برگزاری آیین نوروزگاه در شهرهای اردبیل ، نمایشگاه گردشگری دایر می گردد

به گزارش کنفرانس هکا، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری آیین نوروزگاه در شهرهای این استان اطلاع داد.

برگزاری آیین نوروزگاه در شهرهای اردبیل ، نمایشگاه گردشگری دایر می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز سه شنبه 21 اسفند در جلسه هماهنگی برنامه های نوروزگاه توضیح داد: برنامه نوروزگاه به تبعیت از طرح ملی در مرکز استان و در محوطه پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی از 28 اسفند ماه امسال تا 13 فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه مشابه این برنامه در بازه زمانی ذکر شده در شهرستان ها نیز به اجرا درخواهد آمد، گفت: همچنین آیین استقبال از نوروز در تمامی شهرستان ها از 20 لغایت 28 اسفند ماه امسال برگزار می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اجرای مانور ستاد خدمات سفر در روز 22 اسفند ماه اشاره و بیان نمود: از 28 اسفند ماه امسال لغایت 13 فروردین ماه سال آینده اجرای برنامه های آیینی و بازی های بومی محلی پیش بینی شده است.

فلاحی از برگزاری مسابقه باستان شناسی از سه لغایت 13 فروردین ماه سال 98 در محل ستاد اجرایی خدمات سفر در نگارخانه خطایی اطلاع داد و اضافه نمود: در محل نگارخانه خطایی نیز نمایشگاه جاذبه های گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی در بازه زمانی ذکر شده دایر خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان به استقبال مسافران در 30 کیلومتری ورودی شهرستان ها اشاره و توضیح داد: همچنین زنگ گردشگری و اهدا جوایز به دانش آموزان از سه لغایت 13 فروردین ماه در نگارخانه خطایی برگزار می گردد.

او همچنین از برگزاری نوروزگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مرز بیله سوار در روز 29 اسفند ماه اطلاع داد و اضافه نمود: مراسم استقبال از اولین مسافر خارجی ورودی به شهرستان بیله سوار و اولین مسافر ورودی به شهرهای استان نیز در اولین روز فصل بهار انجام می گردد.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

tafreh.ir: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2290

به "برگزاری آیین نوروزگاه در شهرهای اردبیل ، نمایشگاه گردشگری دایر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری آیین نوروزگاه در شهرهای اردبیل ، نمایشگاه گردشگری دایر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید