برترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بسته بندی جهان کجا هستند ؟

به گزارش کنفرانس هکا، نقش و اهمیت بسته بندی در دنیا امروز بر کسی پوشیده نیست، بسته بندی به اسم پوشش کالا نقش واسطه ای بین فناوری و مصرف کننده را دارد که علاوه بر جنبه نگهداری کالا با ویژگی ارتباطی - تبلیغی خود در فروش کالای تولیدی بسیار تأثیر گذار است.

برترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بسته بندی جهان کجا هستند ؟

در حال حاضر، هزینه بسته بندی دنیای برای 1350 میلیون تن محصولات غذایی بالغ بر 745 میلیون دلار است و تحقیقات نشان داده است که یک دلار سرمایه گذاری در صنعت بسته بندی تا 3 دلار سود را می تواند در پی داشته باشد و همین عامل علت قانع نماینده ای برای حضور سرمایه گذاری دولت ها در این زمینه است و یکی از فعالیت های دولت ها استفاده از مراکز دانشگاهی برای ترویج این صنعت و آموزش آن در دانشگاهها می باشد. در اینجا به آنالیز برترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بسته بندی دنیا پرداخته می گردد.

بیشتر بخوانید : برترین شرکت چاپ و بسته بندی ایران کدام است؟

دانشگاه ایالتی سینژوئیه

دانشگاه ایالتی سینژوئیه منبع محبوب و مورد علاقه Silicon Valley برای استخدام است، وضعیتی که آن را به یکی از مطلوب ترین نهادهای عمومی در کشور می نماید.

یکی از عظیم ترین مؤسسات تحقیقاتی عمومی در کالیفرنیا، دانشگاه ایالتی سینژوئیه، به علت ارتباط عمیق و بسیار با ارزش خود با دره سیلیکون (Silicon Valley نام رایج و غیر رسمی منطقه ای در حدود 70 کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومه سانتا کلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است. معروفیت این منطقه به علت قرار داشتن بسیاری از شرکتهای مطرح انفورماتیک دنیا در این منطقه است) شناخته شده است.

به همین ترتیب، SISU دارای بعضی از برنامه های مهندسی رقابتی و رتبه بندی شده در کشور است که شامل مهندسی رایانه و نرم افزار، مهندسی برق و غیره می گردد.

SJSU فارغ التحصیلان بیشتری را نسبت به هر مدرسه دیگر به دره سیلیکون در کالیفرنیا می فرستد، و پشتیبانی از فارغ التحصیلان این دانشگاه معروفیت خود را به اسم یکی از برترین مکان ها برای مهندسان مشتاق افزایش داده است.

SJSU برنامه ای غیر معمول بین رشته ای را که بر روی بسته بندی مواد غذایی تمرکز دارد، ارائه میدهد: مقطع کارشناسی در علوم تغذیه با تمرکز در بسته بندی این استثنای عظیم، نه تنها مواد غذایی و علوم غذایی، بلکه طراحی، پردازش، مواد و تمامی خواسته های بسیاری که در ایجاد، بسته بندی و حمل غذا ایجاد می گردد، به ارمغان می آورد.

چنین برنامه ای جامع در این زمینه بسیار نادر است و هزینه تحصیلات SJSU برای ساکنان کالیفرنیا و غیر ساکنین بسیار مناسب است که برای این دانشگاه یک معروفیت جامع به اسم یک ارزش به ارمغان آورده است

بیشتر بخوانید : عظیمترین مسائل طراحان گرافیک با صنعت چاپ که آنها را نابود می نماید!

دانشگاه پوردو - شمال غربی

دانشگاه پوردو شمال غربی، یکی از تازهترین مؤسسات در غرب میانه است که به وسیله ادغام Purdue Calumet و Purdue North Central در سال 2016 تأسیس شده است. یکی از مزایای این ادغام مرکز تحقیقات ماشین آلات بسته بندی، یک مؤسسه تحقیقاتی پیشرفته است، که برای همکاری با شرکای صنعتی که ابتدا کالج فناوری پوردو کالومت را تأسیس نموده اند، افزایش یافته است. این نوآوری پایه و اساس برنامه مهندسی مکاترونیک در شمال غربی پوردو را فراهم می نماید.

مهندسی مکاترونیک یک برنامه الگویی تازه است که ترکیبی از مهندسی مکانیک، برق و فراوری با درجه بسیار انعطاف پذیر است. مدل آزمایشگاهی مکاترونیک Purdue Northwest، تنظیم برنامه ای است که می تواند فرصت های شغلی را به اسم مهندس بسته بندی و بعلاوه مسیرهای مرتبط مانند طراحی ماشین آلات و روابط کاربری انسان / دستگاه فراهم کند. شبیه این برنامه در دانشگاه های دیگر به این خوبی یافت نمی گردد.

بیشتر بخوانید : 100 ایده خلاقانه و مجذوب نماینده بسته بندی 2021

دانشگاه ویسکانسین -استات

دانشگاه ویسکانسین تجارب زیادی در پلی تکنیک به ارمغان آورده است و ROI (بازگشت سرمایه گذاری) بالایی دارد. دانشگاه ویسکانسین استوت به اسم مؤسسه پلی تکنیک عمومی ویسکانسین مأموریت خاصی دارد و هدف آن این است که آموزش عمومی در زمینه مهندسی، علوم کاربردی، مراقبت های بهداشتی و سایر زمینه های حرفه ای و فنی را برای مردم ویسکانسین فراهم نماید.

با توجه به این دیدگاه خاص، استات به سرعت تبدیل به یکی از نهادهای متنوع، پیشرفته و مطلوب دولت شده است که دانش آموزان از سراسر کشور برای برنامه های مهندسی سطح بالا به ویسکانسین می آیند.

UW-Stout مقطع کارشناسی در بسته بندی را به طور خاص برای مهندسین و طراحان آینده در زمینه بسته بندی ارائه میدهد. این برنامه بر اساس نیازهای صنعت، با تأکید بر مهارت های حل تحلیلی و حل مسئله و به یاری فناوری موجود از حداکثر توانایی خود، ساخته شده است.

برای مطالعه بیشتر، مقطع کارشناسی مهندسی، ساخت و ساز را ارائه می دهد، که دانش آموزان این دوره ها باید بر جنبه های فنی بسته بندی، از توسعه و طراحی گرفته تا آزمون، تمرکز نمایند. هر دو برنامه: از کار دست و یادگیری تجربی استفاده می نمایند و مقطع کارشناسی حتی می تواند، به طور کاملا برخط برای کار حرفه ای باشد

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12824

به "برترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بسته بندی جهان کجا هستند ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بسته بندی جهان کجا هستند ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید