برترین جاذبه های دیدنی اطراف اردبیل را بشناسید

به گزارش کنفرانس هکا، نزدیکی اردبیل به شمال سرسبز ایران و گردنه حیران در کنار کوه های سر به فلک کشیده ای مانند سبلان، باعث شده جنگل ها، آبشارها و چشمه های آبگرم زیادی در این منطقه وجود داشته باشد. از این رو این منطقه نزد گردشگران دوست دار طبیعت بسیار محبوب است.

برترین جاذبه های دیدنی اطراف اردبیل را بشناسید

در ادامه اصلی ترین جاذبه های گردشگری اطراف اردبیل را معرفی معرفی می شود.

دریاچه زیبای نئور

نئور بزرگترین دریاچه طبیعی استان اردبیل است و مسافران اردبیل معمولا دوست دارند سری به این دریاچه زیبا بزنند. دریاچه نئور یک دریاچه آب شیرین بوده که وسعت آن به بیش از 200 هکتار می رسد. اگرچه این دریاچه در بعضی از نقاط حالت باتلاقی پیدا می نماید و برای شنا کردن مناسب نیست اما تفریحاتی چون ماهیگیری در آن امکانپذیر است.یکی از زیبایی های این دریاچه در فصل زمستان، یخ بستن آب آن و تبدیل شدن به یک پیست اسکیت طبیعی است. به همین علت در تمام فصول سال، بازدید از این دریاچه لذت بخش خواهد بود.

جنگل فندقلو

فندقلو بزرگترین جنگل استان اردبیل است و دلایل نامگذاری آن درختان فندقی بوده که به وفور در این جنگل رشد نموده اند. پیاده روی و پیک نیک در فضای این جنگل می تواند اصلی ترین بخش سفرتان باشد. اگرچه شما می توانید از جاذبه های خاص جنگل فندقلو مانند دشت بابونه ها و آبشار مشه سویی نیز تماشا کنید.تابستان برترین فصل برای سفر به این جنگل است ولی از ابتدای بهار تا سرانجام آبان ، امکان بهره بردن از تمام جاذبه های تماشای فندقلو وجود دارد.

دریاچه سوها

سوها یکی دیگر از دریاچه های طبیعی اطراف اردبیل و از مقاصد بکری است که طبیعت گردان ترجیح می دهند به آن سفر نمایند. سوها دارای آبی راکد بوده و برای شنا کردن مناسب نیست، اما این دریاچه برای قایقرانی و صید ماهی قزل آلای رنگین کمان در فصول خاصی از سال بسیار مناسب است.

بخشی از مسیر این دریاچه صعب العبور است و لذا پیشنهاد می شود سفر خود را در فصول سرد و پربارش سال انجام ندهید. ادامه مسیر دریاچه شما را به آبشار معروف لاتون می رساند و بسیاری از طبیعت گردان از این دریاچه به صورت پیاده به سمت لاتون حرکت می نمایند.

سایت باستانی شهر یئری

در صورت که دوست دارید تا از طبیعت کوهستانی اردبیل در کنار آثار بی نظیر تاریخی و باستانی آن لذت ببرید، می توانید به نزدیکی مشکین شهر و منطقه مشهور تاریخی شهر یئری هم سری بزنید. قدمت قلعه و معبد موجود در این منطقه به بیش از 7 هزار سال قبل برمی شود و سنگ قبرهایی با تصاویری عجیب که به شکل انسان های بدون دهن حکاکی شده اند، به وفور در این منطقه یافت می شود. قدمت سکونت انسان در این منطقه به دوره مس برمی شود.

پیست اسکی آلوارس

آلوارس منطقه زیبای کوهستانی در نزدیکی اردبیل و یکی از پیست های اسکی معروف شمالغرب کشور محسوب می شود. این منطقه در طول سال و در فصول مختلف اندازه گردشگران و علاقمندان به کوهنوردی و اسکی است. آلوارس بخشی از کوه مرتفع سبلان بوده و دارای امکاناتی مانند تله کابین و بالابر است. در بعضی از سال ها حتی در تابستان نیز برف در این محل مشاهده می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 7 اسفند 1402 بروزرسانی: 7 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15452

به "برترین جاذبه های دیدنی اطراف اردبیل را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاذبه های دیدنی اطراف اردبیل را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید