بازی های آسیایی 2018، اینانلو: برای احمدی بابت فشار روحی پرچمداری نگران بودم، از عملکرد تیراندازان راضی هستیم

به گزارش کنفرانس هکا، مربی تیم ملی تفنگ کشورمان گفت: من و گوران در کل از نتایج بچه ها راضی بودیم و قطعا در مسابقات جهانی کره جنوبی نتایج بهتری می گیریم.

بازی های آسیایی 2018، اینانلو: برای احمدی بابت فشار روحی پرچمداری نگران بودم، از عملکرد تیراندازان راضی هستیم

ابراهیم اینانلو در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درخصوص عملکرد تیراندازان در رشته تفنگ در بازی های آسیایی 2018 گفت: در بخش تفنگ 6 فینالیست داشتیم و شاید به دلیل اینکه خوش شانس نبودیم نتوانستیم بیشتر از یک مدال برنز بگیریم. نتایج اکثر بچه ها خوب بود و گاهی تیر نتایج را تغییر می دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیراندازان رکوردهای خود در تمرینات را تکرار کردند گفت: اینکه رکوردهای آسیایی از جهانی پایین تر است موضوع عجیبی نیست چرا که در بازی های آسیایی فشار زیادی برای کسب مدال بیشتر وجود دارد و به همین دلیل رکوردها پایین تر است. در این دوره از مسابقات نکته جالب این بود که هندی ها جایزه زیادی را برای کسب مدال در بازی های آسیایی در نظر گرفتند و این موضوع باعث گردیده بود که ورزشکارانشان برای کسب مدال استرس زیادی داشته باشند. هندی ها به همین دلیل حتی نتایجشان در مسابقات جوانان جهان را هم تکرار نکردند.

اینانلو گفت: در مسابقات جهانی و در فینال آن با همین تیم های آسیایی روبه رو خواهیم شد. به هر حال تیراندازی یک رشته محبوب در آسیاست و تیراندازان قدرتمندی در این قاره حضور دارند.

مربی تیم ملی تفنگ کشورمان در پاسخ به این سوال که تیرانداران تا چه حد پیش بینی ها را برآورده کردند یادآور شد: گوران ماکسیموویچ سرمربی این تیم از چند ماه پیش چند هدف را در نظر گرفت که یکی از آنها حضور موفق در بازی های آسیایی و هدف دیگر کسب سهمیه در مسابقات جهانی بود که 10 تا 15 روز آینده در کره جنوبی برگزار می گردد. حضور 6 نماینده ایران در فینال بازی های آسیایی برای گوران، رضایت بخش بود چرا که حضور در فینال کار راحتی نبود و تنها با بدشانسی موفق به کسب مدال نشدیم.

اینانلو به تفاوت شرایط تیراندازی در این دوره از بازی های آسیایی و اینچئون اشاره نمود و گفت: اتفاقی که نسبت به دوره قبل افتاد این است که میزبان چند ماده را به مسابقات تیراندازی افزود و چون تعداد مدال در این رشته محدود بود مسابقات تیمی را حذف کرد. این در حالی است که ما می توانستیم 2 تا 3 مدال در این بخش بگیریم. اگر مسابقات تیمی حذف نگردیده بود شرایط بهتر بود و ما کار راحت تری داشتیم. مهمترین نکته این بود که دو نفری که قبل از فینال مدال تیمی شان قطعی می شد از نظر روانی شرایط خوبی داشتند. همچنین گرما و شرجی بودن هوای پالمبانگ ورزشکاران ما را آزار داد. به هر حال کشورهای شرق آسیا و هند بیشتر با این شرایط آب و هوایی آشنایی داشتند.

وی درخصوص اینکه آیا پرچمداری در عملکرد الهه احمدی تاثیر داشته است، به خبرنگاران گفت: قبل از حضور در بازی های آسیایی در مورد اینکه پرچمداری کاروان ایران الهه احمدی را اذیت نکند و رفت و برگشت وی به جاکارتا برای او مشکل ساز نگردد، صحبت کردیم اما گوران گفت احمدی یک روز فرصت استراحت دارد و مشکلی برای او ایجاد نمی گردد. من از بابت فشار روانی پرچمداری برای الهه احمدی نگران بودم و نمی توانم بگویم که این موضوع تاثیری بر عملکردش نداشت؛ نگاه ها روی او بیشتر شد و شاید کمی کار را سخت تر کرد.

مربی تیم ملی تفنگ کشورمان درخصوص عملکرد الهه احمدی گفت: احمدی با تجربه است و با همین تجربه بالا در 3 وضعیت فینالیست شد در حالی که هند و چین به فینال نرسیدند. من در این ماده به الهه احمدی در بخش ایستاده امید زیادی داشتم اما یکی دو تیر او را با اختلاف کم عقب انداخت. در انتها مسابقه خودش هم از این فاصله حداقلی شوکه گردیده بود. من و گوران در کل از نتایج بچه ها راضی بودیم و قطعا در مسابقات جهانی کره جنوبی نتایج بهتری می گیریم. تجربه در رشته تیراندازی نشان داده بعد از یک مسابقه بزرگ بچه ها از نظر روانی راحت ترند و در میدان بعدی نتیجه بهتری می گیرند.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 253

به "بازی های آسیایی 2018، اینانلو: برای احمدی بابت فشار روحی پرچمداری نگران بودم، از عملکرد تیراندازان راضی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های آسیایی 2018، اینانلو: برای احمدی بابت فشار روحی پرچمداری نگران بودم، از عملکرد تیراندازان راضی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید