بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست چیست و چطور مسائل پوستی را درمان می نماید؟

به گزارش کنفرانس هکا، امروزه با توسعه تکنولوژی ابزارهای متنوع و پیشرفته مراقبت از پوست به بازار آمده اند تا به افراد در حل مسائل پوستی و بازیابی سلامت و جوانی پوست یاری نمایند. قلم پاکسازی پوست که بیوتی پن یا پلاسما پن هم نامیده می گردد یکی از این ابزارهای کاربردی مراقبت از پوست است که می تواند در منازل، کیلینک ها و سالن های زیبایی مورد استفاده قرار بگیرد و بسیاری از مسائل پوستی مانند زگیل، لک، جای زخم و غیره را درمان کند. در این مطلب نحوه کارکرد قلم پاکسازی پوست و انواع کاربردهای آن را برایتان شرح داده ایم؛ با ما همراه باشید.

بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست چیست و چطور مسائل پوستی را درمان می نماید؟

قلم پاکسازی پوست چیست و چطور کار می نماید؟

قلم پاکسازی پوست که با نام های بیوتی پن، پلاسما پن یا قلم مو پاکسازی پوست هم شناخته می گردد یکی از ابزارهای الکتریکی مراقبت از پوست است. البته بیوتی پن را با میکرودرم های خانگی اشتباه نگیرید؛ در دستگاه های میکرودرم با استفاده از سوزن های ریز پوست تحریک به کلاژن سازی می گردد در حالی که نحوه کارکرد بیوتی پن بر اساس تکنولوژی یون های مثبت و یا پلاسما طراحی شده است.

بیوتی پن به طور غیر مستقیم سبب تحریک زیستی بافت های عمقی پوست می گردد و در نتیجه پوست برای فراوری کلاژن و الاستین بیشتر تحریک می گردد. این ابزار مراقبت از پوست با فناوری نو کربونیزاسیون یونی کار می نماید. دستگاه های بیوتی پن یا قلم های پاکسازی پوست انرژی الکتریکی را به انرژی الکترواستاتیکی تبدیل می نمایند و با ایجاد فرکانس بالا باعث ایجاد جرقه بین یک یون پایدار روی سطح پوست و یک یون ناپایدار در هوا می شوند؛ انرژی حاصل از این جرقه و حرارت آن باعث تحریک لایه های اپیدرم و بعلاوه تصعید بعضی از بخش های پوست خواهد شد و به این ترتیب این دستگاه می تواند در رفع ضایعات پوستی موثر باشد.

این دستگاه ها جزو درمان های غیر تهاجمی محسوب می شوند و به علت استفاده از تکنولوژی یون الکتریکی درد یا خونریزی به همراه نداشته و در نتیجه عوارض چندانی ندارند؛ البته درجات بالای دستگاه ممکن است باعث ایجاد التهاب و قرمزی پوست شوند که این التهابات پس از نهایتا یک هفته رفع می شوند.

قلم پاکسازی پوست یا بیوتی پن چه کاربردهایی دارد؟

بیوتی پن بسیاری از مسائل پوستی را درمان می نماید؛ در این بخش از مطلب به شایع ترین مسائل پوستی می پردازیم که با استفاده از بیوتی پن ها قابل درمانند. به خاطر داشته باشید که دستگاه های بیوتی پن درجه های قدرتی و سری های مختلف دارند که برای حل مسائل پوستی مختلف کاربرد دارد؛ بعضی از قلم های پاکسازی پوست تنها برای درمان بعضی از مسائل پوستی محدود طراحی شده اند و بعضی دیگر برای درمان مسائل پوستی متعددی فراوری شده اند. برای به کار بردن بیوتی پن برای حل مسائل پوستی باید دقیقا طبق دستور العمل دستگاه عمل کرد.

رفع جای جوش و آکنه

رفع جای جوش و آکنه یکی از کاربردهای مهم دستگاه بیوتی پن است؛ این قلم های زیبایی می توانند با ایجاد فرآیند کربونیزاسیون یونی باعث تحریک پوست برای کلاژن سازی در نقاطی شوند که لک و اسکار جوش روی آن به جای مانده است و به این ترتیب پوست بازیابی خواهد شد و جای جوش ها به تدریج محو می شوند.

جای بخیه و زخم

جای بخیه و زخم را هم می توان با استفاده از دستگاه های بیوتی پن بهبود داد؛ البته باید دقت داشته باشید که زخم ها به صورت باز نباشند.

کاهش چین و چروک های پوست

کاهش چروک یکی از دیگر کارنمودهای دستگاه های بیوتی پن است. با افزایش سن و کاهش فرایند کلاژن سازی و بعلاوه قرار گرفتن در معرض نور خورشید چین و چروک های ریز به تدریج روی پوست ظاهر می شوند. قلم های پاکسازی پوست یا بیوتی پن ها می توانند با تحریک لایه های اپیدرم به کلاژن سازی، استحکام پوست را بالا برده و چین و چروک های پوست را کاهش دهند. چروک های پنجه کلاغی، خط خنده، چروک های روی پیشانی و دیگر انواع چروک های صورت و پوست با استفاده مستمر و اصول از قلم پاکسازی پوست به تدریج محو می شوند.

درمان لک های پوستی

درمان انواع لک های پوستی یکی از کاربردهای قلم های پاکسازی از پوست است؛ برای درمان این لک ها معمولا از درجه های پایین تر دستگاه استفاده می گردد؛ به ویژه لک های قهوه ای و پیگمنت های پوست را می توانید با استفاده از قلم های پاکسازی پوست درمان کنید.

درمان انواع خال های پوستی

انواع خال های قهوه ای یا خال های گوشتی را می توان با استفاده از قلم پاکسازی پوست درمان کرد؛ البته توجه داشته باشید که برای درمان خال های پوستی با قلم پاکسازی پوست باید دقیقا طبق دستورالعمل دستگاه عمل کرد. نکته دیگری که در خصوص برداشتن خال های پوستی با دستگاه بیوتی پن باید به آن توجه کنید این است که خال پوستی شما مادرزادی است یا خیر؛ دستکاری خال هایی که به تازگی روی پوست تان ایجاد شده اند ممکن است خطرناک باشد بنابراین در این مواقع باید حتما با پزشک متخصص مشورت کرد.

خال برداری با قلم های پاکسازی از پوست بدون درد و خونریزی است زیرا مویرگ هایی که در طول این فرایند سر باز نموده اند بلافاصله خشک می شوند و دستگاه هم پوششی بر روی منطقه خال برداری شده ایجاد می نماید که مانع ایجاد عفونت است.

درمان زگیل

اگر روی پوست تان زگیل دارید می توانید با استفاده از بیوتی پن زگیل پوستی تان را درمان نموده و در اصطلاح بسوزانید. البته باید در نظر داشته باشید که این درمان هم بهتر است تحت نظر پزشک متخصص انجام گردد.

رفع کردن جای تتو

قلم های پاکسازی پوست برای رفع کردن جای تتوهای سطحی هم مورد استفاده قرار می گیرند؛ بعضی از این دستگاه ها معمولا یک سری مخصوص و یک درجه قدرتی ویژه برای ریمو تتو دارند. البته باید در نظر بگیرید که برای رفع کردن تتوهای بزرگ (بیشتر از سه سانت) فرایند درمان باید در چند جلسه انجام گردد چرا که امکان التهاب و عفونت باکترایی وجود دارد؛ این فرایند درمانی هم جزو فرایند هایی است که باید با مشورت پزشک انجام گردد.

درمان استرچ مارک

استرچ مارک ها هم جزو ضایعات پوستی ناخوشایندی هستند که می توان آن را با استفاده مستمر و اصولی از قلم پاکسازی پوست بهبود داد و درمان کرد.

روش استفاده از دستگاه بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست

قلم های پاکسازی از پوست در منزل، کلینیک ها و سالن های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده از دستگاه ابتدا باید نوع مشکل پوستی که می خواهید به وسیله دستگاه رفع گردد را بدانید و پس از آن با مراجعه به کاتالوگ و بروشور راهنمای محصول نوع سری دستگاه و بعلاوه درجه تنظیم قدرت و مقدار فرکانس را معین کنید.

در مرحله اول با توجه به نوع مشکل پوستی تان و در نظر گرفتن شدت فرکانس و قدرت دستگاه بر حسب احتیاج می توانید از کرم های بی حس نماینده پوست بهره ببرید. پس از تاثیر کرم های بی حسی دستگاه را روشن و بهره ببرید. پس از استفاده از قلم های پاکسازی پوست باید از کرم های ترمیم نماینده و کاهش دهنده التهاب پوست استفاده نمایید.

خرید قلم پاکسازی پوست

برندهای گوناگون فراوری نماینده ابزارهای مراقبت از پوست قلم های پاکسازی پوست را در انواع مختلف وارد بازار نموده اند. بعضی از دستگاه ها درجه های قدرتی بسیار متنوعی دارند و می توانند گستره متنوعی از مسائل پوستی را درمان نمایند؛ به عنوان مثال دستگاه های 3 قدرته تنها بعضی از مسائل پوستی را پوشش می دهند و تنها برای استفاده خانگی فراوری شده اند و دستگاه های 9 قدرته گستره متنوع تری از مسائل پوستی را درمان می نمایند و برای استفاده در سالن ها یا کیلینیک های زیبایی مناسب ترند.

اگر می خواهید برای استفاده خانگی قلم پاکسازی پوست را تهیه کنید ابتدا نوع مسائل پوستی که می خواهید با قلم پاکسازی پوست رفع شوند را معین کنید و پس از آن با آنالیز کاتالوگ و مشخصات دستگاه ببینید که آیا مشکل پوستی شما جزو درمان های دستگاه مورد نظرتان هست یا خیر.

نکته دیگری هم که باید مد نظر قرار دهید اصالت، اعتبار و کیفیت دستگاه است؛ بنابراین حتما قلم پاکسازی پوست را از فروشگاه های معتبر بخرید. قلم پاکسازی پوست گلویش استایل، قلم پاکسازی پوست میوتو ایتالیا، پلاسما پن بیوتی مانستر، قلم پاکسازی پوست بیوتی پن، قلم پاکسازی پوست پلاسما پن مگلو مدل بیوتی و قلم پاکسازی پوست بیکو مدل زیکن از جمله پرفروش ترین و محبوب ترین دستگاه های بیوتی پن موجود در بازار هستند.

و در خاتمه

قلم پاکسازی پوست صورت و بدن یا بیوتی پن ابزاری کارآمد برای رفع ضایعات پوستی و جوانسازی پوست است؛ برای این که بتوانید از مزایای این ابزار کاربردی بهره ببرید می توانید به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید و یا این که خودتان دستگاه را تهیه نموده و با مطالعه دقیق بروشور و کاتالوگ راهنمای محصول در منزل بهره ببرید؛ به خاطر داشته باشید که برای رفع بعضی مسائل پوستی مانند خال های گوشتی، زگیل یا جای تتو که درجه های قدرتی بالاتر دستگاه را می طلبد پیش از استفاده بهتر است با پزشک مشورت کنید.

منابع: skinvisio, blinkbeauty

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 بهمن 1402 بروزرسانی: 25 بهمن 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15081

به "بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست چیست و چطور مسائل پوستی را درمان می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوتی پن یا قلم پاکسازی پوست چیست و چطور مسائل پوستی را درمان می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید