بعضی از مهم ترین آزمون های زبان انگلیسی

به گزارش کنفرانس هکا، در این مطلب قصد داریم بعضی از مهم ترین آزمون های زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم.

بعضی از مهم ترین آزمون های زبان انگلیسی

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام آکادمی زبان پردیسان، هر یک از این آزمون ها قوانین و قواعد خاص خود را دارند که به آن اشاره می کنیم.

آزمون تافل

تافل (TOEFL) از جمله آزمون های جامع زبان انگلیسی در سطح بین المللی هست که جهت ارزیابی سطح زبان افراد برای سفر و تحصیل به ویژه برای کشور آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمون به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود که نوع کامپیوتری آن با عنوان (TOEFL iBT) بسیار محبوب هست. در این نوع آزمون هر چهار مهارت اصلی (Speaking- Listening- Reading- Writing) مورد ارزیابی قرار می گیرد.

آکادمی زبان پردیسان با بهره گیری از اساتیدی که با بخش های مختلف این آزمون آشنایی کامل دارند و از تجربه لازم نیز برخوردار هستند، به آن دسته از افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند یاری می نماید تا به نتیجه مطلوب دست یابند.

آزمون آیلتس

این امتحان معیاری است جهت سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی که می خواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، کار نمایند و یا به آن کشورها سفر نمایند. امتحان IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می شود. این امتحان از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بین المللی جهت سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان پیروی می نماید و چهار توانائی Writing،Reading،Listening و Speaking را مورد ارزیابی قرار می دهد. بسیاری از دانشگاه ها در کشورهای مختلفی همچون کانادا، انگلستان، استرالیا، نیوزلند و آمریکا امتحان IELTS را به رسمیت می شناسند. این امتحان در بیش از 270 مرکز امتحانی واقع در 110 کشور مختلف جهان برگزار می شود. شرکت نمایندگان در امتحان IELTS به طیف وسیعی از سؤالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ می دهند. نمرهٔ هر بخش از امتحان بین صفر تا 9 هست. نمرهٔ کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه می شود. در کارنامه IELTS، علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش به طور جداگانه ذکر می شود.

اطلاعات تکمیلی درباره آزمون آیلتس را اینجا بخوانید.

آزمون EPT

آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی دارند، در صورت دارا نبودن مدرک بین المللی زبان انگلیسی با نمره مشخص شده توسط دانشگاه، موظف به شرکت در آزمون EPT و کسب حداقل نمره قبولی در آن هستند. این آزمون توسط دانشگاه آزاد طراحی و برگزار می شود.

از آنجایی که سطح سختی و ساختار این آزمون همانند آزمون تافل هست، آکادمی زبان پردیسان با همکاری اساتید مجرب در تدریس تافل و کاملاً آشنا با قسمت های مختلف EPT به عزیزانی که متقاضی شرکت در این آزمون می باشند یاری می نماید تا به نتیجه مطلوب دست یابند.

EPT شامل 100 سوال بوده که از این تعداد، 30 سوال به درک مطلب، 35 سوال به لغات و 35 سوال به گرامر اختصاص داده شده است....

این دسته بندی بسته به هر آزمون کمی متغیر می باشد، یعنی ممکن است در یک آزمون تعداد سؤالات گرامر 30 سوال و واژگان 40 سوال باشد.

این آزمون نمره منفی ندارد و نمره حدنصاب قبولی در آن، 50 است.

آزمون PTE

در سال 2009 دانشگاه Pearson آزمونی را با عنوان PTE Academic معرفی کرد که مخفف Pearson Test of English هست. در این آزمون نظیر سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، هر چهار مهارت (speaking- reading- listening- writing) مورد ارزیابی قرار می گیرد. آزمون در یک محیط کامپیوتری برگزار می شود و توسط کامپیوتر نیز آنالیز و نمره داده می شود.

این آزمون از IELTS ساده تر هست، بدین صورت اقبال از آن اخیراً بسیار زیاد شده و به لحاظ اینکه امکان برگزاری آن در ایران وجود ندارد متقاضیان به کشورهای اطراف جهت شرکت در آزمون مراجعه می نمایند. در حال حاضر این آزمون در کشورهای آذربایجان، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی برگزار می شود.

آکادمی زبان های خارجی پردیسان با استفاده از اساتیدی که کاملاً آشنا به قسمت ها و مهارت های لازم این آزمون می باشند به شما یاری می نماید تا به نتایج درخشانی در آزمون PTE دست یابید. نمونه سؤالات منتشرشده از Pearson و همچنین سایر منابع موجود از این آزمون مورد تدریس و تحلیل قرار می گیرند تا شما را برای آزمون آماده نمایند.

آزمون Tesol

مخفف کلمات Teaching English to speakers of other languages هست؛ که در زبان فارسی به معنای تدریس زبان انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان می باشد که در حقیقت دوره ای است که یک مدرس زبان انگلیسی بین المللی تربیت می شود تا آخرین متد تدریس و تکنولوژی روز جهان را به زبان آموزان (English learners) آموزش و انتقال دهند. دوره تسول در کشورهایی نظیر کانادا - استرالیا - انگلستان برگزار می شود.

در TESOL چه چیزهایی آموزش داده می شود؟

مدیریت کلاس - نحوه چیدمان کلاس - تعامل با زبان آموزان - نور کلاس -امکانات کلاس - گرامر - نوشتاری -شنیداری و تدریس سرفصل ها کتاب ها.

آکادمی زبان پردیسان با ایجاد 9 شعبه در سراسر تهران سعی کرده کار شما را در پیدا کردن یک آکادمی نزدیک محل کار یا محل زندگیتان آسان تر کند. کافی است به سایت پردیسان مراجعه کرده، شعبه موردنظر خود را انتخاب کرده و فرم درخواست مشاوره را پرکنید تا مسئول شعبه مربوطه در کمترین زمان با شما تماس بگیرد و هماهنگی های لازم را انجام دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9559

به "بعضی از مهم ترین آزمون های زبان انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از مهم ترین آزمون های زبان انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید