برترین بردگیم هایی که می توانید تعطیلات نوروز در دورهمی ها بازی کنید

به گزارش کنفرانس هکا، سال نو و تعطیلات نوروز به زودی فرا می ررسد، رفت و آمد ها زیاد شده و مهمانان زیادی خواهید داشت. به جز خوردن شیرینی و آجیل و تعریف کردن خاطرات خوب، چیزی که می توانید با آن لحظات خوبی را به دور از فضای مجازی تجربه کنید، تجربه بازی های رومیزی است. هرچند با وجود گزینه های بی شماری که در دسترس است، انتخاب بازی مناسب برای دورهمی های شما می تواند یک چالش باشد. حال در این مقاله به معرفی بهترین بازی های رومیزی برای دورهمی های تعطیلات نوروز خواهیم پرداخت؛ بازی هایی که به شما اطمینان می دهند که راهی ایده آل برای تبدیل دورهمی های خود به شبی فراموش نشدنی داشته باشید.

برترین بردگیم هایی که می توانید تعطیلات نوروز در دورهمی ها بازی کنید

10. Telestrations

  • تعداد بازیکنان: 4 تا 8 نفر
  • رده ی سنی: بالای 12 سال
  • دشواری: آسان
  • مدت زمان بازی: 30 دقیقه

بازی Telestrations یک انتخاب عالی برای خانواده ها، مهمانی های کوچک یا گردهمایی با دوستان نو و قدیمی است که می تواند حسابی یخ افراد را بشکند. این بازی به شدت ساده است و در آن بازیکنان با کتابچه ای شروع به کار می نمایند. یک بازیکن یک کلمه یا عبارت مخفی را در صفحه اول می نویسد، سپس آن را تا می نماید تا نوشته را پنهان کند. سپس کتابچه در بین گروه پخش می گردد و هر بازیکن به طرح فرد قبلی نگاه می نماید، آن را به روش خود تفسیر می نماید و سپس آنچه را که در صفحه بعدی می بیند ترسیم می نماید. این روند تا زمانی ادامه می یابد که دفترچه به بازیکن اصلی بازگردد. زیبایی Telestrations در تفسیر های نادرست اجتناب ناپذیر از طرح ها و دگرگونی های خنده داری است که رخ می دهند. در واقع چیزی که به عنوان یک عبارت ساده شروع می گردد، می تواند در سرانجام به چیزی کاملا غیرقابل تشخیص تبدیل گردد و منجر به خنده های فراوانی گردد.

فراتر از خنده، Telestrations به هیچ مهارت هنری احتیاج ندارد و آن را برای بازیکنان در تمام سنین و توانایی ها مناسب می نماید. از طرفی در آن بازیکنان تشویق می شوند خارج از چارچوب فکر نمایند و نقاشی ها را به روش های منحصر به فرد تفسیر نمایند. بعلاوه بازی بر اهمیت ارتباط واضح، حتی در مواجهه با سوء تفاهمات احتمالی، تاکید می نماید. بنابراین، دوستان و خانواده خود را گرد هم آورید، یک نسخه از Telestrations بگیرید و برای یک شب هیجان انگیز آماده شوید.

9. Photosynthesis

  • تعداد بازیکنان: 2 تا 4 نفر
  • رده ی سنی: بالای 10 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 60 دقیقه

در جهانی بازی رومیزی فتوسنتز، بازیکنان در حال ساختن یک امپراتوری یا تسخیر سرزمین نیستند. در عوض، آن ها به کفش های درختان سر به فلک کشیده یا بهتر است بگوییم درون ریشه های آن ها قدم می گذارند و برای نور خورشید و منابع مختلف در یک زیست بوم جنگلی پرجنب وجوش رقابت می نمایند. این بازی از زمان عرضه خود توانسته علاقه مندان به آثار استراتژی و طبیعت را به خود جذب کند. فتوسنتز ترکیبی منحصر به فرد از استراتژی و مدیریت منابع است. بازیکنان بذر ها را می کارند، آن ها را به شکل نهال پرورش می دهند و سپس آن ها را به درختان بالغ تبدیل می نمایند. هر مرحله به نور خورشید احتیاج دارد که به طور هوشمندانه ای با یک دیسک چرخشی خورشید که در اطراف تخته حرکت می نماید نشان داده می گردد.

همانطور که درختان رشد می نمایند، سایه میندازند و به طور بالقوه نور خورشید را برای رقبای خود مسدود می نمایند. این یک گیم پلی پویا از موقعیت یابی و برنامه ریزی را ایجاد می نماید که در آن بازیکنان باید حرکت خورشید را پیش بینی نمایند و درختان خود را به نوعی قرار دهند تا دریافت نور خود را به حداکثر برسانند. از طرفی طراحی بصری بازی نیز به میزان گیم پلی آن مجذوب کننده است و بازیکنان را در جهانی خود غرق می نماید. در نهایت چه یک علاقه مند به سبک استراتژی باشید و چه صرفا در پی یک تجربه بازی رومیزی زیبا و مجذوب کننده هستید، فتوسنتز یک چالش لذت بخش را ارائه می دهد.

8. Ticket to Ride

  • تعداد بازیکنان: 2 تا 5 نفر
  • رده ی سنی: بالای 8 سال
  • دشواری: آسان
  • مدت زمان بازی: 60 دقیقه

بازی Ticket to Ride یک اثر رومیزی محبوب است که بازیکنان را به ماجراجویی با قطار در سراسر جهان بسته به هر نسخه می رود. این بازی به علت سادگی خود شناخته شده است و به شدت مناسب دورهمی ها محسوب می گردد. در این اثر بازیکنان کارت های رنگی واگن های قطار را جمع آوری می نمایند تا مسیرهای راه آهنی را که شهرها را به هم متصل می نمایند، جمع آوری نمایند. مسیرهای طولانی تر امتیاز بیشتری کسب می نمایند و بازیکنان بعلاوه با اتصال شهرهای خاص دوردست نیز امتیاز کسب خواهند کردند.

این بازی تعادل مناسبی از استراتژی و شانس ارائه می نماید، زیرا بازیکنان تصمیم می گیرند که کارت های بیشتری بکشند، مسیرها را برای خود نمایند یا وظایف نو را در نوبت خود انتخاب نمایند. بازی زمانی به سرانجام می رسد که تعداد مشخصی از مسیرها برای یک نفر باشد و بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده می گردد. در نهایت از نکات مثبت بازی می توان به ارزش تکرار بالا و آرامش بخش بودن آن اشاره نمود. با این حال پس از مدتی تجربه آن، در نهایت تمام مسیرها را یاد خواهید گرفت و بازی مجذوب کنندهیت خود را احتمالا تا حدی از دست خواهد داد.

7. Cranium

  • تعداد بازیکنان: 4 تا 20 نفر
  • رده ی سنی: بالای 13 سال
  • دشواری: آسان
  • مدت زمان بازی: 60 دقیقه

بازی Cranium که در سال 1998 منتشر شد، یک اثر دورهمی محبوب است که مهارت های مختلف شما را مورد آزمایش قرار می دهد و این مورد آن را به یکی از محبوب ترین بازی ها برای گردهمایی ها و شب نشینی ها تبدیل می نماید. این بازی در واقع شامل فعالیت هایی است که حوزه های مختلف تفکر و خلاقیت شما را به چالش می کشد. در این اثر بازیکنان به تیم های مختلفی تقسیم می شوند و به نوبت در اطراف تخته حرکت می نمایند. آمدن روی یک فضای خاص دسته بندی چالش را مشخص می نماید که می تواند شامل طراحی، پاسخ به سوالات مختلف، املای معکوس و غیره باشد.

هر تیم یک محدودیت زمانی برای تکمیل چالش و کسب امتیاز دارد. در نهایت اولین تیمی که به مرکز تخته برسد و چالش نهایی را با پیروزیت انجام دهد، برنده بازی است. به طور کلی کرانیوم یک تجربه سرگرم نماینده است که شامل اسپین آف های مختلفی می گردد که بعضی از آن ها دارای مینی گیم هایی یک دقیقه ای نیز هستند.

6. ESPN Trivia Night

  • تعداد بازیکنان: 2 تا 10 نفر
  • رده ی سنی: بالای 10 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 50 دقیقه

اگر عاشق ورزش هستید، ESPN Trivia Night باید در بین بازی های شما باشد. در این بازی علاوه بر آزمایش دانش ورزشی خود، مهارت های فکری و فیزیکی خود را نیز به نمایش خواهید گذاشت. برخلاف بسیاری از برترین بازی های رومیزی مخصوص دورهمی ها، این بازی مشتاق است بدن شما را به میزان مغزتان حرکت دهد. حتی اگر به سوالات مربوط به نکات به ظاهر بی اهمیت ورزشی پاسخ می دهید، اشتباه کردن در یکی از آن ها به شما امکان می دهد با یک چالش کوچک مقابله کنید که می تواند برای شما یک امتیاز کسب کند.

این بدان معناست که حتی علاقه مندان به آثاری نه چندان ورزشی نیز می توانند اوقات خوبی را سپری نمایند. علاوه بر این بحث سر اینکه آیا فرد مورد نظر امتیاز کسب نموده یا خیر، کمی هرج و مرج سالم را به آن اضافه می نماید. در نهایت تنوع گسترده ای از کارت ها به این معنی است که بازی ارزش تکرار بالایی دارد و ساعات زیادی شما و همراهانتان را سرگرم خواهد نمود.

5. Pinch ‘n Pass

  • تعداد بازیکنان: 3 تا 6 نفر
  • رده ی سنی: بالای 12 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 30 دقیقه

بازی Pinch ‘n Pass ممکن است ساده به نظر برسد، اما این به هیچ وجه چیز بدی نیست. این اثر بعلاوه برای افرادی که بازی های رومیزی را دوست ندارند عالی است. هیچ قانون پیچیده ای در بازی وجود ندارد که بتواند فکر شما را درگیر کند، درک آن آسان است و هیچ انتظاری برای عدم شرکت شما وجود ندارد. علت آن این است که بازی حول محور پاسخ سریع است.

این بازی حول دو نوع کارت متمرکز شده است یعنی کارت های پینچ و کارت های پاس. هر کارت یک دسته بندی مانند بازیگران مشهور، مدل های مختلف پیتزا یا چیزهایی که قرمز هستند را نشان می دهد. در واقع وقتی روی پینچ می آیید، یک کارت می کشید و زمان مشخصی برای نام گذاری موارد بیشتری از دسته نسبت به هر بازیکن دیگری که همان کارت را در دست دارد، دارید. اگر پیروز شدید، کارت را کنار می گذارید و روی تخته جلو می روید. هدف این است که اولین بازیکنی باشید که در صفحه بازی به خط سرانجام می رسد.

4. Herd Mentality

  • تعداد بازیکنان: 4 تا 20 نفر
  • رده ی سنی: بالای 10 سال
  • دشواری: آسان
  • مدت زمان بازی: 30 دقیقه

شب های بی اهمیت و روتین های معمولی را فراموش کنید چرا که Herd Mentality با ترکیبی منحصربه فرد از عناصر اجتماعی و رقابت خنده دار، شب های شما را حسابی سرگرم نماینده خواهد نمود. در این بازی بازیکنان با سؤالات عجیب و غریب مانند غذایی با یک سوراخ در آن را نام ببرید یا برترین طعم بستنی چیست؟ با این حال نکته کلیدی دانستن پاسخ درست نیست، بلکه پیش بینی این است که اکثریت بازیکنان چه چیزی را انتخاب می نمایند. اگر پاسخ شما با اکثریت مطابقت داشته باشد، برنده می شوید. به طور کلی قوانین بازی بسیار ساده هستند و آن را برای بازیکنان در هر سن و تجربه ای عالی می نماید. در هر صورت اگر در پی اثری هستید که تضمینی برای خنده، جرقه مکالمات طولانی و ایجاد خاطرات ماندگار باشد، این اثر یکی از برترین گزینه ها خواهد بود.

3. !Sushi Go

  • تعداد بازیکنان: 2 تا 5 نفر
  • رده ی سنی: بالای 8 سال
  • دشواری: آسان
  • مدت زمان بازی: 15 دقیقه

سوشی گو! یک بازی کارتی بسیار مجذوب کننده است که برای بازیکنان تقریبا در تمامی سنین مناسب است. در این بازی، بازیکنان نقش سرآشپز های سوشی را بر عهده می گیرند و کارت هایی را برای جمع آوری مجموعه های سوشی و کسب امتیاز می کشند. یادگیری بازی ساده است اما عمق استراتژی شگفت انگیزی را ارائه می دهد که آن را به انتخابی عالی برای گیمر های معمولی و با تجربه تبدیل می نماید. سوشی گو! در سه دور بازی می گردد. در هر دور، بازیکنان به طور همزمان کارت هایی را از دستی که دور میز پخش می گردد، می کشند. هر بازیکن یک کارت را برای نگه داشتن انتخاب می نماید و کارت های به جای مانده را به بازیکن بعدی می دهد. این کار تا زمانی که همه کارت ها آماده شوند ادامه می یابد. هنگامی که همه کارت ها آماده شدند، بازیکنان انتخاب های خود را نشان می دهند و بر اساس انواع سوشی ای که جمع آوری نموده اند امتیاز کسب می نمایند.

پس از هر دور، کارت های امتیازدهی کنار گذاشته می شوند و یک دور نو با یک دسته کارت نو شروع می گردد. پس از سه دور، بازیکنی که بیشترین امتیاز را به دست آورد، برنده بازی است. لازم به ذکر است که با انواع مختلف کارت های سوشی برای جمع آوری، سوشی گو ارزش تکرار بسیار بالایی دارد. در این میان علاوه بر نسخه اصلی سوشی گو، چندین نسخه دیگر نیز موجود است که کارت ها و مکانیزم های نوی را به بازی اضافه می نماید. این نسخه ها می توانند به تازگی و مجذوب کننده نگه داشتن بازی حتی برای با تجربه ترین بازیکنان یاری نمایند.

2. Blockbuster

  • تعداد بازیکنان: 4 تا 8 نفر
  • رده ی سنی: بالای 14 سال
  • دشواری: آسان
  • مدت زمان بازی: 20 دقیقه

بلاک باستر یک بازی دورهمی با مضمون فیلم است که در آن بازیکنان به صورت تیمی یا انفرادی در راندهای مختلف به رقابت می پردازند تا دانش فیلم و مهارت های بازیگری خود را آزمایش نمایند. گیم پلی بازی دارای دو دور اصلی است. در یک دور تیم ها برای نام گذاری فیلم ها بر اساس دسته بندی تعیین در یک محدودیت زمانی رقابت می نمایند و در دور دیگر تیم ها به نوبت بازی می نمایند، از سرنخ های یک کلمه ای استفاده می نمایند یا دیالوگ های فیلم را برای هم تیمی های خود نقل قول می نمایند تا عنوان فیلم را حدس بزنند. این اثر به علت یادگیری آسان ارزش تکرار تقریبا بی نهایت، یک بازی رومیزی ضروری برای دورهمی ها محسوب می گردد. لازم به ذکر است که با وجود اینکه یک بازی مسابقه ای است، برای لذت بردن از آن لازم نیست چیز زیادی در خصوص سینما بدانید و بهتر از به منطق خود رجوع کنید.

1. One Night Ultimate Werewolf

  • تعداد بازیکنان: 3 تا 10 نفر
  • رده ی سنی: بالای 8 سال
  • دشواری: میانه
  • مدت زمان بازی: 10 دقیقه

این یک نسخه ساده از بازی کلاسیک Ultimate Werewolf است که برای دورهمی ها بسیار عالی است. بازی در طول یک شب و صبح روز بعد اتفاق می افتد. به بازیکنان نقش های مخفی داده می گردد، مانند گرگینه ها، روستاییان، پیشگو، مشکل ساز و دیگران که هر کدام دارای توانایی های منحصربه فردی هستند. در طول شب، بازیکنان به نوبت اقداماتی را بر اساس نقش خود انجام می دهند. برای مثال، گرگینه ها ممکن است مخفیانه با هم دیدار نمایند تا بازیکنی را برای حذف انتخاب نمایند، در حالی که بیننده ممکن است به نقش بازیکن دیگر نگاه کند.

در صبح، بازیکنان درباره چیز هایی که در طول شب یاد گرفته اند صحبت می نمایند و سعی می نمایند بفهمند که گرگینه ها چه کسانی هستند. اگر روستاییان پیروز شوند همه گرگینه ها را از بین ببرند، برنده می شوند. در غیر این صورت، گرگینه ها برنده می شوند. هر دور از بازی حدود 10 دقیقه طول می کشند که آن را برای تجربه های مکرر یا بازی با یک گروه بزرگ عالی می نماید. از طرفی نقش های پنهان و توانایی های منحصربه فرد لایه ای از پیچیدگی و مجذوب کنندهیت را به بازی اضافه می نمایند، زیرا بازیکنان سعی می نمایند بفهمند به چه کسی اعتماد نمایند و به چه کسی مشکوک شوند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1403 بروزرسانی: 1 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16203

به "برترین بردگیم هایی که می توانید تعطیلات نوروز در دورهمی ها بازی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بردگیم هایی که می توانید تعطیلات نوروز در دورهمی ها بازی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید