به نظر می رسد بازگشایی مرز خسروی قطعی است

به گزارش کنفرانس هکا، استاندار کرمانشاه با اشاره به امضای توافقنامه میان دو کشور ایران و عراق مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در اربعین سال جاری و پای کار آمدن حشدالشعبی برای تامین امنیت زوار در عراق، گفت: به نظر میرسد با این شرایط بازگشایی مرز قطعی است و این احتمال است که ظرف چند روز آینده این مرز بازگشایی گردد.

به نظر می رسد بازگشایی مرز خسروی قطعی است

هوشنگ بازوند با حضور در دفتر خبرنگاران منطقه کرمانشاه، با اشاره به امضای توافقنامه بازگشایی مرز خسروی در اربعین سال جاری، گفت: این توافق نامه میان وزرای کشور ایران و عراق به امضا رسیده است.

وی اضافه نمود: این توافقنامه باید در عراق به تایید نخست وزیری این کشور برسد و پس از آن توسط نخست وزیر به فرماندهی کل ارتش ارتش ابلاغ گردد، چرا که طبق قانون اساسی این کشور، ارتش عراق باید اجازه بازگشایی مرز را بدهد.

بازوند تاکید نمود: ارتش عراق نیز بازگشایی مرز را مشروط به همکاری حشد الشعبی در برقراری امنیت مرز نموده که این همکاری در حال اجرا است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بازدیدش در سفر روز گذشته اش به عراق از بخشی از راستا تردد زوار، گفت: خوشبختانه تغییرات پاسگاه های نیروهای ارتش عراق با نیروهای حشد الشعبی در این راستا در حال اجرا است و بسیار امیدواریم این تغییرات به زودی منجر به بازگشایی مرز گردد.

بازوند به جلسه روز گذشته(سه شنبه) خود با استاندار دیالهعراق هم اشاره نمود واضافه نمود: خوشبختانه در طرف عراقی نیز آمادگی کامل برای بازگشایی مرز خسروی و تردد زوار اربعین وجود دارد.

وی اضافه نمود: شرکت های حمل و نقل آنها آمادگی 100 درصدی دارند و حتی مکان موکب ها را نیز مشخص نموده اند و بحث تامین امنیت نیز بطور کامل در دستور کارشان قرار گرفته است.

بازوند اضافه نمود: فردا(پنجشنبه) نیز جلسه ای با حضور مسئولین عراقی خواهیم داشت و حتی این امکان وجود دارد که مرز خسروی از پس فردا (15 شهریور) بازگشایی گردد.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: شرایط نشان می دهد سال جاری بازگشایی مرز قطعی است و امیدواریم این هفته یا نهایتا هفته آینده شاهد بازگشایی مرز خسروی باشیم.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5380

به "به نظر می رسد بازگشایی مرز خسروی قطعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به نظر می رسد بازگشایی مرز خسروی قطعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید