بعضی انبارهای کشف شده اقلام بهداشتی متعلق به نهادها و سازمان های متولی امور بود

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس پلیس امنیت مالی ضمن اعلام آخرین آمار کشفیات قرارگاه مبارزه با قاچاق و احتکار اقلام بهداشتی گفت: بعضی انبارهای کشف شده اقلام بهداشتی متعلق به نهادها و سازمان های متولی امور بود و یاری کردیم این اقلام توزیع گردد.

بعضی انبارهای کشف شده اقلام بهداشتی متعلق به نهادها و سازمان های متولی امور بود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت مالی با اشاره به قرارگاه مبارزه با قاچاق و احتکار اقلام بهداشتی گفت: از 4 اسفند قرارگاه مقابله و مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی در پلیس امنیت مالی آغاز و از 5 اسفندماه ابلاغ سراسری به تمام کشور اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این قرارگاه روزانه کشور را رصد می نماید، کوشش کردیم با تعامل و تفاهم با سایر سازمان های مرتبط با موضوع اقدامات خود را پیش ببریم. پلیس امنیت مالی غیر از موضوع احتکار موضوعات دیگری را نیز پیگیری می نماید. اما قاعدتا کوشش کردیم عمده فعالیت را در مورد احتکار اقلام بهداشتی بگذاریم.

رئیس پلیس امنیت مالی ناجا گفت: در همه استانها آماده باش اعلام شده و تیم های عملیاتی تشکیل شد و توانستیم توفیقات خوبی را در همان ابتدای کار بدست آوریم. بعضی از کسبه که اقدام به احتکار نموده بودند شناسایی کردیم در بعضی استانها قبل از شیوع بیماری ما ورود نموده بودیم و اطلاعاتی و اشراف خوبی داشتیم و توانستیم به موجودی کالاها اشراف اطلاعاتی پیدا کنیم. همه توزیع کنندگان، فراوری کنندگان وفروشندگان شناسایی شده و مورد رصد قرار گرفتند.

سردار مقیمی درباره کشفیات اجرا شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و احتکار اقلام بهداشتی گفت: از ابتدای طرح تا کنون روزانه کار عملیاتی انجام می گردد. روزهای اول با توجه به اینکه در سطح بازار حضور پیدا نموده بودیم به انبارهایی دسترسی پیدا کردیم که بعدا متوجه شدیم این ها انبارهای سازمان های متولی موضوع هستند. هر چه جلوتر رفتیم سازمان های متولی مورد شناسایی قرار گرفتند و توانستیم در توزیع این کالاها نیز به آنها یاری کنیم.

وی ادامه داد: ما چندین انبار گرفتیم که بعدا اعلام نمودند انبار سازمانهای متولی بود و ما این انبارها را شناسایی کردیم و کوشش کردیم در توزیع به آنها یاری کنیم. در یکی از شهرستانها نیز افراد احضار شدند. مالک خصوصی بیان کرد کالاهای موجود در انبار قرار است برای یکی از سازمانهای متولی ارسال گردد و ما برای اینکه اظهارات این شخص را راستی آزمایی کنیم خودمان یاری کردیم تا توزیع به موقع انجام گردد.

رئیس پلیس امنیت مالی گفت: از ابتدای طرح تا به امروز نیز بالغ بر 14 میلیون انواع ماسک، 160 میلیون دستکش کشف شده است همچنین مواد ضدعفونی کننده، ژل پد الکی، مواد شوینده، تجهیزات پزشکی، محافظ صورت، تب سنجی، لباس و ... در رصد و کشفیات ما بوده است.

سردار مقیمی گفت: تقریبا 33906 انبار یا اماکنی که ممکن بود کالا در آن نگهداری گردد، بازدید شده است. داروخانه ها و مکانهایی که امکان نگهداری و توزیع داشتند نیز جز این آمار هستند. 3270 امکنه پلمپ شده است، 2928 تیم مشترک با حوزه هایی که مرتبط با مجموعه کاری ما بودند. مانند تعزیرات واحدهای صنفی و اماکن اعزام شده است. همچنین 158 خودرو توقیف و 1115 پرونده قضایی تشکیل شده است. به همین دلیل نیز هزار و 233 نفر متهم دستگیر شده اند.

وی درباره سرنوشت اقلام کشف شده توضیح داد: قانون تکلیف اموال احتکار شده را معین نموده است این اقلام نیز باید تحویل دانشگاه علوم پزشکی گردد البته در انتها سال وزارت بهداشت اعلام نمود اقلام کشف شده به وزارت خانه تحویل داده گردد. در استانهای عظیم و تهران آمادگی تحویل به وزارت بهداشت وجود داشت اما در شهرهای کوچک با توجه به اینکه امکان جابجایی نبود به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده است. در بعضی استانها که شرایط وخیم بود استاندار و مقامات قضایی نیز اقلام کشف شده را بلافاصله بین مردم توزیع نموده اند و از آنجا که بعضا صاحبان اموال معین است و نمی گردد توزیع رایگان داشت با هماهنگی استاندار و نماینده قضایی این توزیع اجرا شده است.

رئیس پلیس امنیت مالی در پاسخ به این سوال که این طرح تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: این طرح با ابتدای ویروس کرونا آغاز شده است و تاز مانی که این موضوع در کشور باشد ادامه دارد. بعد از تعطیلات نوروز نیز ابلاغ مجددی برای استانها ارسال شد و در حال حاضر روزانه گزارشات آنالیز می گردد. هر چه جلوتر می رویم کوشش می کنیم از سایر سازمان ها استفاده کنیم این قرارگاه، قرارگاه مشترک است و از همه نیروهای تخصصی پلیس یاری گرفته می گردد و دبیرخانه آن در پلیس امنیت مالی است و جانشین فرمانده ناچا روزانه گزارش از ما می گیرند.

وی درباره انبارهای کشف شده گفت: هر قلم کالایی که در کشور تهیه می گردد به دلیل هدف و منظوری است به طور مثال داروخانه محل فروش این اقلام است اما بعضا جایی که این اقلام نگهداری می گردد مرتبط با موضوع نیست و به طور مثال در خواربار فروشی یک انبار گرفتیم که در حاشیه شهر بود. به طور مثال مخبرین به ما گفتند در یکی از انبارهای حاشیه تهران یک انبار است که 24 است جنسی از آن خارج نشده ما براساس اطلاعات دریافتی به این انبار رفتیم و متوجه شدیم برای یکی از سازمان های متولی است و بعدا متصدیان گفتند این انبار قرار است برای قم ارسال گردد و ما این انبار را به عنوان احتکار منظور نکردیم و یاری کردیم سریع تر انتقال یابد.

رئیس پلیس امنیت مالی گفت: اگر انبارهای مشکوک مشاهده شد عموم مردم می توانند به 110 اطلاعات دهند. اما گاهی اوقات در حوزه های امنیت مالی ممکن است آدم های خاصی باشند که اطلاعات خاصی دارند این افراد می توانند به پلیس امنیت در سراسر کشور اطلاع دهند. با یاری اطلاعات دریافتی انبار شناسایی می گردد و در زمان انجام عملیات دیگر این فرد حضور ندارد. عملیات ویژه پلیس امنیت مالی در این مدت نیز 25 درصد کشفیات را برعهده داشته است. اما انتظار ما این است که مردم در راستای اطلاع رسانی یاری بیشتری داشته باشند.

سردار مقیمی گفت: ما در کشف و توزیع اقلام بهداشتی باید سرعت عمل داشته باشیم بعد از کشف این اقلام باید ضم پرونده شده و در حوزه های حقوقی و قضایی رفته و بلافاصله مشخص تکلیف گردد چراکه ما امکان انتقال انبار را نداریم اینکه بلافاصله در احکام حکم قطعی صادر گردد و این اقلام توزیع گردد بسیار اهمیت دارد در اواخر سال در حوزه های بهداشت و درمان اعلام می کردند که این آمار و ارقام به دست آنها نرسیده است و این به دلیل همین فاصله ای بود که از زمان کشف تا حکم قطعی پرونده وجود داشت. در هر پرونده نیز متفاوت است در چندین استان بلافاصله احکام صادر شد.

وی درباره دیگر اقدامات پلیس امنیت مالی گفت: ما با توجه به اینکه در حوزه قاچاق کالا فعالیت می کنیم اقدامات بسیاری داریم. درست است که همه کوشش خود را برای مبارزه با کرونا گذاشته ایم اما در حوزه های دیگر نیز به موضوعات متعدد توجه می کنیم و اقدامات لازم را انجام می دهیم امروز دو الی سه ماموریت کشفی در تهران هرمزگان داشتمی که بعضا قاچاق بوده است و امیدواریم با کار مضاعف و وقت گذاشتن مسائل را رفع کنیم.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9784

به "بعضی انبارهای کشف شده اقلام بهداشتی متعلق به نهادها و سازمان های متولی امور بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی انبارهای کشف شده اقلام بهداشتی متعلق به نهادها و سازمان های متولی امور بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید