باسابقه ترین جشنواره علمی ایران 28 بهمن برگزار می گردد ، معرفی و تقدیر 15 طرح برتر داخلی و خارجی

به گزارش کنفرانس هکا، جشنواره بین المللی خوارزمی با عنوان باسابقه ترین جشنواره علمی ایران، 28 بهمن ماه با حضور رئیس جمهور برگزار و 15 طرح برگزیده معرفی می گردد.

باسابقه ترین جشنواره علمی ایران 28 بهمن برگزار می گردد ، معرفی و تقدیر 15 طرح برتر داخلی و خارجی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، صبح امروز، نشست رسانه ای سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی در سازمان امور دانشجویان برگزار گردید و علی الیاسی، دبیر جشنواره خوارزمی بیان نمود: جشنواره بین المللی خوارزمی صبح روز دوشنبه بیست و هشتم بهمن ماه در سالن اجلاس سران کشور های اسلامی با حضور مسئولان علمی و فناوری کشور به ویژه رییس جمهور برگزار خواهد شد.

الیاسی گفت: جشنواره بین المللی خوارزمی رهیافت سنجیده ای برای شناسایی و معرفی طرح های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران و نوآورانی است که با دانش و نوآفرینی های ذهنی و علمی خود دنیای پرتلاطم امروز را به سویی روشن تر و امن تر می برند، افرادی که با کنکاش و شناخت بیشتر کائنات و قوانین حاکم بر آن و توسعه علمی در زمینه های بهداشت و سلامت، کشاورزی، منابع غذایی، محیط زیست، علوم مهندسی، ارتباطات، مواد و عناصر، آب و خاک و کیهان و ... آسایشی بیشتر را برای مردمان خود و دیگر ملل محقق می سازند.

دبیر جشنواره بین المللی خوارزمی مطرح کرد: این جشنواره که بنیان آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1366 نهاد شد اکنون به عنوان با سابقه ترین جشنواره علمی جمهوری اسلامی ایران، سه دهه افتخار آمیز از برگزاری مستمر و پیروزیت آمیز را پشت سر نهاده است.

وی با بیان اینکه مجموع طرح های داخلی و خارجی دریافتی از سوی دبیرخانه جشنواره حدود 328 طرح بوده که از این تعداد 203 طرح داخلی و 125 طرح خارجی از 35 کشور دنیا است، ادامه داد: جامعه برگزیدگان جشنواره خوارزمی اجتماعی چند هزار نفره است. جامعه ای با ظرفیت فوق عالی از دانش، پشتکار، تجربه، خلاقیت، مدیریت و خودباوری که موتور محرکه ارزشمندی برای شتاب بخشیدن به پیشرفت های علمی و فناوری کشور محسوب می شوند.

جستجو و تورق فهرست بلند برگزیدگان، داوران، اعضای گروه های تخصصی و ارزیابان طرح های پژوهشی این جشنواره برای هر صاحب نظر و استاد زمینه های تخصصی، ده ها و ده ها نام آشنا را به چشم می آورد که قضاوت درباره ارتش، کارایی، هدفمندی، تاثیرگذار بودن و پویایی جشنواره بین المللی خوارزمی را آسان می نماید.

الیاسی گفت: بایگانی دبیرخانه جشنواره با تمامی پرونده های شرکت کننده در هر دوره بایگانی عکس ها، فیلم ها، خبرنامه های دوره ای، ویژه نامه های چند دهه ای، آیین نامه های برگزاری، آیین نامه های اجرایی، مستندات متعدد چاپی و الکترونیکی، گزارش های خبری نوشتاری و تصویری که پی در پی در این خصوص منتشر شده اند، بانک اطلاعاتی ارزشمندی را در اختیار ما گذاشته است که پایشگری و رصد نمودار توسعه علمی، گرایش های تحقیقاتی و صعود و سقوط اقبال به زمینه های علمی کشور را در چهل سال گذشته ممکن می سازد؛ که اگر ظرفیت های قابل بهره برداری حضور بیش از 200 دانشمند خارجی و ایرانی مقیم خارج، از 50 کشور دنیا را نیز به آن اضافه کنیم دیگر جشنواره بین المللی خوارزمی یک عملکرد سازمانی، یک سیاست وزارتخانه ای و یا صرفا یک همایش بین المللی علمی نخواهد بود.

به گفته وی، جشنواره بین المللی خوارزمی آینه تمام نمایی از پویایی علمی، خودباوری دانش پژوهان و فناوران ایرانی و کوشش مستمر ایران اسلامی در راهنمایی جوانان و پژوهشگران برای دستیابی به بهترین راه های توسعه پایدار است. در سی و سه سال گذشته 97 نهاد و سازمان دولتی و خصوصی، علمی و مالی، ملی و بین المللی در فهرست حامیان مادی و معنوی این جشنواره قرار گرفته اند که این نیز شاخص دیگری برای سنجش اعتبار، پویایی و اثرگذار بودن جشنواره است.

رقابت در جشنواره خوارزمی برای 5 بخش مختلف

دبیر جشنواره بین المللی خوارزمی با اشاره به پنج بخش رقابت در جشنواره بیان نمود: طرح های داخلی، طرح های خارجی، طرح های ایرانیان مقیم خارج، طرح برگزیده پیروز در فراوری ملی (برای طرح های تجاری شده از میان برگزیدگان دوره های قبل) و برگزیده ویژه (برای تکریم فرهیختگان و دانشمندان ایرانی که با یک عمر کوشش موثر در زمینه علمی خود به آبادانی این مرز و بوم همت گماشته اند) بخش های مختلف جشنواره هستند.

الیاسی توضیح داد: فراخوان پذیرش طرح ها در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی در فروردین ماه به وسیله وبگاه جشنواره و سایر راستا های اطلاع رسانی الکترونیکی و پستی در داخل و به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی در خارج از کشور شروع شد و ثبت نام متقاضیان در مهر ماه انتها یافت. جشنواره بین المللی خوارزمی در محور های اصلی پژوهش های بنیادی، کاربردی، طرح های توسعه ای، اختراع و نوآوری در گروه های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک، فناوری های شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالوژی و انرژی های نو، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی، هنر، علوم پزشکی و نظایر آن در سطح ملی و بین المللی فعالیت می نماید.

دبیر جشنواره بین المللی خوارزمی مطرح کرد: طرح های ارائه شده بر حسب موضوع، به صورت الکترونیکی به وسیله سامانه برای ارزیابی به 18 گروه تخصصی ارسال گشت. کارشناسان و اعضای هیئت علمی عضو گروه های تخصصی طرح ها را براساس ماهیت و شاخص های تعریف شده ارزیابی کرده و طرح های برتر به هیئت داوران جشنواره بین المللی خوارزمی پیشنهاد گشت.

معرفی 15 طرح برگزیده در جشنواره بین المللی خوارزمی

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره 203 طرح داخلی و 125 طرح خارجی از 35 کشور دنیا برای حضور در این رقابت ثبت نام کردند و نتیجه فعالیت چند ماهه در 18 گروه های تخصصی، پیشنهاد 28 طرح از سوی از سوی گروه های تخصصی به هیئت داوران جشنواره شد، ادامه داد: هیئت داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره است وظیفه آنالیز علمی، فنی، ارزشی و رتبه بندی طرح های پیشنهادی توسط گروه های تخصصی را به عهده دارد. پس از جلسه های متعدد و دفاع گروه های تخصصی از طرح های پیشنهادی تعداد 10 طرح داخلی و 4 طرح خارجی و یک طرح ایرانی مقیم خارج از کشور را از دانشمندان کشور های استرالیا، چین و کره جنوبی به عنوان برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی انتخاب گشت.

دسترسی به طرح های نوآوران با یاری سامانه کهربا

الیاسی درباره ویژگی های سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی شرح داد: در این دوره علاوه بر تمام فعالیت هایی که برای سیاست گذاری، برنامه ریزی، اجرای موثر فرآیندها، نظارت دقیق بر عملکرد گروه های تخصصی، ارتقا و بروزرسانی سامانه ثبت نام الکترونیکی و ... به انجام می رسد؛ در هر دوره اجرای آن ها ضرورت دارد. پیاده سازی و تکمیل بانک اطلاعاتی برگزیدگان جشنواره های بین المللی و جوان خوارزمی نیز به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی گفت: سامانه کهربای خوارزمی (بانک اطلاعاتی برگزیدگان به نشانی kia-kahroba.ir/laureates) که می توان به وسیله اینترنت براساس عنوان طرح، نام برگزیده، کلمات کلیدی، زمینه موضوعی، سال برگزاری، دوره جشنواره و ... به جستجوی اطلاعات پرداخت و در حال حاضر این سامانه با بیش از 2000 رکورد برای بازیابی اطلاعات به زبان های فارسی و انگلیسی آماده بهره برداری است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8571

به "باسابقه ترین جشنواره علمی ایران 28 بهمن برگزار می گردد ، معرفی و تقدیر 15 طرح برتر داخلی و خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باسابقه ترین جشنواره علمی ایران 28 بهمن برگزار می گردد ، معرفی و تقدیر 15 طرح برتر داخلی و خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید