ایران هزینه معامله با بوئینگ را چگونه پرداخت می نماید؟ دلار یا یورو؟

به گزارش کنفرانس هکا، پایگاه خبری فوربز (Forbes) با ادعای آمادگی ایران برای از سرگیری روابط تجاری با آمریکا، درباره فروش 100 هواپیمای بوئینگ به ایران، این سؤال را طرح نموده است که ایران پول بوئینگ را به دلار پرداخت می نماید یا یورو؟ برای اطلاع از جزییات این گزارش در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

ایران هزینه معامله با بوئینگ را چگونه پرداخت می نماید؟ دلار یا یورو؟

ایران برای اولین بار در چند دهه اخیر، بازارهای خود را به روی هواپیماهای آمریکایی گگردده و در حال آماده سازی برای سفارش صد هواپیما به شرکت بوئینگ است. اگر دولت آمریکا با این قرارداد موافقت کند، معامله پرسودی برای شرکت بوئینگ خواهد بود. شرکتی که کوشش می نماید تا رقیب دیرینه خود یعنی شرکت اروپایی ایرباس را کنار بزند. ایرباس نیز اخیرا معامله مشابهی با ایران داشته است.

مذاکرات اخیر ایران و بوئینگ موجب افزایش ارزش سهام این شرکت نیز شده است. بعلاوه این معامله می تواند خبر خوبی برای سایر شرکت های آمریکایی باشد که مشتاق برقراری روابط تجاری با ایران هستند، چرا که نشانه ای از گرم شدن روابط تجاری ایران و آمریکا است. این دو کشور بعد از انقلاب اسلامی ایران در سال 1357، روابط تجاری خود را قطع نموده بودند.

در حالی که ایران در پی برقراری مجدد روابط با آمریکا است، در عین حال کوشش می نماید وابستگی خود را به دلار به عنوان ارز مورد استفاده در تجارت بین المللی کاهش دهد. ایران در ماه فوریه اعلام نموده است تمایل دارد که هند و سایر مشتریان نفتی بدهی نفتی خود به ایران را با یورو پرداخت نمایند و این سیاست در معاملات نفتی آینده نیز پیاده خواهد شد.

آیا این سیاست در معامله با شرکت بوئینگ نیز اجرا می گردد؟ هنوز برای اظهار نظر زود است، اما می توان گفت این درخواست ایران شاید به مانعی در برقراری روابط تجاری مجدد بین این دو کشور تبدیل گردد.

منبع: کجارو / forbes.com
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12978

به "ایران هزینه معامله با بوئینگ را چگونه پرداخت می نماید؟ دلار یا یورو؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایران هزینه معامله با بوئینگ را چگونه پرداخت می نماید؟ دلار یا یورو؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران هزینه معامله با بوئینگ را چگونه پرداخت می نماید؟ دلار یا یورو؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید