تخیلی ترین مدل موهای تاریخ بازی های ویدئویی

به گزارش کنفرانس هکا، تعلیق باور جزئی جدایی ناپذیر و ذاتی در بازی های ویدئویی است. بازی ویدئویی یک فانتزی دیجیتالی است پس بازیکنان با این خیالات عجیب و گاهی اوقات غیرممکن همراه می شوند. وقتی پای خلق شخصیت ها به میان می آید طراحان آزادی عمل کامل دارند خصوصاً که می دانند چیزهایی مثل جاذبه و فیزیک تأثیری بر روی لباس های شخصیت ها و سلاح هایشان ندارد اما هرچقدر هم که این طراحی ها عجیب غریب و بیگانه باشند گذرکردن و نادیده گرفتن عجیب بودن یک بخش همواره دشوارتر از بقیه است: مدل موی شخصیت ها

تخیلی ترین مدل موهای تاریخ بازی های ویدئویی

به نظر می رسد طراحان این شخصیت ها کینه ای جانانه علیه آرایشگران دارند زیرا چنان طراحی هایی برای قهرمانان و شخصیت های شرور خلق می نمایند که آدم را انگشت به دهان باقی می گذارد. بااین حال شاید این مدل موها آن قدرها که به نظر می آیند غیرواقعی نباشند. برای سردرآوردن از ته و توی قضیه ما به سراغ هیلاری هنینگر آرایشگری با سابقهٔ طولانی در این حرفه رفتیم.

تله ای پر از تیغ (کلاود استرایف، Final Fantasy VII)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: ناراحت بودن، داشتن شمشیری که سه برابر بیشتر از خودتان وزن دارد.

مدل موی شاخص: مدل تیغ تیغی کلاسیک در انیمه مثل گوکو و سایرین. حتی با طراحی شخصیت ها در Advent Children شکل دادن مو به چنین حالت نوک تیز و پر مانندی غیرممکن به نظر می رسد.

آیا شدنی است؟ هنینگر شرح می دهد: این می تواند نوعی گیسوی بافته شده باشد. موهای کلاود مثل بخش های پر ازدحام و زمختی که از هم جدا نمی شوند و به هم چسبیده به جای مانده اند. از مقداری چسب مو بهره ببرید و احتمالاً به نتیجه دلخواه می رسید. البته باید به یک نکته مهم اشاره نمود: سر کلاود احتمالاً قبرستانی از موهای مرده است. زیرا در این نوع بافت مو، تارها درهم تنیده شده تا در یک جا باقی بمانند و در طول روز حدود صد تار مو از سر میفتد.

سر پهن (گایل، Street Fighter II)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: انفجار صوتی، تشویق دیگران به بازگشت به خانه و مرد خانواده شدن و آهنگی که به همه چیز می خورد.

مدل موی شاخص: این مادر تمامی مدل موهای سر پهن است که در چشم بر هم زدنی به فرم اصلی خود باز می شود حتی وقتی گایل پس از هر نبرد آن را شانه می نماید. اگر شما ترازی بر روی سر گایل قرار دهید به احتمال زیاد به صورت کاملاً صاف بر روی موهای او می نشیند.

آیا شدنی است؟ خیر. هنینگر دربارهٔ این مدل مو می گوید: رشد مو سه مرحله دارد و هر یک از موهای شما در مرحلهٔ متفاوتی واقع شده است. مگر اینکه گایل هر روز صبح از یک گیوتین برای صاف کردن موهایش استفاده می نماید که حتی برای انجام این کار هم احتیاج به یاری دارد. در اصل ما داریم به کاری که هر روز احتیاج به چند آرایشگر دارد نگاه می کنیم.

موهای بلند و پف نموده برای سفیدپوستان (ادی واچوفسکی، SSX Tricky)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: فوق العاده سفید بودن و تنها شخصیت بازی ویدئویی بودن که به وسیله دیوید آرکت صداگذاری شده است

مدل موی شاخص: موی بلند و پف نمودهٔ بزرگ که به شکوه و جلال یال شیر است و به صافی پوست یک پرتقال بزرگ. حال این سؤال پیش می آید که آیا ادی واقعاً می تواند این بافت مرمری را حفظ کند یا سخت افزار پلی استیشن 2 در آن موقع قادر به رندر کردن این مدل مو نبوده است.

آیا شدنی است؟ بله و نه. هنینگر می گوید: بستگی دارد موهای این شخصیت چقدر فر و زبر است. اما در کل نه مدل موی آفرو (بلند و پف نموده) نمی تواند این قدر صاف باشد. هنینگر در ادامه شرح می دهد: موی ادی ممکن است یک یونولیت توپی باشد که با اسپری رنگ شده است.

لوله های آزمایش (پروتاگونیست دختر، Legend of Mana)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: قهرمانی بی نام که کوشش کرد درخت مانا و قابلیت های جادویی آن را به زندگی بازگرداند.

مدل موی شاخص: یا آن لوله های فلزی از جمجمهٔ پروتاگونیست بیرون زده اند یا این یکی از عجیب ترین مدل موهایی است که تابه حال طراحی شده است.

آیا این مدل مو شدنی است؟ خیر. هنینگر می گوید: باید خیلی سنگین باشد. من نمی دانم چطور روی موهای او به جای مانده اند. حتی اگر این لوله ها فایبرگلاس بودند باز هم این گونه قرار گرفتنشان در مو ممکن نیست. هنینگر: اگر حرکت کنید این لوله ها هیچ چیزی نزدیکشان نیست تا به آن وصل بمانند و موهایتان را درجا می نمایند. پس تنها حالتی که این مدل مو شدنی است این است که لوله ها در واقع استخوان های به رنگ فلز درآمده ای اند که از جمجمه او رشد نموده اند مثل نسخهٔ بدشانسی از ولورین.

یکدست بالا (بنیمارو، King of Fighters)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: هم تیمی شدن با کیو و گورو تا در کنار هم برای تیم ژاپن مبارزه نمایند. داشتن ابرقدرت های الکترواستاتیکی، مجذوب کننده بودن و به خوبی باخبر بودن از آن.

مدل موی شاخص: مدل موی مدادپاک کن مانند بنیمارو افسانه ای است اما در واقع بدون استفاده از ژل مو به این حالت درآمده است. در عوض انرژی استاتیکی که دائماً در بدن بنیمارو جریان دارد باعث می شود موهایش این طور سیخ بایستند.

آیا شدنی است؟ هنینگر معتقد است که قطعاً امکانش است. الکتریسیته ساکن می تواند مو را از جای خود بلند کند اما سؤال مهم این است که آیا می تواند باعث شود مو تمام مدت بلند بایستد؟ خیر. موی بنیمارو حتی می تواند مرگبار باشد. هنینگر: اگر بنیمارو محصولی به سرش بزند که در آن رطوبت وجود داشته باشد قطعاً او را برق می گیرد.

لباس موی جادویی (بایونتا، Bayonetta)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: به دست گرفتن چهار سلاح کمری جادویی به طور هم زمان، احضار گردبادی از مو برای خلق کفش یا موجوداتی اژدها مانند تا با بشود با استفاده از آنها فرشتگان را شکست داد.

مدل موی شاخص: این جنون به مدل موی کندوی عسلی بایونتا محدود نمی شود. به تصویر خوب نگاه کنید یا بازی را خودتان تجربه کنید و می بینید که کل لباس او از موهایش تشکیل شده است. آن هم لباسی که تماماً بدن چسب است.

آیا شدنی است؟ در ظاهر بله. اکستنشن هایی که مو را به شکل کندوی عسل در می آورند شدنی هستند اما لباسی از موی سر خودتان؟ امکان ندارد. مو به شکل بدنتان در نخواهد آمد. هنینگر دراین رابطه می گوید: حتی اگر مو به مقدار کافی بلند باشد به قدری ضخیم نیست که بدنتان را بپوشاند.

پمپادور راه راه (ولکینو روسو، Street Fighter EX 2 Plus)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: یکی از فراموش شدنی ترین شخصیت های استریت فایتر، استفاده از قدرت های احضار نماینده آتش فشان برای انتقام گرفتن از عشق کشته شده اش.

مدل موی شاخص: تنهٔ گورخر را با یک شاخک ترکیب کنید و آنچه که به دست می آورید مدل موی ولکینو است.

آیا شدنی است؟ بله و در مقایسه با سایر مدل موهای حاضر در این مقاله انجامش نسبتاً راحت است. هنینگر می گوید: شما باید ابتدا موها را های لایت کنید. درنتیجه انتظار قرارگرفتن ده ها فویل بر روی سرتان را داشته باشید. هنینگر پمپادور او را بسیار الویس مانند توصیف می نماید که می شود آن را به وسیله پوش دادن زیاد مو به دست آورد.

سر کلاه خودی (هاکان، Super Street Fighter IV)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: خفه کردن خود در روغن زیتون در طول مبارزات خیابانی، داشتن رنگ پوستی مشابه هلبوی بدون اینکه کسی به او واکنش نشان دهد.

مدل موی شاخص: در نگاه اول، ممکن است موی هاکان را با کلاهی که روی آن میخ پرچ شده باشد اشتباه بگیرد ولی این طور نیست و این در واقع مدل موهای اوست که به شکل عجیبی حالتش را حفظ می نماید آن هم وقتی روغن از همه جایش در حال چکیدن است.

آیا شدنی است؟ اصلاً. هنینگر: من نمی دانم اصلاً ابزاری وجود دارد که بتواند چنین مدلی را ایجاد کند. روغن همه چیز را سر می نماید و باعث افتادن آن می شود. پس موی هاکان قطعاً به سرعت حجم و شکل خودش را باید از دست بدهد. علاوه بر این رنگ آبی مدت طولانی بر روی مو باقی نمی ماند.

قلاب ماهیگیری معکوس (چارلی، Street Fighter Alpha)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: دوست صمیمی گایل بودن، داشتن نام نَش در ژاپن. به احتمال زیاد مردن در آتشی که به وسیله ام. بایسون شعله ور شده است.

مدل موی شاخص: با درنظرگرفتن اینکه در خصوص کدام آلفا صحبت می کنید، زاویه راست و تندی که از سر چارلی بیرون زده است کاملاً با هم فرق دارند. توجه داشته باشید که چارلی می تواند دو پشتک وارو بزند و مدل موهایش را حفظ کند.

آیا شدنی است؟ ممکن است. سؤال مهم تر این است که پایهٔ آن در کجا واقع شده است؟ هنینگر می گوید: یک احتمال این است که پایهٔ مو به نوعی گیره وصل است. اما یک احتمال ترسناک تر دیگر نیز وجود دارد: این می تواند یک کلاه گیس باشد. دسته مویی مصنوعی که او به سرش چسبانده تا بهتر به نظر بیاید.

بال های آیرودینامیک (هیهاچی میشیما، Tekken)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: میزبانی بسیاری از تورنمنت های King of the Iron Fist، پرتاب کردن پسرش کازویا از یک صخره به پایین.

مدل موی شاخص: این اتفاقی است که وقتی دارید کچل می شوید رخ می دهد و در عوض اینکه موهایتان را ازیک طرف به طرف دیگر سیم کشی کنید تصمیم می گیرید خط ریشتان را به شکل دوشاخ کامل دربیاورید.

آیا شدنی است؟ به راحتی. هنینگر دراین رابطه می گوید: فقط احتیاج به محصولات زیادی دارد. علاوه بر این موهای او خیلی بلند نیست پس خیلی سنگین نخواهد بود. او حتی می تواند این مدل را با بالارفتن سنش حفظ کند زیرا موهای سر با بالارفتن سن نازک تر می شوند.

موشک انداز (داریان کرسند، Apollo Justice: Ace Attorney)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: احتمالاً تنها کارآگاه بین المللی که شغل دومش گیتاریست است.

مدل موی شاخص: بله مدل موی کرسند کمی ذکری است اما با درنظرگرفتن طرز لباس پوشیدنش می شود نتیجه گرفت که این مدل استوانه ای باهدف شباهت به بینی کوسه طراحی شده است. بادقت به لباس ها او شما می توانید ببینید که زیپ کت و کلاهش دندانه هایی مثل دندان های کوسه دارند.

آیا شدنی است؟ هنینگر چند ثانیه پس از تماشا تصویر کرسند معتقد است: به هیچ عنوان. برای داشتن نوک سفید مثل این مدل مو من واقعاً نمی دانم چه کاری می شود انجام داد. این نوک موهایش نیست. من نوک موهایش را دارم پشت سرش می بینم پس دکلره و رنگ کردن مو در بخش وسطی آن با چنین ظرافتی خیلی سخت است.

تاج خروس سوراخ دار (بردی، Street Fighter Alpha)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: خفه کردن و به زمین زدن افراد با یک زنجیر، سپس لیسیدن زنجیر به شکلی بسیار آزاردهنده.

مدل موی شاخص: انگار یک قالب شیرینی پذیری را از داخل باعظمت ترین مدل موی تاج خروسی در دنیا رد نموده باشید. از پهلو شبیه یک دربازکن بلوند به نظر می رسید.

آیا شدنی است؟ به هیچ وجه. هنینگر می گوید: اگر این مدل مو پلاستیکی باشد شدنی است اما اگر موی واقعی باشد هرگز شدنی نیست. شرح غیرممکن بودن این مدل ساده است. اگر در موهایتان یک سوراخ ایجاد کنید بخش های فوقانی جایی برای تکیه و ایستادن روی آن ندارند.

شاخک رول دارچینی (جون لین میلیام، Star Gladiator)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: استفاده از یک حلقهٔ پلاسمایی به عنوان سلاحی آینده گرا. ژیمناست بودن در قرن بیست و چهارم.

مدل موی شاخص: مدل موی خرگوشی را بپیچانید تا به یک توپ تبدیل شود و سپس کاری کنید که دیگر از قوانین جاذبه تبعیت نکند. در نهایت به چیزی شبیه شاخ و صدف حلزون می رسید.

آیا شدنی است؟ بله. یا به وسیله سیم یا کلاه گیس. هنینگر می گوید: این ممکن موی طبیعی خود او باشد و شاخک ها با استفاده از کلاه گیس گیره دار اضافه شده باشند. اگر واقعاً کلاه گیس باشند این اکستنشن ها برای جون بیش از صد دلار آب خورده اند و طبق گفته های هنینگر احتیاج به مجموعه ای از گیره های سفت و محکم دارند تا سر جایشان باقی بمانند.

شاخ قوچ ماکارونی مانند (لارکسین، Kingdom Hearts: Chain of Memories)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: تنها عضو زن سازمان سیزده بودن، سوراخ کردن دشمنان با چاقوهای الکتریکی

مدل موی شاخص: یک مدل موی شاخکی دیگر به همراه مدل پیکسی.

آیا شدنی است؟ بله. چشمان آبی شخصیت می تواند نشان دهنده آن باشد که رنگ بلوند موهای او طبیعی است. هنینگر می گوید: تنها کاری که دارد می نماید این است که با ژل مو را عقب زده و سپس با استفاده از واکس یا موس مو شاخک ها را فرم داده است. از طرف دیگر ممکن است لارکسین یک سیم از داخل موهایش رد نموده باشد مثل Pippy Longstocking. البته ما مطمئن نیستیم این کار در حین نبرد به نفع او باشد زیرا هنینگر تأکید دارد که اگر حرکت کند آن سیم ها در موهایش باقی نمی مانند

دونات طویل شده (ایجنت جی، Elite Beat Agents)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: به کارگیری قدرت موجود در پایکوبی برای یاری به مردمی که احتیاج به یاری دارند و دفاع از سیاره در برابر تهاجم بیگانگان

مدل موی شاخص: به نظر می رسد یک غول ایجنت جی را از مویش بلند نموده، آن را دور انگشت کوچکش چرخانده و سپس به آرامی او روی زمین گذاشته تا لباسش چروک نشود. البته تمامی این اتفاقات همراه با آهنگ Jumping Jack Flash به وقوع پیوسته اند.

آیا شدنی است؟ به طرز شوکه نماینده ای بله می شود این مدل مو را در واقعیت به دست آورد. هنینگر شرح می دهد: اگر او بخش بلند موهایش را به سوی دیگر شانه کند و سپس آن را دور یک دونات یونولیتی بپیچد و با یک سنجاق در جا نگهش دارد به مدل مشابه می رسد. مهم تر از همه طبق گفته های هنینگر اگر به خوبی این دونات را سر جایش محکم کنید حتی موقع پایکوبییدن هم ممکن است تکان نخورد.

اینجا چه خبره؟ (سیمور گوادو، Final Fantasy X)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: مبلغ کلیسای یِون بودن، به هم زدن خواستگاری تیدوس از یونا.

مدل موی شاخص: بدون تیغه ها، مدل موی سیمور نسبتاً عادی به نظر می رسد حتی با رنگ آبی تیره ای که دارد. با این تیغه ها و شاخک ها انگار دورگه ای ترسناک از عنکبوت و شقایق دریایی بر روی سر سیمور سبز شده است.

آیا شدنی است؟ هنینگر با قطعیت می گوید: این یک مدل مو نیست بلکه یک آلتی تزیینی بر روی موی است. به هیچ عنوان شدنی نیست. در خوش بینانه ترین حالت از پلاستیک یا یونولیت درست شده و با اسپری رنگ شده است. داشتن کسمه ای شخصی سازی شده مقرون به صرفه نیست پس می توانیم حدس بزنیم سیمور پول هایی که از تبلیغ برای یون به دست می آورد را کجا خرج می نماید.

گیسوکمند (میلیا ریج، Guilty Gear)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: استفاده از مو به صورت سلاحی مرگبار برای کشتن دیگران

مدل موی شاخص: جدای از اینکه موی او می تواند به طور دلخواه شکل گرفته و حمله کند این مو در بین موهای این فهرست بلندترین است. در واقع موهای میلیا به قدری بلند است که در طول برخی از سکانس ها او از موهایش به عنوان صندلی استفاده می نماید.

آیا شدنی است؟ هنینگر معتقد است نگهداری از این حجم مو غیرممکن است. چطور می شود آن را شانه کرد؟ شما هیچ کاری نمی توانید بکنید. شامپو زدن و شستن چنین موی بلندی ساعت ها وقت می برد و خشک کردن آن نیز جز دردسر چیزی برایتان ندارد. علاوه بر این برای رسیدن به چنین طولی شما احتمالاً باید از زمان تولد موهایتان را بلند کنید.

مارج سرخ رنگ (کیندل، Advance Wars)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: فرماندهی نیروهای Black Hole، مهارت بالای مبارزه در محیط های شهری

مدل موی شاخص: همان طور که از اسمش پیداست، کیندل موهای سرخ رنگی دارد که به نظر می رسد قادر است یک بادکنک را بترکاند و ما نمی دانیم قضیه آن گره تاب خورده ای که به جای چتری روی پیشانی اش واقع شده است چیست.

آیا شدنی است؟ شاید اما خیلی کاربردی نیست. هنینگر: از نظر مالی فقط تغییر رنگ مو به این رنگ قرمز 200 دلار هزینه دارد. ابروهایش رنگ تیره تری دارند پس باید هر دو را اول دکلره کنیم تا به رنگ قرمز روشن و درخشان کیندل برسیم. خود مدل مو نیز قابل انجام است و با پیچیدن مو به دور خودش می شود به این شکل دست یافت.

تاج چندرنگ (داک کینگ، Fatal Fury)

دارندهٔ این مدل بیشتر به داشتن چه چیزهایی شناخته می شود: مبارزه و پایکوبی بریک، داشتن دارودسته ای از اردک ها.

مدل موی شاخص: مدل موی تاج خروسی بسیار باریک به رنگ های زرد درخشان و آبی تیره. در حین حرکت دائماً عقب و جلو می رود چه در خیابان ها و چه در صحن پایکوبی.

آیا شدنی است؟ بله اما بهای بالایی دارد. داک کینگ باید دائماً موهایش را دکلره کند و بخش های کناری سرش را از ته بزند تا این مدل مو را حفظ کند. هنینگر می گوید: باید هر سه چهار روز یک بار موهایش را بتراشد زیرا موی سر رشد سریعی دارد و سپس باید موهایش را نیز مرتباً رنگ کند. او بعلاوه به واکس مو برای حفظ مدل مویش احتیاج دارد. تمامی این کارها حدود 150 دلار هزینه دارد که به نظر به صرفه نمی آید.

منبع: Gamesradar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 فروردین 1403 بروزرسانی: 7 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16308

به "تخیلی ترین مدل موهای تاریخ بازی های ویدئویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخیلی ترین مدل موهای تاریخ بازی های ویدئویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید