر تراشیده ساخته شده و بیش از 200 پنجره رنگی شیشه ای روی این بنا واقع شده است که فضای داخلی آن را رویایی کرده اند. از حیات مسجد که به بنای آن نگاه می کنید، گنبدها و مناره های بلندقامت آن شما را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

موزه کورا یا کارییه

یکی از زیباترین کلیساهای بیزانسی در محله ادیرنکاپی استانبول بنا شده است که در سال 1948 میلادی به مسجد تبدیل شد و حالا نیز به عنوان یک موزه از دنیاگردان سراسر دنیا میزبانی می کند. محیط داخلی این موزه پوشیده شده از موزاییک هایی است که روی آن ها را طرح هایی از حضرت مریم و حضرت مسیح پوشانده اند. دنبال کردن نقش و نگاره های این موزاییک ها، یک داستان مصور از زندگی این دو چهره تاریخی را نقل می کند.

کاخ دولما باغچه

مقر اصلی عثمانی ها در کاخ دولما باغچه بود. بنایی که امروزه به یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول تبدیل شده و با المان هایی که در آن به کار رفته، به خوبی ابهت امپراتوری عثمانی را به رخ می کشد. دولما باغچه، آخرین جایی بوده که امپراتوری عثمانی در آن سکونت داشته و بزرگ ترین کاخ ترکیه نیز محسوب می گردد. وقتی وارد سالن تشریفات آن می شوید، لوسترهای کریستالی باکارا و بوهمی بسیار بزرگی که از سقف آویزان است توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد. همچنین گفته می گردد بیش از 14 تن طلا در سقف این کار به کار رفته که معماری آن را منحصربه فرد می کند.

قصر ایهلامور

در اواسط دهه 1850 میلادی، سلطان عبدالمجید به نیکاگوس بالیان، معمار مشهور عثمانی ها دستور داد قصری را در منطقه بشیکتاش بنا کند تا در فصل تابستان در آن از مهمان هایش پذیرایی کند. این قصر از دو بخش تشکیل می گردد. یکی ساختمانی به نام کوشک مراسیم که مخصوص برگزاری مراسم ها بوده و دیگری کوشک ماییت که مخصوص دربار سلطان عبدالمجید بوده است. در سال 1987 میلادی این قصر به یک موزه تاریخی تبدیل شد و حالا یکی از بهترین جاذبه های دنیاگردی مرکز تاریخی ترکیه محسوب می گردد.

قصر آینالی کاواک

یکی دیگر از قصرهای زیبا و تاریخی استانبول، کاخ آینالی کاواک در دل یک باغ زیبا است که در محله هاسکوی قرار گرفته و ساخت آن به دوره عثمانی باز می گردد. سلاطین عثمانی برای استراحت و خوش گذرانی خود لژهای چوبی را در این ناحیه که دوره بیزانس فقط از زمین های کشاورزی تشکیل می شد، بنا کردند. بعدهها یک کارخانه کشتی سازی نیز در محله هاسکوی بنا شد و این کاخ آینالی کاواک را به بنای مهمی تبدیل کرد.

به همین علت هم این بنا نزد مردمان محلی به کاخ کشتی سازی مشهور شده است. در داخل بنای این کاخ که حالا با سنگ بازسازی شده، عناصری از خوش نویسی و تذهیب و آینه کاری هایی زیبا چشم نوازی می کنند. یک گنبد زیبا نیز در بالای این کاخ نقش بسته است.

اما اگر از علاقه مندان به هنر و موسیقی هستید، خبر خوب اینکه در طبقه زیرین این قصر یک مرکز تحقیقاتی آلات موسیقی سنتی ترکیه ای واقع شده است. معمولا در طول سال کنسرت های موسیقی سنتی زیادی در آن اجرا می گردد.

میدان تکسیم و خیابان استقلال

مگر می گردد صحبت از جاهای دیدنی استانبول گردد و حرفی از میدان تکسیم و خیابان استقلال آن زده نگردد. میدان تکسیم، یکی از تاریخی ترین عناصر شهری استانبول محسوب می گردد که بنای یادبود جمهوری در مرکز آن واقع شده است. این بنای یادبود، ادای احترامی به تشکیل جمهوری ترکیه در سال 1923 است که از طریق پیئترو کانونیکا، یک پیکرتراش مطرح ایتالیایی ساخته شده است. خیابان استقلال نیز به لطف مراکز فرهنگی و هنری خود، یکی از بهترین جاهایی است که می توانید برای آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ مردم ترکیه به آن سر بزنید. بسکمک از مراکز خرید، کافه ها و رستوران های مهم استانبول در این خیابان توریستی متمرکز هستند.

جنگل بلگراد

بلگراد، نام جنگلی است که در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهر استانبول واقع شده و از میدان تکسیم، یک ساعت راه دارد. این جنگل به واسطه تنوع گسترده ای از گیاهان و جانورانی که دارد، به یکی از مهم ترین جاذبه های دنیاگردی شهر استانبول تبدیل شده است و سالانه از میلیون ها توریست از سراسر دنیا میزبانی می کند. در دل این جنگل، رودهایی را می بینید که درون آن آبی زلال و گوارا در جریان است. این رودها، منبع اصلی آب شرب شهر استانبول نیز محسوب می شوند.

خرید تور استانبول

بهترین و آسان ترین روشی که برای سفر به شهر تاریخی استانبول می توانید استفاده کنید، سفر کردن از طریق تورهای دنیاگردی است. شما در سامانه آنلاین فلای تودی علاوه بر اینکه قادر به مقایسه قیمت انواع تورها، تاریخ حرکت، هتل های محل اقامت و خدماتی که ارائه می دهند هستید، می توانید تنها با چند کلیک ساده تور استانبول مورد نظر خود را رزرو کنید و مهیای سفری خاطره انگیز به این شهر تاریخی و بازدید از جاهای دیدنی استانبول شوید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1402 بروزرسانی: 14 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14807

به "در سفر به استانبول کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به استانبول کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید