بزرگ ترین هدست واقعیت مجازی گیمینگ در سال 2022

به گزارش کنفرانس هکا، هدست واقعیت مجازی نسل بعدی سونی برای کنسول پلی استیشن 5 بزودی عرضه خواهد شد. PlayStation VR 2 از بسیاری جهات شبیه هدستی است که همواره برای PS5 می خواستیم. یک طراحی نو از این محصول یک هدست سفید رنگ را نشان می دهد که رنگ آن کاملا با PS5 مطابقت دارد.

بزرگ ترین هدست واقعیت مجازی گیمینگ در سال 2022

به گزارش خبرنگاران، این هدست دارای یک گیره هدبندی کوچک شبیه اولین PSVR سونی می باشد. هدست تازه سونی دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند رزولوشن بالا، لرزاننده، مجهز به دوربین و قابلیت ردیابی چشم می باشد. تنها ویژگی که این هدست فاقد آن است، بی سیم بودن می باشد. هدست VR 2 مانند Quest 2 متا (فیس بوک) به وسیله پورت USB-C به PS5 متصل می گردد.

اوایل سال جاری در نمایشگاه CES، سونی جزئیات زیادی را در مورد نسل بعدی هدست واقعیت مجازی خود فاش کرد، سونی خاطرنشان کرد که هدست بعدی اش به روزرسانی شده هدست پلی استیشن VR است که در سال 2016 برای پلی استیشن 4 منتشر شد. هدست VR نوید برخورداری از کنترل نماینده های ارتعاشی منحصربه فرد با لمس پیشرفته همراه با ردیابی چشم، میدان دید 110 درجه و foveated rendering را می دهد، فناوری رندر فوودار تنها بر جایی تمرکز می نماید که چشم انسان در پی به حداکثر رساندن وضوح آن است. این فناوری بر گرافیک بیشتر با پیکسل های کمتر تمرکز دارد.

به نظر می رسد این هدست بزرگ ترین هدست واقعیت مجازی مخصوص بازی در سال 2022 باشد. در ادامه مشخصات کلیدی این محصول را آنالیز می کنیم: میدان دید 110 درجه، ردیابی چشم و رندر فوودار، لنز قابل تنظیم، لرزش داخل هدست، صدای سه بعدی، میکروفون داخلی و جک هدست خروجی صدا، چهار دوربین خارجی برای ردیابی، یک اتصال USB-C، کنترل نماینده های دارای پورت USB-C، بلوتوث 5.1، باتری های قابل شارژ، ردیابی 6DoF، ردیابی انگشت با استفاده از دکمه های لمسی خازنی و مادون قرمز، لمسی و محرک های لمسی تخصصی مانند کنترلر DualSense.

طراحی هدست PlayStation VR 2

حتی اگر هدست PSVR 2 سونی در تصاویر بزرگتر به نظر برسد، اما می تواند بسیار راحت تر از Oculus Quest 2 باشد. یک هدبند قابل تنظیم، مشابه PSVR. این هدست مانند یک گیره دور سر قرار می گیرد و دارای بند الاستیکی می باشد که از فشار به سر جلوگیری می نماید. بعلاوه دارای فاصله لنز قابل تنظیم برای چشم ها و چهره های مختلف می باشد. هدست تازه سونی از هدفون هایی با جک استاندارد هدفون پشتیبانی می نماید و با استفاده از یک کابل USB-C به PS5 متصل می گردد. ویژگی ردیابی چشم داخلی این هدست نوید ارائه گرافیک بهتر، امکان کنترل چشم و تماس چشمی را در بازی های VR را می دهد.

ردیابی چشم هنوز در هدست های واقعیت مجازی برای مصرف نمایندگان خانگی ویژگی رایجی نیست. اما این فناوری احتمالا بزودی در هدست های رایج، از جمله دستگاه VR بعدی متا و اپل وارد می گردد. این هدست با استفاده از چهار دوربین ردیابی، حرکت VR را بدون استفاده از نوار دوربین متصل به تلویزیون ردیابی می نماید. بعلاوه ممکن است دوربین ها VR را با آنچه دوربین ها روی نمایشگر هدست می بینند ترکیب نمایند. در مورد قیمت این محصول هنوز اطلاعاتی وجود ندارد، اگرچه به نظر می رسد این هدست، قیمت پایینی نداشته باشد. قیمت نسخه اصلی هدست PlayStation VR در سال 2016 حدود 400 دلار بود. با اضافه شدن ویژگی های ردیابی چشم، صفحه نمایش رده بالا و کنترلر های فانتزی حتی ممکن است قیمتی در حدود قیمت پلی استیشن 5 داشته باشد! البته همه این ها حدس و گمان است. سونی اعلام نموده که این هدست در سال 2022 عرضه می گردد.

منبع: cnet

منبع: فرارو
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13653

به "بزرگ ترین هدست واقعیت مجازی گیمینگ در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین هدست واقعیت مجازی گیمینگ در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید