ترامپ فرضیه اثبات نشده اش درباره کرونا را تکرار کرد

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه بار دیگر مدعی شده ویروس کرونای جدید با آغاز فصل گرم از بین خواهد رفت.

ترامپ فرضیه اثبات نشده اش درباره کرونا را تکرار کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه توضیح داد آمریکا ممکن است به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونای جدید وارد رکود گردد.

ترامپ در یک کنفرانس خبری دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا کرونا اقتصاد آمریکا را وارد شیوع می نماید گفت: ممکن است.

رئیس جمهور آمریکا که قبلاً نگرانی های متخصصان از شیوع کرونا را فریبکاری دموکرات ها خوانده بود در ادامه گفت تمرکزش بیشتر بر مبارزه با کرونا است تا اقتصاد.

او گفت: فکر می کنم مطالبات زیادی هم برای [رشد] بازار سهام و اقتصاد وجود دارد. اما وقتی که [ویروس کرونا] از بین برود و کارمان با آن تمام شد، شاهد رشد عظیمی خواهیم بود.

ترامپ در ادامه اذعان کرد که شیوع ویروس ممکن است تا ماه آگوست ادامه داشته باشد و باعث ایجاد مشکلاتی در فعالیت های مالی گردد.

او گفت: من در وهله اول، نام آن را رکود نمی گذارم. من این را می گویم: ما یک دشمن نامرئی داریم. مسئله ای داریم که یک ماه پیش حتی کسی فکر آن را هم نمی کرد.

سخنان رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که فعالیت بنگاه های کسب و کار در سراسر آمریکا متوقف شده و تعطیلی ناگهانی بخش زیادی از اقتصاد آمریکا ممکن است باعث افزایش بیکاری و کاهش مصرف مشتریان گردد. این مسئله طبق گفته اقتصاددان ها می تواند به ایجاد رکود منجر گردد.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفته اگر ما کارمان را واقعاً خوب انجام دهیم همه گیری ویروس در آمریکا در ماه جولای یا آگوست از بین خواهد رفت. او در بخش دیگری از سخنانش هم درباره اینکه همه گیری این ویروس چه زمانی به خاتمه خواهد رسید گفت: ممکن است آگوست، جولای یا بعدتر از آن باشد.

ترامپ چند روز پیش هم در جمع فرمانداران ایالت ها مدعی شده بود: گرما عموماً این نوع ویروس را می کشد.

این سخنان ترامپ به باد سخره گرفته شد و متخصصان پزشکی از او خواستند خطر ناشی از ویروس کرونا را جدی بگیرد.

رئیس جمهور آمریکا که امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری حضور داشت گفت: تک تک ما نقشی حیاتی به عهده داریم که باید ایفا کنیم.

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش توضیح داد هنوز تصمیمی برای قرنطینه سراسری آمریکا نگرفته اما امیدوار است که کار به این نقطه نرسد.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای اعلام نمود.

با آنکه ویروس ها به خصوص ویروس عامل آنفولانزای فصلی با آغاز فصل گرم از بین می فرایند پژوهشگران می گویند هنوز تضمینی برای اینکه کرونای جدید هم چنین رفتاری داشته باشند وجود ندارد.

دولت چین پیش از این رسماً آمریکا را به احتمال جنگ بیولوژیک با ویروس کرونای جدید متهم نموده است.

دولت چین پنج شنبه (22 اسفند) از آمریکا خواسته بود در خصوص سابقه ابتلا به بیماری کووید-19 بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف سازی کند.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: آغاز [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده اند؟ نام بیمارستان ها چیست؟

وی اضافه نمود: شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه گیری را به ووهان برده است. شفاف باشید! داده های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک شرح بدهکار است.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9297

به "ترامپ فرضیه اثبات نشده اش درباره کرونا را تکرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ فرضیه اثبات نشده اش درباره کرونا را تکرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید